mirakelbetty

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Betty Bergström - 18 oktober 2011 18:01

Det är i den mest tryckta, jobbigaste situationen som definerar vem man är. För sig själv och för andra. När det väl kommer till kritan går allt jämt ut på något vis endå. 

Mjo, så är det nog.

Man väljer vem man vill bli.

 <3 


Imorrn blir jag moster. 

Imorrn blir förresten en jobbig dag. Ska först till arbetsförmedlingen 11.30, innan det måste jag hinna ta in hästarna för Dammis ska skos klockan 12 då måste jag ha tagit ut pengar och han måste vara torr och ren om fötterna. Efter det ska jag kasta mig hem och kränga iväg den sista kissen. Emellan där nånstans blir jag antagligen moster. 

Helt sickt.  

Är inget fan av barn direkt. I det stora hela tycker jag mest dom är rätt vidriga. 
Endå känner man sig skyldig liksom. Det är endå mitt kött och blod. På något vis. Antar att det gör mig släkt med Peter nu? .. Wierd tanke.
MEN.

Vi får se hur jag tacklar själva barn-kladdig-och-blå-som-spyr-och-skiter-senap-situationen. Dom kanske kan torka av den och tvätta den ordentligt innan jag ser den..? 

Jag vet inte vad jag har att vänta mig. Hursom så är det största och skummaste i världshistorien att MIN syster Gnett ska kalva.
Har inte fattat det än, antar jag.

Undra om detta "baby-boom" har nått sitt klimax nu? ..

Den som lever får se..

Tänk er endå .. Mitt ansvar blir miljondubbelt bara imorgon .. 

   Från att gå från det här ...     .. Och det här .. 

Jag har ju mognat så mycket och blivit vuxen nu. Jag kan inte hålla på hursomhellst längre ..

Så från detta har jag gått till ..

 
   .. HAHA, NEJ. Det här är jag och Jag blir då aldrig vuxen jag! ..  

Pass på, Lia. Din eminenta, något udda familj står här å trampar alla redan. 

Och jag väntar passivt, halvt pissnödig, något skitskrajj .. Lite bortanför alla andra .. Eller möjligen på Frimis ..
Anyhow så ska jag göra mitt bästa. Och det måste ju räknas som mer än ingenting eller? 

Och om ni undrade vilket miraklet var så ska jag berätta: Min vaxpropp i örat håller på att försvinna tror jag minsann! Fick skruva ner volymen på musiken på datan idag  

HAHA! Up yours,Becci. Meningen med livet är inte barn. Du kommer fatta när du blir äldre   

Yours sincerely

MirakelBetty- Eminent, korpulent och ibland något indolent!  
 

Av Betty Bergström - 18 oktober 2011 13:24

Goddäj alla små lämlar!! 


Idag kom mina ellos grejjor. Allt satt som en smäck! Har typ aldrig hänt att allt passar men ok.  En ska inte klaga! 
Bilder kommer förhoppningsvis senare.


Kul med så många kommentarer på föregående inlägg!  
Duktiga ni är!     


Har inte bestämt mig ang. piercing vs krogen ännu .. Har tid att fundera I suppose. 


Kom å tänka på det: När man minst anar det dyker såna där random fölk upp som man typ har glömt bort. Igår var ju extrem.
T.o.m på bloggen jue  
They are eberywär   ..  


Skämt åsido så nu ska vi vara lite seriösa här:


Eftersom vi skriver till varann indirekt då i såna här klatchiga inlägg så ska jag väl skriva några rader te dig för jag antar att du kommer se det här förr eller senare:


Hey, girl.. Haru tänkt på en sak? .. Jag var lessen. Som in åt helvete. Men det är ju 1 & ett halvt år sen så det har liksom gått över om man säger. Det verkar vara så att det går till en viss gräns, å sen går det fort när man själv ser på situationen med mer avstånd.
Ibland tar det jävla lång tid, och enligt mina erfarenheter så äre så att Shit happens. Men vafan ska man göra åt det?
Försvarar väl inte att jag har betett mig omoget för det borde man inte när man är så pass gammal men så äre så att jag inte är speciellt mogen. För det är tråkigt.


Och om man funderar: Är det konstigt att jag var en snyftande fjårtis som bara ville ha en kram? ..  .. Och var rätt hatisk.  Inte speciellt va?


Då var då och nu är nu. Jag är jag och du är du. 


Ibland lyckas man göra saker smidigt och ibland inte. 
Icke desto mindre så äre så att gjort är gjort. 
Och det verkar ju lösa sig rätt bra, ellerhur? 


Du hade antagligen inte velat vara i min sits och jag vill inte vara i din sits. 
Det måste ju räknas som mer än ingenting och som att det liksom är rätt onödigt å fortsätta munhuggas å "KOMMER DU HIT SKA JAG NITA DIG" .... Hallåe där köp ett billigt blåbär. Nu läru lugna rej! 
Nu vart det här lite längre än jag hade tänkt. Världens uppsats. 

Lägg ner, lägg av & lägg på... För jag tänker inte delta i det här. Det är så jävla ovärt. För vad är det vi bråkar om? .. 
Det du redan har som inte jag vill ha längre. Jag har gjort det jag måste, gör det du med. Men Enmanna bråk verkar dåligt tråkigt. 
Det jag liksom försöker få fram är att det är faen så mycket bättre om vi lägger ner hela fabriken nu. 
 

Have a good one! 


Vi hörs senare, allyhopa 


Yours fucking sincerely 


MirakelBetty- Jag är ju nästan som Dr. Phil! Fast med hår och hängbuk!

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards