mirakelbetty

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Betty Bergström - 1 mars 2011 23:58

Ligger i sängen och talar med bror på msn. 
Kan endå inte sova.


Hatar osäkerheten i allt det här, hatar att aldrig kunna lita på att allt blir bra nu.
Hatar att vara rädd för att bli lurad.


Vill inte att dom ska vara nära, vill inte att dom ska finnas. 

Vill bara att allt ska få bli bra nu. Jag har en stor chans att bli glad igen men jag är för rädd för att allt ska gå åt helvete. Känns som att jag är rädd för allt. Rädd för att se dom, rädd för att tänka på hur det kan vara och rädd för att öppna ögonen och inse att allt bara är en dröm.

Vet hur fort ett liv kan rasa, och vet hur lång tid det tar att bygga upp det igen. Jag vill inte dit igen.


Det hjälper inte att grubbla. Men det hjälper inte att blunda heller, för sist jag gjorde det borde jag ha lyssnat på huvudet som talade om hur det stod till.

Jag vill inte vara här. Inte ensam.  


Jag förtjänar det inte, men jag har Dig Finaste och trodde aldrig att det skulle bli såhär igen. Jag försöker vara stark men i själva verket är jag svag. Verkar det som vilket betyder att dom hade rätt.

Förlåt för att jag är patetisk och skriver på bloggen. 
Tycker om dig <3  Jag skriverT för att jag menarT. 


Jag vill inte vara i verkligheten, vill att världen ska sluta upphöra efter Östermalms & Glada hatten. Så jag kan köpa cider & cigg. 


Jag hatar dig för att du förstörde mig och kommer undan med det.


Yours sincerely


MirakelBetty


Av Betty Bergström - 1 mars 2011 15:12

Usch är sjuk nu altså och det är inte kul .. Kan knappt sova och vill aldrig mer äta nånting .. -.- 

Är bara trött hela tiden, men endå inte. Helt värdelöst!


Funderade idag på en sak som jag fått forska i mkt under det senaste halvåret; nämligen det här fenomenet att man är så rädd för att bråka med en kär vän och därför trippar man på tå. Att vilja vara alla till lags är nåt som jag alltid stört mig på med mig själv men endå fortsätter jag.

- Ok du blir väldigt glad om jag hoppar igenom den där brinnande ringen ..  

Förstå vilket utmärkt cirkusdjur jag hade varit!


Liksom, har funderat på det väldigt mycket, var finns gränsen mellan att vara egoistisk och uträknad eller Vek och ryggradslös. 
Det är ju inte bra det heller, om man bara kör på och skiter i vilket, men man kan ju inte alltid bara hålla med och aldrig ta ställning till nånting. 
Nu gör ju jag visserligen det, alltså i dom flesta fall har jag en åsikt som jag uttrycker olika mycket.

Men att vara rädd för att bråka, det är jag nästan jämt. Liksom, varför? 
Jag är så jävla rädd att folk ska bara dra, endå upprepar jag ständigt att jag inte har något behov av att umgås med folk. Men det är ju inte sant? Vafan känner jag mig så ensam för ibland då? Det gjorde jag visserligen inte förut, men sen jag och mitt lilla "gäng" har börjat umgås så ser jag fram emot mer och mer att typ umgås och hela den där biten. Ha nån att messa med när man har tråkigt och såna saker. Men hur kan det bara växa fram i en handvändning? 
Jag tycker ju att det är kul, men ibland känns det som jag är lite väl beroende av dom jag tycker om och umgås mycket med. Dubbelkollar varje gång jag får chansen att allt är 100% mellan personen och mig. Varför den här rädslan?
Det gick ingen nöd på mig förut så jag förstår inte själv vad jag är rädd för?


Å sen kommer det verkligt märkliga: När jag verkligen skiter i folk så finns det ingen som kan ignorera och köra över folk bättre än jag. Och sen får jag dåligt samvete? Försöker sortera tankarna för att förklara men det går knappt för allt håller på å sörja ihop sig till en enda gröt bara. 


Jag försöker vara nån jävla tuff brud i lyxförpackning men ibland spricker det där i alla kanter och då kommer skiten ut som man vill dölja. Jag är snarare nån lågbudget hora i lidl-förpackning .. Just nu iallafall .. 

Usch det känns inge bra att skriva den här texten heller. Hm. 
Försökte analysera mig själv men när jag läste igenom det jag skrivit nu låter det bara som en tyck-synd-om-mig text.  

Jag ger upp. 


Den spontana tanken som slår mig är att jag har blivit peppo-beroende. 

Beroende av folk som är glada och snälla och på mig och ser mig hela tiden. 
Vafan?


Jag har blivit ego eller nått. Eller så är jag förvirrad och sjuk. Hm. ¨


GESH. Snälla kan inte alla vara glada nu? Vad gör jag för fel??


Yours sincerely


                     MirakelBetty
 


MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards