mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Dagen före julafton. Yeah, right.

Av Betty Bergström - 23 december 2010 11:08

Dagen före julfuckingafton... Känns fan inte som det. Bakade pepparkakor igår. Dom blev typ konstiga. Antingen för tjocka eller typ brända :P 
Fast gjorde inga vanliga. Hittade inte pepparkaksformarna så jag blev arg på mamma som vanligt och gjorde pepparkaks-kukar istället. >.<
Jag har kommit in i en mer ledsen-period än en arg-period nu iofs. men X) 
Bella var här häromdan, det var ju trevligt. Och kors i taket saknade jag hennes sällskap när hon hade dragit, jag som hade oroat mig för att jag skulle dra mig undan och lämna henne ensam för mycket när vi flyttar sen men då får jag väl lära mig igen att vara ännu mer social då. :P
Så det är ju positivt att jag lärt mig tåla åtminstone en person väldigt länge, för vi pratar i telefon varje dag (ofast i flera timmar) och har gjort det ett tag nu. Jag är väldigt glad över det . (y)

Det är jävligt kallt här på Lugnet men jag får vell gå ner och elda men jag fryser redan nu när jag ligger i sängen. BURR. 

Plutten fick sån där kramp i tassarna igår igen .. :( 
Han bara lägger sig & strejkar. Har lovat han att han ska få fula men passande skor den här gången X) Dom andra som var jättefina var för små .. FAN.
Fick bära han hem igår.. StackarN. 
Är iallafall jättenöjd med halsbandet som jag beställde, är ett svart halvstryp med en typ "ranka" med keltiska symboler i guld och silver :) 
Det passade iallafall jättebra :)

Efter jul ska jag åka till uppsala och titta på en varmblodsvallack. Det känns ju lite skumt, men kul. :) 
Buck Lybro heter han, och då ni som söker på Stc kan då se att han stått på Wången. Är det något jag borde oroa mig för? Liksom är han jättesliten nu? Enligt ägaren har han varit ridhäst i 3 år men det står ju att han har stått på Wången rätt länge? Rids hästarna när dom står på själva travskolan?? Nån som vet eller?


Har ingen lust att gå upp direkt. Vaknade kvart i 9 idag, klarvaken och äcklig och svettig som vanligt.. :( Trodde drömmarna hade lagt av ett tag, men ack så fel jag hade! 
Men ska nog försöka ta en atarax för att bli mer normal och lugn i huvet och inte tänka så mycket. Måste nog gå ner snart och göra det har legat i sängen nu ett jävla bra tag så ångesten kommer nog krypande vilken minut som hellt.
Så är det att vara galen. Och en pillerknaprande rockstjärna. Gud vad roligt det är ....

Jobbiga jävla drömmar,  ibland önskar jag att det fanns någon som var villig att svara på alla mina frågor .. This world is too much for me to handle. 
Varesig jag vill eller inte. Imorgon är det iallafall julafton.
Då kommer Jeanette & Peter tror jag. Hoppas det. Morsan åker med Esa till hans morsa och jag stannar hemma med mina xider :)
In your face, tomten! X)
Men iallafall :P Ska glida igenom julafton lite halvslirig sådär och hoppas att jag somnar tidigt. Ni får hålla tummarna, nu på senaste tiden har det blivit jävligt jobbigt att vara jag över lag. Går neråt igen, ingen aning om varför. Drömmarna antar jag..? Hursomhellst. 
Hey hå lammkött å sprit, så är det att vara samhällsparasit! 
Jag Önskar Alla Som Har Möjlighet Att Ha en Trevlig Jul :)  
Var glada för det lilla, Tacksamma för det stora och Ta vara på allt ni kan.  För inget är gratis i livet. No Pain No Gain. 
Glöm aldrig det.

Man kan ju försöka iallafall. 

whatever. Bjuder iallafall på en gammal julfavorit:

 
 
Ingen bild

bells

30 december 2010 19:08

klart att du saknar mitt sällskap när jag inte längre är där, eftersom att jag är så jävla bra! ^^ haha fattar inte att du har stått ut med mig genom alla dessa år ;O hederspris till dig bryden! <3

Betty Bergström

30 december 2010 23:52

Mja kanske det. Man vet ju aldrig :P
Stått ut och stått ut..? :P Har jag haft någe annat val din tokstolla? X)
Joo .. Klart jag ska ha hederspris ..
Ähh vafan. Jo Isabél Tålamod ÄtarN Hurtbullen Korhonen Falukorv-på-mackan du är nog fan bäst asså. (y) .. Men det är ju jag åxå så what the hell ..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards