mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Ett mirakel när det kommer till kritan.

Av Betty Bergström - 18 oktober 2011 18:01

Det är i den mest tryckta, jobbigaste situationen som definerar vem man är. För sig själv och för andra. När det väl kommer till kritan går allt jämt ut på något vis endå. 

Mjo, så är det nog.

Man väljer vem man vill bli.

 <3 


Imorrn blir jag moster. 

Imorrn blir förresten en jobbig dag. Ska först till arbetsförmedlingen 11.30, innan det måste jag hinna ta in hästarna för Dammis ska skos klockan 12 då måste jag ha tagit ut pengar och han måste vara torr och ren om fötterna. Efter det ska jag kasta mig hem och kränga iväg den sista kissen. Emellan där nånstans blir jag antagligen moster. 

Helt sickt.  

Är inget fan av barn direkt. I det stora hela tycker jag mest dom är rätt vidriga. 
Endå känner man sig skyldig liksom. Det är endå mitt kött och blod. På något vis. Antar att det gör mig släkt med Peter nu? .. Wierd tanke.
MEN.

Vi får se hur jag tacklar själva barn-kladdig-och-blå-som-spyr-och-skiter-senap-situationen. Dom kanske kan torka av den och tvätta den ordentligt innan jag ser den..? 

Jag vet inte vad jag har att vänta mig. Hursom så är det största och skummaste i världshistorien att MIN syster Gnett ska kalva.
Har inte fattat det än, antar jag.

Undra om detta "baby-boom" har nått sitt klimax nu? ..

Den som lever får se..

Tänk er endå .. Mitt ansvar blir miljondubbelt bara imorgon .. 

   Från att gå från det här ...     .. Och det här .. 

Jag har ju mognat så mycket och blivit vuxen nu. Jag kan inte hålla på hursomhellst längre ..

Så från detta har jag gått till ..

 
   .. HAHA, NEJ. Det här är jag och Jag blir då aldrig vuxen jag! ..  

Pass på, Lia. Din eminenta, något udda familj står här å trampar alla redan. 

Och jag väntar passivt, halvt pissnödig, något skitskrajj .. Lite bortanför alla andra .. Eller möjligen på Frimis ..
Anyhow så ska jag göra mitt bästa. Och det måste ju räknas som mer än ingenting eller? 

Och om ni undrade vilket miraklet var så ska jag berätta: Min vaxpropp i örat håller på att försvinna tror jag minsann! Fick skruva ner volymen på musiken på datan idag  

HAHA! Up yours,Becci. Meningen med livet är inte barn. Du kommer fatta när du blir äldre   

Yours sincerely

MirakelBetty- Eminent, korpulent och ibland något indolent!  
 

 
 
Ingen bild

Gnett

4 november 2011 10:53

Hahaha sktrattade ordentligt när ja läste ;P
Du är ju som du är alltså hihi. Lia e inte kladdig o blå iaf o d va hon ju inte när du såg henne heller :)
senaps skiten e ju dockl värre för e ju liksom så d e med bebisar :P

Kommer bli bra med en galning till moster :D
Hm... kanske har rätt att Peter e mera släkt nu. E ju iaf kött o blod nu liksom. Tanken slog mig när du skrev d men aldrig tänkt påt innan :S
Du får mig o inse saker asså XD

// Din kära syster Gnett

Betty Bergström

28 november 2011 16:47

Haha! Ja fyfan vad jag är bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards