mirakelbetty

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Betty Bergström - 7 februari 2011 07:59

Morgonen började med utsläpp av två blinkande, nyvakna hästar. Man ser framstegen med Frökens separationsångest lite tydligare nu. 
Hon springer inte runt längre och hon skriker mindre. Ibland blir hon lite otålig att vänta så då kan man tillochmed ta några tuggor hö. Min tjej du är så duktig<3  
När hon ser sen att Billy (min systers häst)  kommer ut ur stallet så går hon direkt till höhögen och är världens lugnaste :) Går bättre med att leda henne ut och in själv nu också. Går med grimskaftet i en hand och bromsar ibland bara :P Lite halvt hänggas på den där lilla Sprutta ^^ 
Hon är lite jobbigare att ta in än att ta ut. Hon är bulldozer när man kommer in i stallgången, då gäller det att lägga i handbromsen så får hon stå  å trampa tills hon står där jag vill innan hon får kolla vart Billy är ..
Men men övning ger färdighet. MÅSTE börja NH träna och gå ut och gå med henne. Gallorna var hårda på alla fyra igår och imorse så ska longera med syrran idag får vi se om det blir bättre när hon har rört lite på sig. Ännu en grej att köpa på Ullared:
- Hästliniment! :P
Skoning på Fredagmorgon, känns bra (y)

Annars sitter jag här på Lugnet, blev sen till bussen som vanligt så jag tar mig inte in till stan. Har ätit stekt ägg (en rejäl frukost för en gångsskull) och  druckit upp mitt kaffe nyss. Fåglarna sjunger så ska nog lägga ut lite Yummi åt dom :)

Nu blir det en cigg och gå och ta in posten sen blir det nog en långpromenad med hundarna.. Måste nog fan smälta frukosten först :P 

Btw. så kör vi igen på Fredag, däremot vill vi ha det "gamla gänget" på filmkväll Lördag. Mitt fölk: Hur ser helgen ut för er? 
Skulle det funka? 


Yours Sincerely 

                                 MirakelBetty

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards