mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Pensionärsbroddar & småstadsbrudar.

Av Betty Bergström - 11 januari 2011 18:45

Nu är dom otäckingarna på! 


Jag gick med en aldrig tidigare skådad elegans över den isiga uppfarten nyss (Y)
Pensionärsbroddar och gympadojjor av märket adidas .. Vilken syn .. :')
Definitivt vinterns bästa köp, om man bortser från min iPod då :P
Jag har nu synat min inhandlingslista och kommit fram till att kamera står troligen på nästa punkt i inköp.. 
Finns mkt annat som man bara måste ha men det är ju en annan historia. :P 
Hoppas bara att mamma pyntar mina kläder .. :O  .. 
Det är ju en fördel att ha brallor att dra på sig på morgonen eller? O.o 
.. Funderar på att gå med arslet bart nästa gång jag står och trampar i mitt rum desperat och sen till bussen .. 
Stör mig förövrigt mer och mer på att jag inte har en riktig garerob -.- 
Det är jävligt påfrestande att ha två st trånga byråar att ha sina kläder i .. Och dom räcker inte .. :/ 
Så min kära mor stuvar in kläder varhellst dom går in .. Typ i bokhyllan eller på nåt annat ställe man aldrig letar efter kläder på. 

Nåt jag funderade på idag: Vad är det med småstadsbrudar och storhetsvansinne eller vad man nu ska kalla det? O.o Dom här tjejerna gör alltså vad som hellst och går fram som bulldozers för att få det dom vill ha. Ingen moral. Inget liksom medlidande inga känslor överhuvudtaget?
Antingen har ni en hell of a hjärnskrynklare eller så har ni helt enkelt ingen insida, det enda som finns därinne är ett stort, svart hål eller nåt liknande. Vafan vet jag. Ett återkommande fenomen med dessa brewdar är åxå att det är dom som får killen. Oavsett vem killen tillhörde från första början. Därav blev ni dömda som manipulativa. Eller vad gör ni för att killen ska glömma allt som vart, spotta en i ansiktet och dra och leva lycklig i alla sina dar? Alla dessa andra brudar som står där med skägget i brevlådan, svikna och bittra ställer sig frågan: Vafan gjorde jag för fel? 
Konstigt att man blir bitter? 
Har ni då förtjänat kärleken, flickor små??
Men ni tar bara vad ni vill ha, och det funkar ju tydligen?
Men är det verkligen Ok att göra så? Antingen är nåt riktigt jävla fel eller så är jag gammalmodig..? Är den sortens förhållande utdött? Är det bara jag som undrar? 
Eller är det här bara jag som har tänkt på?? Har storsstadsbrudar den här diagnosen åxå förresten? 
Nån som har några tankar om det här? 
Tror bestämt att jag kan plocka ut hela 3 exemplar här i Linde. 2 och ½ iaf..
Lite skrämmande..? Jag har uppfattat dom här personerna som väldigt ..  liksom .. Elaka? Farliga? Manipulativa? Såna man ska passa sig för? 
Jag vet inte .. Jag som är paranoid, men min magkänsla säger mig två saker: CHOKLAAAAAD!!!!! & Det här är inte rätt ..
Tjejer tänk er för. Den där tjejen som du sårar .. Det kunde varit du. Det har säkert varit du och det kommer säkert bli du. Skulle inte vara lika kul då va?

Jag vill tro att ni inte gör det för att vara elaka, att ni känner er bara överkörda och missförstådda och att livet bara rasar precis som jag men ert beteende dödar den fina tanken. Snälla nån det här måste få ett slut. Det är ingen lek det här, det är riktiga känslor det handlar om, vad har vissa människor gjort er? Jag kan inte förstå hur man kan sakna sån medkänsla. Gjorde jag åxå det förut kanske? 
Jag har lärt mig vad smärta är och jag har lärt mig hur det känns att bli sparkad när man redan ligger ner så att säga. Jag önskar inte förpassa någon till det ställe jag befann mig på för några månader sen. Det är bättre nu, visst men vafan. Det svider fortfarande. Jag hade uppskattat åtminstone lite .. mer moral. Då hade det på något vis känts bättre .. 
En sak är säker: Uträknade är dom, man blir ju helt psyk desto mer man funderar?
Ska det behöva vara så att man måste övervaka den man är tillsammans med och slåss med klor och näbbar och försvara det som tillhör en, är dessa människor som drar som en hund som bara följer godiset?
Eller finns det något hemligt trick??
Hur det än är så gillar jag det inte, jag skräms av det.
Nu när jag tänker efter så får man absolut inte missa att det finns naturligtvis killar av denna kaliber åxå men det är klart att jag reagerar mer starkt eftersom jag mest upplevt det med brudar.  
Otrohet har blivit normaliserat. Gränserna för vad som är okej utsuddade, inser ni till vilket pris? 
Paranoid, Galen eller Insiktsfull? 
Förhoppningsvis alla tre .. 


What comes around, goes around. Tänk på det flickor & pojkar. 
Lägg ihop ett och ett. 


Yours sincerely 


                                MirakelBetty
 

 
 
Ingen bild

bells

11 januari 2011 22:13

tiden tar dom... Det måste den ;O

Betty Bergström

11 januari 2011 22:26

Men måste det verkligen vara så?...

 
Ingen bild

mee

12 januari 2011 23:37

yes, det måste det.. charma's a bitch, you know..

Betty Bergström

13 januari 2011 14:33

Trist faan tycker jag.
Mmmm men om man nu ska ta karma på allvar så .. hmm .. meningen med det är väl att försöka eller? .. >.<
Nu när jag tänker efter vet jag inte om jag vart det där vita lammet men asså ... Fan .. xD

 
Ingen bild

Anna

21 januari 2011 17:13

Alltså jag hatar tjejer övh. -.- Så jävla dryga. Glor, blänger och kommenterar. Som att dom är så jävla perfekta själva.. blir så förbannad att jag nästan går fram och frågar vad det är för fel... HATAR dom. ALlihopa. >,< Ondaste som finns...

Betty Bergström

21 januari 2011 18:08

Kvinnosläktet är väldigt otäckt. Uscha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards