mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Kuggnäs 2011

Av Betty Bergström - 2 augusti 2011 11:25

Hellu. 

Nu sitter man här hemma och funderar på helgen som varit. Kuggnäs.

I år tyckte man att man hade planerat allt in i minsta detalj och att man var bättre förberedd men ack så fel jag hade!  
Vi gav oss av klockan 11 på onsdagen, då min kära mor var så snäll och ställde upp och skjutsade mig och ÄtarN ända fram till slutdestinationen. 
Väl där på eftermiddagen slängde vi upp vårat lilla sketna tält, pumpade upp madrassen och packade ut alla grejjer osv. 

 Nyanlända: Grejjor utspridda, bajstältet som stank fan & lite alkohol. ( tältet: R.I.P We don't miss you)   

   Bella i sin egen tolkning av en skinnskallebrud-utstyrsel. Stiligt!   

När vi senare satt utanför tältet kom det fram nån frän jäkel å typ limmade. Trodde vi. Han tyckte vi skulle följa med till det stora militärtältet brevé så det gjorde vi. 
Vi satt där och snackade med nåra stora karlar och hade hyfsat trevligt. 
Senare visade det sig att den fräna jäkeln hade en flickvän. Som verkade helt okej. 

Har senare fått reda på att hon tydligen raggade på allt och alla och dessutom försökte sno nåra av mina älskade Kopparbergs 7,0      
Så länge varade den bekantskapen. Tsss. Så nu tar jag ut min simpla hämnd genom att skriva ut det på bloggen. 

Efter det mötet med folket i militärtältet drog vi iväg och umgicks mera med "Camp Damp" (Senare känt som Polen) 

   Här ser vi nationalsporten i Polen: Kast med stort fyllo   

   Här ser vi en annan medborgare i Polen. Didrik. Som för övrigt raggade på mig och gav ÄtarN en puss. O.o (DIDRIK. HAR INTE DU EN FLICKVÄN, DITT KLAPPMONGO?)   

   Här ser vi åxå ÄtarNs pök. Johan eller nåt hette han nog. Jag fick pilla på hans piercing i läppen, det var jätteotäckt   


En kul grejj var ju det att en medlem i Camp GaGa (fölket i militärtältet) och jag pratade rätt mkt, och när ÄtarN och pöket låg och göka i vårat tält vart dom helt förstörde eftersom dom trodde det var jag och pågen jag talade med. (JO, vi pratade faktiskt bara)

   ÄtarN på utlandsbesök i Polen.   Skrev mitt namn på deras bord   

Efter den kvällen gick vi över gränsen för sista gången. Vi umgicks inte nå mer med Polen. Nog sagt om det. 

Under den kvällen hade vi blivit livräddade av samma guys:

1. När våran mat angreps av sniglar. Stora äckliga jävla sniglar  

2. När Fröken Polen försökte sno vår alkohol.
Vi fick därför slänga in våra värdesaker och alkohol i Camp GaGas tält. 
(Tack igen, grabbar!) 

3. Att slippa bli ihjälgasade av nånting dom skulle göra så vi flyttade vårat tält in till deras lilla ... Trädgård? Dom hade fan staket runt   

Så väl där så umgicks vi mycket med Camp GaGa men också nåra vänner till ÄtarN från Linde. Vi upptäckte att allihop var roliga och schyssta OCH har väldigt fantasifull humor  

Behöver inte nämna allt, men inte fan hade man tråkigt iallafall.

Så så blev det: Adopterade av Camp GaGa.

Såg en del kändisar där med: Uffe från UltimaThule (jättetrevlig, och som vem som hellst) Sångaren och bassisten i Njord (pratade jag inte så mycket med, såg dom mest gå runt bara) & så sist men inte minst: Sångaren, bassisten och Jocke Karlsson från Völund Smed. 

Här i knät på Jocke Karlsson  (tyvärr mer oss än Jocke xD) Du är awesome btw Jocke. Ville ju höra stöveltramp när ni lirade ju   

Ett tack måste framföras till er alla som lirade i år, Speciellt till Jocke som bjuder så mycket på sig själv och så till Bisson som var det hemliga bandet som var RIKTIGT bra. TACK 

Hursom så lyssnade vi på mycket bra musik och krökade rätt friskt 
 

Kändes väldigt vemodigt som sagt att bara åka hem men det måste också göras.

 Då jag tyvärr söp bort min telefon kommer det inga fler bilder från själva festivalen men det här är när vi satt och väntade på bussen hem. En bild på ÄtarNs slemmpöl..          Syns inte så bra här, men jag har bränt mig riktigt ordentligt!

Så väl hemma känns allt så avlägset och jag saknar er allihop som förgyllda min festivalvistelse.

Är dock lite oroad då jag såg allt fler som inte riktigt hörde hemma på Kuggnäs. Ni som kan sköta er och vara trevliga och har vanligt folkvett i skallen vill jag träffa fler av nästa år.

Vill tacka alla trevliga människor som pratade och var sociala och trevliga.
Ingen nämnd, ingen glömd. 
Rosor till er så ses vi nästa år! 

Yours sincerely 

MirakelBetty- Jag är jag. Och det är snabbt, stabilt och jätte-jättebra   
 

 
 
Sami

Sami

2 augusti 2011 13:17

Men vafan syshter! Den nya mobilen!
:(

http://www.ipadblogg.wordpress.com

Betty Bergström

2 augusti 2011 14:21

Hittade den igen.

 
Ingen bild

El Presidente Camp GaGa

3 augusti 2011 00:17

Vi skulle ha i gång elverket och då hade ni fått avgaserna i nyllet och blivit gasade.

Betty Bergström

3 augusti 2011 12:22

Aaaahh just det, så var det ju :P :)

 
Ingen bild

Nilsson

13 maj 2012 17:53

2011 var lätt goast, om man bortser från alla fkng äckelsniglar :O

2012 here we come :P

Betty Bergström

17 maj 2012 16:59

:D yay :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards