mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Är detta din sista Måndag? Älskade lilla vän .. <3

Av Betty Bergström - 22 november 2010 15:25

Lilla älskade bästaste vän! Trittalin, El Lambi, El Trittus.. Bästa kompis .. Är så ledsen .. Att jag har vart en idiot.
Lilla gumman du är så utsliten och det är något fel på din balans eftersom du bara ramlar hela tiden .. Faan .. Det skulle ju vara du & jag mot alla dom!
Hade vi bara varann var det ju bra .. Men du mår inte bra älskade vän, och jag vill inte att du ska lida ..
Du ska få trava vidare nu .. :')
Du ska aldrig mer behöva ramla och slå dig i hagen ..
Det gör så jävla ont att du är trasig .. Det är ju fan du som hållt mig uppe, och jag som bara har klantat mig och svikit dig hela tiden.. Har ju tagit dig förgiven och nu är du snart borta. 

Vet inte hur många gånger jag har bölat som en liten jävla unge i din hals, och nu sitter jag här igen och tårarna rinner. 
Du har följt mig troget sen 2 år tillbaka, men nu vill du gå dit jag inte kan följa dig.. 
.. Och jag ska låta dig gå.. Det kommer bli så jävla svårt men du är värd så mycket bättre än det här.
Du är så annorlunda. Inte den Tritta som du var förr. Glad, pigg och med öronen framåt. Nu hatar du bara. Vill du inte längre lilla vän? 

Sanningen svider. Och sanningen är att jag inte kan lita på dig längre.
För du är trasig, och du kämpar inte med oss längre. Du vill bort.
Och bort ska du få gå. 
Jag ska ordna allt så allt går fort, och jag ska vara med dig tills det är slut. 
Lilla älskade häst, förlåt mig <3


G
ud jag önskar
 att det vore för alltid det jag har med dig, 

Men jag lovar dig, när allting är slut, det sista du ser är mig, det sista du hör är mig. 


Spring nu ut på dina blommande ängar, 
mörkret samlar sig, 
Och när natten släcker ljuset ikväll, 
det sista du ser är mig, det sista du hör är mig.


Tiden samlar oss som regn i ett hav, jag glömmer aldrig dig. 
Blir du rädd för denna glittrande grav, 
Det sista du ser är mig,
det sista du hör är mig.



Du är mitt liv, om vi bara har timmar kvar, lev med mig då,

Det är aldrig försent, fast en av oss måste gå. 
Det finns något mer, i det nya som väntar dig.
-Och det sista du ser är mig .. <3 

 
 
PumaN

PumaN

22 november 2010 18:41

"Du kan leda hästen till vatten hålet,men aldrig tvinga den att dricka" ...
Du fattar rätt beslut som låter henne somna in!
Så hon får trava frisk & kry på de evigt gröna ängarna tillsammans med sina kompisar!

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Betty Bergström

23 november 2010 23:23

"Man saknar inte kon förens båset är tomt"
Men klart det svider. Mitt lilla hjärta ska dö. Och jag har svikit henne.
men men. det är inte hela världen, folk råkar ut för saker hela tiden. Jag får säga adjö, jag får borsta henne en sista gång och hon får vara lugn innan, och sen bara vara borta utan smärta eller ens medveten om vad som händer. Det är ju det bästa sättet att dö på för en häst. Kunde vart mkt värre så jag ska inte klaga. Men tack för smset, och för att du bryr dig. Det var gulligt av dig.

 
Manda

Manda

24 november 2010 14:38

Tritta är och kommer alltid vara en speciell häst! De kommer kännas konstigt när hon är borta. Men samtidigt så är väl de som är rätt i mot henne! Ja så gjorde vi med cobbe med lite mat och sen var han borta! Han hann aldrig reagera! De är de bästa sättet de går fort och de behöver inte åka någonstans!
Tänker på er och jag vet att aldrig saknaden försvinner men den kommer dämpas!

http://Mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Betty Bergström

24 november 2010 19:03

Mmm så är det och så förblir det.
Ja visst är det så.
Just nu värker mitt hjärta å en annans vägnar men det kan jag inte ta här.
En annan gång kke.
Tack för att du fanns när jag förtjänade det som minst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards