mirakelbetty

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Betty Bergström - 6 oktober 2011 19:45

Godkväll!

Min kära vän Nilzon upplyste mig imorse om att "Godenmorgen" som jag skrev är ju tyska och inte norska och stavas "Gütenmorgen" eller något sådant. Kom på att hon har rätt, vill inte verka IQ-befriad så jag rättar därmed mig själv. 
 
Alla har hela da'n tjatat: R.I.P Steve Jobs så då ska väl jag vara lika jobbig och säga det jag med. 
Men min nästa tanke är: Gud vad kul & spännande och se vem som tar Steves plats och antagligen gör något helt nytt och annorlunda. För allvarligt talat. 
Ipad 1 & 2. 2:an är snyggare, och med kamera. Men annars känns det lite som samma produkt. Precis samma. Samma modell och allt liksom. 
Kan dom inte göra något helt nytt som vi inte har sett förut? 


Iphone: dom enda modellerna jag har sett är typ Iphone 3 & iphone 4. 
Den äldre modellen tycker jag är snyggare och påminner inte om en leksakstelefon vilket den nya gör. Dock ska den nya ha bättre batteritid och vara snabbare. 
 
Det är ju som samma produkt, fast med lite förbättringar.

Ipod nano som jag har tycker jag dock bättre om. Modellerna skiljer sig ju rätt mycket, den nya som jag har är ju helt i touch och liten. Riktigt snygg, men å andra sidan var det inget fel på den gamla, dom var ju också charmiga.

Vet inte hur nya Ipos touch eller Shuffle ser ut och har inte orkat bry mig   
 
Nog om Apple . Förlåt, blev verkligen mycket tråkig text som ser helt jättepissträligt ut men mitt internet håller på att ge upp så just nu är google och jag osams för en gångs skull. Men det kan ju vara bra det med, rensa luften lite. 

Kossa-gnägg fick sträcka lite på benen idag, blev longering med sadeln på. 
Som en extrakontroll att inget trycker ihop honom eller skaver. Sadeln var inte problemet. Det var herrn ifråga som fräsade på så lerkockerna flög efterN. Men sadeln satt fint    Det gick riktigt bra att longera i ena varvet, förvånas varje gång över den där gunghästgaloppen han har. I andra varvet är han dock lite tjaffsigare, får jobba extra i det varvet. 
Har gjort iordning den och på tränset är det bara bettet som ska sättas dit. Tar Börjes bettet och ser om det funkar någelunda. Orkar inte krångla.
Lyckades inte knäppa några bilder idag, men ska försöka knäppa några imorgon, då blir det ridning i paddocken. 

Kirba fick inviga sin nya regnjacka som också är vindtät, nu när höst rusket har kommit till Gusselhytta. Det gillade han tror jah.  


   PosarN i nya jackan   


Käka fiskbullar & spaghetti, sen prata jag i telefon med ÄtarN som var pratsjuk å senare brände jag till stallet, longerade och gjorde klart och nu sitter jag här som ett annat jävla peppo. 

Imorgon fyller lille Helmer ett år, så jag ska till Stråssa och fira. 
Ska också klippa mig då så kommer väl upp bilder på det stålleprovet med 

Yours sincerely  

MirakelBetty- <3 Dammis aka Kossa-gnägg. 
 

Av Betty Bergström - 6 oktober 2011 11:17

Godmorgon världen.     
 
Har ingen aning om hur man gör streck därför blev det som det blev i rubriken  Tycken endå inte om norska såh. 
Whatever! x)  ... Så att säjj! 

Ja ni, gó vänner. Jag är på lite bättre humör idag, fast herregudars vad det pissar ner och är mulet idag, riktigt skitväder faktiskt ..       

Drog ner Plutten, Weeda & mig själv för att släppa ut Kabelbarn, Nova & vara käka frukost innan promenad med dogsen. Känns mindre upphetsande nu .. 
Bestämde mig innan jag hävde mig, likt en 80-årig Indiana Jones med Artros & reumatism upp ur sängen att jag skulle longera Dammis idag med. Jag SKA rida imorgon  

Sitter nu och dricker kaffe och gör inte mer än vad jag behöver, ska slänga i mig en macka och släpa mig ut. 

Måste bara slänga upp den här bilden: 

   Kirba linslus i sin Bamse tröja   

Hörs senare nu ska jag göra något vettigt.

Tack för kommentarer igår, ni är duktiga.  
Trots mitt lilla nervous breakdown.  

   Påtala om nervous breakdown så är det just dne låten med Eddie Cochran. Han var fan ganska så stilig den där pågen   
Säg inte att jag är ensidig med min musik
   

Nej,på med regnkappa och kängera   

 
Yours sincerely 

MirakelBetty- I was having a nööööööörves brääääääjkdown! ( Lyssna på låten så fattar ni)
  

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards