mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 7 november 2010

Idag är jag ledsen.

Av Betty Bergström - 7 november 2010 22:23

Idag är jag ledsen. Och arg. Och orkeslös. Igen. 
Igår var bara ett enda jävla kaos. Idag fick Tritta sin dom.
Känns som att jag håller på att tappa kontrollen. Allt bara rullar på och knuffar mig framåt, men det är fan inte jag som styr..
Beslut, beslut och beslut.
Ibland försöker jag bara behaga alla men det blir fan bara fel hur man än gör och så får fel människor ut för fel saker. KAOS.
Och jag tabbade mig rejält igår. Känner mig svinig och allmänt som alla andra.

Hmm jag vetifän hur jag ska ställa rätt det här..?

Går det överhuvudtaget....?
.. Till Tritta: Diagnos: Är totalt jävla utsliten och har jättesvårt att sätta muskler. Som en 80 årig tant i kroppen.. Åtgärd: Lusern, ökad högiva (fuck it med höbuk det skiter jag i, hästen har knappt nå fett på kroppen.) Slutresultatet av många,många, många timmars markarbete dvs. Klättring i skog och mark, en del longering, osv. förväntas Tritta klara av lätt arbete som skogsridning i skritt och trav och lite dressyr för lydnaden.
Jag har en hel del jobb framför mig alltså.
Idag vet jag varken ut eller in. Jag hoppas att jag får somna nu och dra täcket över huvet och aldrig behöva gå upp igen. Inte roligt det här.
 Och som vanligt så skriver jag inget vettigt så nu ska jag väl gå ut i kylan och röka och ringa MR som jag har en del saker att förklara och få skäll för. Befogat. Jag är ett monster. Och jag har ingen kontroll. Idag är jag ledsen. 

 
 
Puman

Puman

8 november 2010 10:32

Stackars trittus :( Men de här fixar du/ni lovar de gumman! Inget kan stoppa er , och nu vet du ju vad för fel trittus lider av & de är lättare att fatta beslut nu!

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Betty Bergström

9 november 2010 00:21

Jag fattar inte hur jag ska klara det. Det är samma häst endå, jag kan ju inte ens rida i skogen för då blir hon galen..? Hennes personlighet kommer knappast ändras liksom .. :S Det går ju inte att lita på henne så jag förstår inte hur jag ska kunna motionera henne 4 dagar i veckan utan att det händer nåt..?
Hur ska jag hinna/orka?
.. Jag måste alltså, i resten av hennes liv hålla varenda muskel uppe annars rasar hela hästen ihop, tänk om det händer nåt..? Tusen frågor i huvet utan svar fortfarande..

 
Kalle

Kalle

8 november 2010 19:47

Inte ska Bääättan vara ledsen :( hoppas det blir bättre snart.

Kram

http://KalleGoesWritning.bloggplatsen.se

Betty Bergström

9 november 2010 00:19

Hoppas jag med. Bara att försöka, och går det åt helvete får man gräva ner sig och försöka igen :P ... Hitt på nåt snart? Typ filmkväll eller nåt i den stilen men duvetvem svarar inte på mina desperata sms, medd. på fb eller nåt .. :S .. Är det duvetvem2 som har talat igen eller har jag gjort nåt?

KRAM

 
Manda

Manda

9 november 2010 09:59

Betty , kommer alltid finnas här & försöka hjälpa dig med mina knäppa råd! Jag vet att de inte är lätt att få en häst att ändra sig men de kommer att gå! Se på mig jag lyckades fast jag var på väg att ge upp många gånger! Men här är jag idag men världens bästa ponny!

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Betty Bergström

9 november 2010 12:57

Hoppas, hoppas, hoppas. Det kommer bli så jävla tufft bara .. :/ Men tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards