mirakelbetty

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Betty Bergström - 30 november 2010 13:20

 Att sörja en vän är vad den här dagen handlar om. Tritta fick igår, på förmiddagen somna in. Jag svek dig lilla vän <3 Men kunde inte se dig när du försvann och skalet bara låg kvar där och blödde. FyFan. Jag stod med dig i gången och pratade med dig, det kändes bara hemskt. Hade bara lust att hoppa upp på din ulliga rygg och galoppera därifrån. Men vi kunde inte rymma, det visste jag.. 
Du stod där och lutade pannan mot min mage, du var dåsig av lugnande medel och skit.. Jag förklarade hur det låg till och att jag var så ledsen för det och du lyssnade .. Du tröstade mig som du alltid gjorde.. Sen när den där karln kom som skulle ta slut på ditt liv knöt det sig i magen på mig, jag ledde ut dig och du stod lugnt bredvid mig och tittade frågande på den där jävla bultpistolen. När jag såg din blick gick jag fan sönder inuti. Klarade inte att vara stark längre. Försökte för din skull. Stod och höll i dig och han kom närmare och närmare dig. Trodde jag skulle kräkas..
Men du kämpade inte emot, du bara ställde dig där han ville ha dig med huvudet lågt. Du förstod vad som höll på att hända.. Det ger jag mig fan på att du gjorde. 
Anders fick hålla i dig när det hände. Jag strök dig på halsen en sista gång men du reagerade inte ens.
Jag sprang bort till Rockys och Marexhs hage och grät. Fan trodde att hjärtat skulle explodera på mig. Hörde bara skottet. Hörde två ljud, det andra som lät lite tidigare vet jag inte vad det var. Jag vill inte ens veta. Men morsan sa att det gick fort. Rocky gick fram till grinden och vädrade i luften. Han måste ha förstått han med. Billy stod och tittade efter dig. Han kommer sakna dig. Det kommer vi alla, och du tog en bit av mitt hjärta med dig när du gav dig av ska du veta. Det sista jag såg av dig var konturerna av en hästkropp under en röd pressenning. Ännu en del av mitt hjärta är tomt, har redan lärt mig att alla kommer att försvinna en dag. Jag vet varför tårarna rinner, det är för att försöka fylla det där tomrummet. Men det kan aldrig fyllas, för blod är tjockare än vatten.


Ska sätta upp ett kort av dig på mitt rum så jag kan titta på dig innan jag somnar. Så jag aldrig glömmer. Du var så stark jämt och höll mig alltid uppe, ett riktigt lejonhjärta hade du. Som alltid skyddade mig från verkligheten. Tack Tritta för att fanns <3<3
Adjö med dig, fina häst. Du finns i hjärtat mitt.
Enda anledningen att jag lät dig gå var för att jag tror du ville det ...  

   <3  Sov gott, lilla vän <3 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards