mirakelbetty

Alla inlägg under april 2011

Av Betty Bergström - 15 april 2011 13:08

Goddag alla fräna jäklar. Eller nåt.Sitter på ett fik i öret med brors iPad. Känner mig lite viktig, här kommer jag som en annan viktigpetter med min lilla väska med en dyr jäkla sak som låter skitroligt :) det klickar när man trycker på en tangent å jag har ingen aning om hur man stänger av ljudet XdLivet i allmänhet, ja vad finns det att säga jag klampar väl på som vanligt egentligen. En del saker förändras ju å jag förändras hela tiden. Lite klokare, lite hårdare, lite vaksammare. Men ingen är perfekt och utan brister, speciellt inte jag så jag försöker köra mitt race egentligen. Med blandade resultat.. Men å andra sidan: det spelar ingen roll. Jag vet vem jag är å jag vet vart jag har dom som betyder nåt å det duger bra åt mig. Resten får väl juppa omkring som dom vill. Tack till bror, till fru, till lillfoppa och till ätarN för att ni finns där å påminner mig vad vi står för. Sist men inte minst vill jag tacka Annika, du hjälper mig enormt. Du är fakking bäst. Det är ni förresten allihopa. Om helgen; altså så ska "gänget" grilla å bara insupa sommarn ikväll å imorrn blir det förhoppningsvis lite annat fölk som kommer å joinar. Vilket blir mycket trevligt, ser fram emot det. Detta är alltså Skäggbiffsafton del 1 & 2. Till alla er därute som har en skäggbiff eller vill ha tillgång till en, det finns nog någon till låns på Lugnet om man så önskar :)Vi kör igång på altan igen om vädret tillåter å då blir det som vanligt snack, allsång å så lite grillning. Är ni snälla kommer det lite bilder i helgen. Och: vill nu tillkännage att trailern till vårt nya projekt kommer att släppas på www.ipadblogg.wordpress.se. Stat tuned, får inte missas!With love and respect.Yours sincerely MirakelBetty- man skall inte sörja den man saknar utan glädjas åt dom man har.With love and respect.Yours sincerely MirakelBetty - The Woman, The myth, The jackass.

Av Betty Bergström - 9 april 2011 16:44

Idag har jag shoppat med systrarna Stillnert. Yayks vad mina fötter klagar, gnäller å gör ont. Måste nog göra nåt åt dom snart.  


Fru sparkade igång mig imorse å drog upp mig på en rök å käfe. Låg och var skitnöjd inatt, låg & glödde under täcket å talade å sparkade i godan ro i sömnen (y) Fru stoppade som tur om mig igen så man inte hann frysa :P Fint vare, riktigt vajjert. Sen drog vi till Kista med dom där kvinnorna med samma efternamn å svansade efter dom å passade in som vanligt. 
Hittade faktiskt bra saker:


- 3 vita RUNDA skosnören.

- Ett par shorts att tryna i.

- Ett usb minne att spara ner alla bilder å all musik i.


Känns rätt värt faktiskt. Blev dock inge hööks men A får väl åka in till fakking Öret nästa gång å checka läget efter lite skit.


Ikväll blire flumma med (Namne) Elisabitsk Bergström, Jenna å den där Frujävel. Det duger, har fått mitt kaffe å mina ciggalappar. Å igår kollade vi på Cats and Dogs - The revenge of Kitty Galore. Så jävla bra :) Tror vi ska hyra en film ikäll. Då ska jag äta upp min snickers gröt som ligger å kladdar i väskan (y)


Ibland undrar man vart man får allt ifrån..?
Ibland säger en känsla mer än ord. Varför är det så? ...

Man kan ju inte veta, eller kan man det?


Idag när jag klev på bussen spelades en låt som fick mig att tänka på dig. Igår poppade Elvis upp i iPoden. Vafan r det här..?


Ännu ett bildlöst inlägg, enjoy så fakking mycket hehe x) 


Yours sincerely


MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 8 april 2011 20:33

Kollade bara in på bloggen en sväng å skriver nåra rader: 


Idag flydde jag fältet å drog till huvudstaden med FrugaN. 

Inte så mycket att säga om det egentligen. Sa upp mig, tog mitt pick å pack å drog. 
Tog semester så att säga.

Vad är det för jävla uttryck ..? Så att säga..? x)
Uttrycker jag mig som en gammal kärring..?
Vad är det för fel med att skriva gammal hederlig korrekt svenska..?

... Eller är det gammalmodigt kanske?
Då är jag fanemej gammalmodig isf. :P ..


Nog om det: Vet inte riktigt vafan som händer här ikväll å bryr mig faktiskt inte. Bara jag och mina tankar som umgås som vanligt. 
Manda ligger vid datan i sängen å jag snodde hennes morsas Mac data och är helt kär (y) Vi ska snart iväg nånstans å hyra film å handla godis. Det känns som att jag inte har gjort det på jäävligt länge. Filmkväll. Endast filmkväll och inget annat. Vad var man .. Typ 14? .. Nej har gjort det nåra gånger med Gänget med ^^ 

Ett gott skratt förlänger käften å det var ju verkligen det som hände idag, jag typ dog inombords. Herregud det var en kille vars namn jag inte nämner (lite respekt får man ha) som försökte fixa ligg med mig å alltså. Tvi vale säger jag bara, jag är väl för helvete inte 15 år fortfarande? xO 

hahaha. Förlåt till dig men vafan jag höll på att dö X) 


Jobbig dag för övrigt, när man söker efter fel hittar man fler än vad man räknat med. Men det gör inget för jag ska laga nu. Betty laga själv (: 
Tack vare Fru, ÄtarN å sist men INTE minst: Bror <3  


You are always on my mind. Icke hälsosamt.


Nu starvar jag av, datajäveln är ju förfan mer upphetsande än nakna karlN på tändarN. Värdelöst inlägg men vafan det är sånt som händer! 

Yours sincerely 


MirakelBetty






Av Betty Bergström - 2 april 2011 04:42

Fredagskväll på Lugnet, sannerligen. 

Inte ofta jag bloggar såhär på lördagsmorgonen. Nåt som fattas känns det som. 
Och nog fan är det The baseballs- Umbrella som spelas i Lugnets spräckta högtalare.
Vi alla som festat här lämnar våra spår.  Lugnet blir aldrig detsamma utan dig!


Men som min kära vän sa senast ikväll: Det är något med Lugnet å kopparbergs 7,0:r. Smakar aldrig lika gott nån annanstans. Och kommer aldrig göra.

Och det är just i denna stund som alla minnen kommer upp: 
Från första början den där försommaren 2010 då allt började. Sen dess har vi passerat mycket ihop, allt ifrån brända ägg å sönderslagna brandvarnare till laggande telefoner och porrdanser har vi vart med om! 

Och fan va vi har haft kul! Alltid samma peppiga fredag, samma bakfulla lördag å samma ensamma, tomma söndag. Och så skall det förbli. Så länge jag är kvar.
Men jag inser att allt har ett slut. Jag kommer iallafall fälla en tår när Lugnets storhetstid har passerat. Kanske har den gjort det redan, men så länge det finns folk som vill dansa, skratta å supa lever andan kvar p: Lugnets anda <3 

Det Lugnet handlar om egentligen är just det, ett kompisgäng som gillar att träffas å ha kul och glömma allt annat för en natt. Det har jag inte riktigt lyckats med inatt, men ni allihop som någonsin satt Er fot här på Lugnet vet att jag sitter här å dricker på fredagarna. Och det har varit mig ett nöje att få äran att sällskapa med Er alla. 

Jag, som förövrigt bor här på heltid har på något vis växt fast här på Lugnet. Som vi alla känner till varje vrå här och varje liten fläck på den brännmärkta gräsmattan så känner jag en stor tacksamhet att ni berikat mitt liv. 


Jag finner mig själv, bland ÄtarN som däckat i soffan, bland bryshän som ligger å sover i min säng, bredvid Pluttkörva å Emms som somnat bredvid mig i JanEs säng sitta här och föra vidare en tradition: Nämligen efterfest i sängen. Första gången själv dock, antar att glansdagarna trots allt är slut. Men The show must go on. 

Min Fru är inte längre med oss, hon sover på Fjället och det finns många andra som saknas här som jag halvligger. Här, i just denna ställning, på precis samma fläck i just den här sängen har jag funnit tröst och sorg. Ensamhet och Närhet. Som en gång ledde till Kärkek. Det är vackert på något slags vemodigt vis. 

Det är så mycket som förändrats under tidens gång. Men ska man ha med några in, får man offra några å släppa ut, har jag lärt mig.


Det jag alltid kommer att tänka på när jag tänker på vad som förändrats under Lugnets gång är ni få som varit återkommande under våra tockryck som jag gärna vill kalla Fester, ni människor har utvecklats oerhört sedan jag såg Er första gången. Jag vill tro att under Ni under Er tid här lärt Er någonting. Inte vad kvadratroten av pi är eller vad Chrisoffer Columbos gjorde utan någonting om människor och samhörighet. 


En saknad så stor och en jävla massa minnen slår mig på käften när jag ligger här. Ni folk som någonsin har befolkat Lugnet, det är Er jag tänker på. 

Likförbannat ligger jag här och röker i sängen, men jag inser också att det som varit aldrig kommer igen. Vi går mot nya tider och en ny händelserik sommar.

Jag hoppas att jag en gång ska finna  det jag söker och att jag en gång ska kunna se tillbaka på dessa minnen på Lugnet som en process.

Varesig jag gillar det håller jag på att bli vuxen. Jag är beredd att ta vad ansvar som läggs på mig. Men just nu, är jag då och nu. Drömmer mig bort till svunna tider, både avlägsna och händelser som inte inträffade för mer än en månad sen. 


Cheers from Lugnet, in the past, in the present and in the future. 

Yours sincerely

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 2 april 2011 04:42

Fredagskväll på Lugnet, sannerligen. 

Inte ofta jag bloggar såhär på lördagsmorgonen. Nåt som fattas känns det som. 
Och nog fan är det The baseballs- Umbrella som spelas i Lugnets spräckta högtalare.
Vi alla som festat här lämnar våra spår.  Lugnet blir aldrig detsamma utan dig!


Men som min kära vän sa senast ikväll: Det är något med Lugnet å kopparbergs 7,0:r. Smakar aldrig lika gott nån annanstans. Och kommer aldrig göra.

Och det är just i denna stund som alla minnen kommer upp: 
Från första början den där försommaren 2010 då allt började. Sen dess har vi passerat mycket ihop, allt ifrån brända ägg å sönderslagna brandvarnare till laggande telefoner och porrdanser har vi vart med om! 

Och fan va vi har haft kul! Alltid samma peppiga fredag, samma bakfulla lördag å samma ensamma, tomma söndag. Och så skall det förbli. Så länge jag är kvar.
Men jag inser att allt har ett slut. Jag kommer iallafall fälla en tår när Lugnets storhetstid har passerat. Kanske har den gjort det redan, men så länge det finns folk som vill dansa, skratta å supa lever andan kvar p: Lugnets anda <3 

Det Lugnet handlar om egentligen är just det, ett kompisgäng som gillar att träffas å ha kul och glömma allt annat för en natt. Det har jag inte riktigt lyckats med inatt, men ni allihop som någonsin satt Er fot här på Lugnet vet att jag sitter här å dricker på fredagarna. Och det har varit mig ett nöje att få äran att sällskapa med Er alla. 

Jag, som förövrigt bor här på heltid har på något vis växt fast här på Lugnet. Som vi alla känner till varje vrå här och varje liten fläck på den brännmärkta gräsmattan så känner jag en stor tacksamhet att ni berikat mitt liv. 


Jag finner mig själv, bland ÄtarN som däckat i soffan, bland bryshän som ligger å sover i min säng, bredvid Pluttkörva å Emms som somnat bredvid mig i JanEs säng sitta här och föra vidare en tradition: Nämligen efterfest i sängen. Första gången själv dock, antar att glansdagarna trots allt är slut. Men The show must go on. 

Min Fru är inte längre med oss, hon sover på Fjället och det finns många andra som saknas här som jag halvligger. Här, i just denna ställning, på precis samma fläck i just den här sängen har jag funnit tröst och sorg. Ensamhet och Närhet. Som en gång ledde till Kärkek. Det är vackert på något slags vemodigt vis. 

Det är så mycket som förändrats under tidens gång. Men ska man ha med några in, får man offra några å släppa ut, har jag lärt mig.


Det jag alltid kommer att tänka på när jag tänker på vad som förändrats under Lugnets gång är ni få som varit återkommande under våra tockryck som jag gärna vill kalla Fester, ni människor har utvecklats oerhört sedan jag såg Er första gången. Jag vill tro att under Ni under Er tid här lärt Er någonting. Inte vad kvadratroten av pi är eller vad Chrisoffer Columbos gjorde utan någonting om människor och samhörighet. 


En saknad så stor och en jävla massa minnen slår mig på käften när jag ligger här. Ni folk som någonsin har befolkat Lugnet, det är Er jag tänker på. 

Likförbannat ligger jag här och röker i sängen, men jag inser också att det som varit aldrig kommer igen. Vi går mot nya tider och en ny händelserik sommar.

Jag hoppas att jag en gång ska finna  det jag söker och att jag en gång ska kunna se tillbaka på dessa minnen på Lugnet som en process.

Varesig jag gillar det håller jag på att bli vuxen. Jag är beredd att ta vad ansvar som läggs på mig. Men just nu, är jag då och nu. Drömmer mig bort till svunna tider, både avlägsna och händelser som inte inträffade för mer än en månad sen. 


Cheers from Lugnet, in the past, in the present and in the future. 

Yours sincerely

MirakelBetty 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards