mirakelbetty

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Betty Bergström - 26 maj 2011 16:28

Det gick superjävla apbra att longera igår, vi tränade på tempoväxlingar i trav och hon klarade att trava ganska sakta (y) 
Min duktiga tjej, stolt man blir :D ..
Kunde tyvärr varken filma eller ta kort, hade häcken full med att longera .. :/ 
Sen en gång när jag bad henne öka traven fattade hon galopp självmant, inåtställd :')  .. Duktiga, duktiga Fröken, går från klarhet till klarhet. 
För ett par veckor sen fick man nästan jaga henne upp i galopp :) 
Så det blev en lite mer motvillig fattning i andra varvet, som är hennes svaga varv så hon var utåtställd som en jagvet inte vad men hon fattade och det duger för mig :P 

Sen löshoppade vi Billy för han var helt sprängpigg. Så jag skulle filma, i början tabbade han sig bara och det var naturligtvis så jag kunde filma för sen när han tog ett par fina språng hade Gnett min mobil och hon hann naturligtvis inte filma så aaa x) .. Men nästa gång vi ska hoppa han då jävlar ska jag filma :P 
Han har riktigt häftig galopp när han bösar på (snuggan uttryck haha) 


Idag blir den en liten promenad upp till vändplan och kanske en sväng i skogen, så får vi se vad vi ska hitta på imorgon

Nån som har tips på en bra sadel för breda hästar som inte är så dyr? ..  



Tänkte slänga upp en bild på Fröken som hon ser ut nu men bloggplatsen vill inte samarbeta. Kommer ev. upp senare om jag orkar. 


Yours sincerely


MirakelBetty- Here I am. 


MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards