mirakelbetty

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Betty Bergström - 24 november 2010 12:19

Så! Onsdag igen, möte i plugget idag. 
Funderar väldigt mkt på om min lärare har typ gett upp hoppet om mig eller nåt X)
Skickade in en uppgift för ca en vecka sen, och hon har inte ens skrivit något tillbaka :P Ska fan gå på dom idag på mötet.. >.<

.. Igår fick vi försäkringspappren på Tritta och Agria godkände det så vi får ut försäkringspengarna. Tycker det känns hemskt att vänta bara för att få ut pengar men men vi behöver dom verkligen ...
Kändes bra iallafall igår, för Susann, jag och Jeanette pratade om massa om avlivning i stallet, det avdramatiserade lite faktiskt.
Känns inte lika hemskt nu, för det som kommer att hända är att Tritta står och äter mat, efter det sätter en gubbe en sak i pannan på henne några gånger så hon inte reagerar och sen trycker han, hon hinner inte reagera, utan ramlar bara ihop och sen finns hon inte mer.  Efter det så ska jag gå därifrån för då skär dom av halspulsådern så att hästen är helt död. Det är ju liksom inte det hemskaste sättet för en häst å dö på direkt. Vill inte hålla i henne när det händer men jag tror jag vill klappa henne och prata med henne och så när han gör det. 
Fuck. Vi får se hur jag gör.
.. För att skingra mina tankar ska vi antagligen idag titta på ett varmblodssto som Tybeck har, hon heter Candie Smasher. Fint namn. (:
Känns ju fel att göra det, som att hon bara ersätter Tritta men jag tror att det kommer kännas lättare om jag liksom har nån annan att rå om när Tritta är borta. Jag vet inte, allt känns så konstigt. Men vi ska altså bara titta på den här hästen, jag ska inte bestämma nånting.
På fredag åker vi till Globen. Vet inte hur det känns. Inte så kul med tanke på att Trittas timmar är räknade, samtidigt är det skönt att komma bort och se nåt annat och få ny energi och få vila från allt.
.. Jag tror iallafall att jag kommer ta det ganska bra med allt. Det är lättare med tanke på att hon är så himla annorlunda nu, hade hon vart som vanligt vettifan om jag hade kunnat tagit det här beslutet. Men men.
Det är som det är, och det går inte att ändra på. 
.. Jag känner mig lite elak .. Har tänkt på det i nästan två dagar konstant nästan: Hur det skulle vara att ha en annan häst som min egen, som man kan göra allt med, typ hur det skulle vara att rida med dom andra och inte ursäkta sig med:
-Jaa men du vet ju hur Tritta är, det går inte..
-Jaa jo just det. 
Ibland blir jag så förbannad på mig själv att jag inte bara tog tjuren vid hornen och gav mig ut, men gud vet vad som hade hänt.. Samtidigt kanske det hade funkat, det vet man inte. 
Men såna grubblerier gör ingen glad, det tjänar ingenting till att ångra och gräma sig för saker, det har man ju lärt sig under det senaste året. 
Det ironiska är ju det att det var en sån häst jag sökte för ca 2 år sen, en lugn och snäll, en färdig häst.. Sen såg jag annonsen med den där stora långbenta hästen med ett gigantiskt nosludd på näsan som stod och tittade rätt in i kameran, åkte dit och provred och efter det var jag helt såld. Fanns ingen annan jag ville ha, spelade liksom ingen roll att hon var lite stirrig och inte ville gå in i transporten. Det var bara HON liksom. 
Om man tänker efter så är ju inte Tritta vad jag sökte från början ..
Men hon är ju liksom bäst endå..
 Aja, måste springa iväg nu, mötet kallar! 
//mirakelbetty - Så stressad att ho inte ens hinner pinka!"  

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards