mirakelbetty

Alla inlägg under december 2011

Av Betty Bergström - 18 december 2011 17:01

Godkväll. 

 
<3

Gillar texten :)

Allt rasar så nu hänger jag mig fast i körkortsteorin så slipper jag tänka.
SUCK. Att man kan vara så otroligt jävla ensam? ..
Då får det vara så då. Måste klara att hålla ihop endå.

Have a good one allihop!

Yours sincerely

MirakelBetty- No one else can feel it for you.  

Av Betty Bergström - 17 december 2011 15:55

Hej. 
 

Blir så jävla upprörd på det här. 


 http://folket.se/nyheter/eskilstuna/1.1292003

Vad i helvete är det här för jävla skit?

Det handlar alltså om Völund Smeds "nya" låt De tystas led som ligger etta på SR Sörmlands Topp 5.
 

I artikeln förlöjligar journalisten bla. mordet på Daniel Wretström:
 http://www.svenskamord.se/index.php?topic=1051.0

Varför kan man inte få göra en hyllningslåt till någon som blev mördad? Tycker ni det är konstigt att man sörjer någon som dör? Är man nazist för det? 

Inte nog med det: Runor, som kommer från norden och vikingarna som är våra förfäder är alltså nazistiska för att Hitler använda dödsrunan för att som det i artikeln uttrycks: för att hylla döda nazister. 

Ska vi då ifrågasätta att hinduerna får ha Svastikan som är Hitlers egen symbol för tredje riket? 
Då antar jag att svaret blir: Nej, för Hitler tog den symbolen EFTER hinduerna.

Vad i helvete gjorde han med våra runor då?
Vikingarna var först. Våra förfäder.
Så nej, jag tycker absolut inte att runor är nazistiskt. Den som tycker det borde ju läsa på .. 
Kolla wikipedia eller vafan som hellst.  

Sen att dom tar fram en viss medlem och spyr ur sig galla om att vederbörande har vart framträdande i nynazist Sverige och blabla.
Har han någon gång gjort nynazistiska uttalanden med Völund Smed?
Inte vad jag vet.
Det han har gjort just nu är att  spela med i ett band. Som har gett ut en skiva. 

Värre än så är det inte. 
Lyssna på låtarna själv och bilda dig en egen uppfattning, istället för att själv utmåla dom här pågsen som nazister utan att ens ha frågat dig själv.

Jag skulle kunna sitta här och såga och hacka och mala framförallt tills inatt. Men men.
Läs artikeln och börja tänka själva. Det här är sjukt för fan.

Sluta var rädda för allt. Sluta lyssna så mycket på media. Tänk lite själv, för helvete.
Tror ni blint på allt vad som skrivs i tidningar och sägs på tv? Då tycker jag synd om er.  



Jag är så jävla upprörd nu att jag knappt vet vad jag ska skriva. Detta är Völunds cover på Tänk själv, som dom själva tillägnar mediaträsket på sin Facebook sida. 

Jag är ingen professor i ämnet, jag blev bara jävligt upprörd och hoppas bara att det jävla arslet som skrev detta ångrar sig bittert över att ha gjort narr av de döda och målar ut vikingarocken som nazistmusik samt ger Völund skit för att ha gett ut en jävla skiva. Vafan hände med Sverige är ett fritt land med yttrandefrihet och blabla? Skitsnack.
 Det är nästan lite som förr i tiden när kvinnor blev jagade för att folk trodde dom var häxor. Man kastade då i "häxan" i ett vattendrag med en sten fastknuten för att se om hon flöt eller sjönk. Flöt hon är hon häxa, sjönk hon är hon inte det. Men efter det var det ju redan för sent. 
Tror ni Völund flyter eller sjunker? 

Jag hoppas Völund ignorerar det här låga jävla påhoppet och fortsätter göra bra musik och framförallt ha roligt, för det är ganska uppenbart att folket gillar er musik. Hade dom inte gjort det hade ni inte tagit er till förstaplatsen.
Ni gör ett bra jobb, fortsätt med det. Musiken väcker känslor, och det borde vara ett bevis på att det är bra skit ni spelar. 

Hoppas jag inte skrivit något opassande nu..... -.- 

Yours sincerely

MirakelBetty - Tänk själv, lev själv och andas du ditt liv.
 

Av Betty Bergström - 14 december 2011 15:27

Japp, nu har jag gjort det. Tatt bort dom bilder och filmer och skit som bara ger mig ångest. x) 
Man tycker att man kommer ihåg allt MEN det gör man inte.

Här kommer lite skit jag tänkte dela med mig av.

 

Förfest på hotellrummet, senare kom Vessla, Embra, Håkan & Daniel tror jag så då var vi med dom innan vi åkte ner till lokalen :) TACK för att vi fick åka med er, vi hade dött av kyla och ansträngning och gått vilse annars typ. 
 

Bella is trying to hide. Men tyvärr, ingen går säker. 

Attraktiv chey. Asfin.   


 




Bella tycker detta är fult. Hur kan ho tycka det? Aselegant ju! Jag var lika elegant när vi käka fruksot morgonen efter, gick med uppvikta braller och barfota (y) Man är ju inte bonde för intet! 
  

Jah .. 


Två våningar baby! Dubbelhakan som börjar bli way för full .... Och ÄtarN :)   


Fina Sara :)   Som  fick va nykter å stå ut med allt, ska ha knodd i början av nästa år :) 


En stackars glad Håkan, en stackars Sara och en strypt Bella.   


 

Bella och okänt peppo :P 



  

Lite musik blidde det allt, Heidrun :) Såg dock inte Njord, men dom spelade tydligen endå? 

Snälla Tommy från Örebro, nån Random oseriös snubbe å Bella :P 

   
Tyvärr bästa bilden jag fick på huvudunderhållningen Völund Smed. 

Det var det. 


.. Bra låt. Nu ska jag försöka lägga ner gnället. 
Yours sincerely

MirakelBetty - Pushing forward, hopefully it's worth while. 

Av Betty Bergström - 13 december 2011 16:59

God eftermiddag era små basilusker. 

Nyduschad och dan sitter jag här framför datan och funderar i vanlig ordning.

Idag är det lucia, och jag har lyckligtvis klarat mig undan allt vad luciatåg och sånt trams heter.
Måste lösa mina julklapps problem och sätta sprätt på lite pengar. Kul att man vet vad man ska köpa som vanligt då.
Isen ligger tjock och det är halt som satan. Julkänslorna retar mig fortfarande med sin frånvaro. 

Lite ångest över att jag inte övningskört ordentligt på ett tag. Måste se till att kunna parkera fakking perfekt till den 16:e. Inte snett, inte ta för lång tid .. 

Hm. Kan ju bli lite sport.

ÄtarN tog upp detta på fejjan igår då vi seriöst börjar se ljuset på andra sidan tunneln med hela Get-away-linde- projektet. Konceptet lyder: Lappen-Utbildning-Jobb-Dra. Fort som fan.
Med blandade känslor. Men vafan. Jag kvävs här.
Världen måste ha mer att erbjuda än det här.
Jag har mer att erbjuda världen iallafall. Känns det som. 

Btw. Må ni ruttna, era vidriga, ytliga, slemma kräk. Ingen nämnd, ingen glömd.
 
Tycker fan att ni kan ge mig lite tips på vafan man ska ta sig till på nyår dock. 
Jag har fanemej ingen aning. Krogen? Vad ska Ni göra på nyår?   


 Så är det. Med facit i hand så spelar det egentligen ingen roll vad folk tycker om dig. Det viktigaste är ju vad du tycker om dig. Jag hoppas jag kan vara så stark någon gång att jag verkligen kan tycka det. 
Det är endå ganska overkligt att livet knullar en totalt ena stunden å sen knuffar en framåt så man knappt hinner med i andra. 

Det är inte vad en människa gör som definerar vem vederbörande är. Det är vad man gör efteråt som räknas.
Det är mänskligt att fela. Jag vet det. Varför ångrar jag då så mycket? 
Dumma jävla vrickade bild av verkligheten och föreställningar om hur allt ska vara.

Och varför får man då så dåligt samvete när jag sitter här och skriver då att jag försöker acceptera att jag är efterbliven och dum i huvet ibland men att det är okej. Varför måste jag ursäkta mig själv när jag vet att jag har gjort fel tex? Lisom tona ner det så att jag inte får lika mycket ångest fast jag förtjänar det. Jag känner mig som en jävla röv ibland. Framställer mig själv som bättre än vad jag är. Men det är jag inte. Jag vet det. 
 
Missfoster.
 Fan vad jag har förstört mig. Bilden bjur jag på. Den är från hotellrummet i E-tuna. 

Yours sincerely

MirakelBetty- God has a plan for everyone. Guess I was plan B. 

Av Betty Bergström - 11 december 2011 23:17

Godkväll mitt i halkan!




.. Hon är stark..  

Lite uppdatering nurå: Julen närmar sig med stormsteg .. Det känns så jävla ovärt. Precis som alla andra jular. Har aldrig gillat julen sådär supermycket. Vi får se hur det blir i år. 
Kanske kan jag bege mig till min kära Ätare, men det var osäkert om dom skulle till Jakobsberg eller någonannanstans. Hursom. Helt snurrigt. Säkert är det dock att förmiddagen och en del av eftermiddagen ska tillbringas i Snuggan. 

Nyår ser ljusare ut dock..! 
ÄtarN har anmält sig till okänd aktivitet vid detta välkrökande tillfälle. 

Nån som har en idé om vad man ska ta sig för? 

  
Hursom haver så äro jag nu inte längre singel. Förhållande-jag spöar singel-jag hur jävla lätt som hellst. Mår fan så mycket bättre nu. Jag är nog så stabil som jag bara kan. Men aah. Jag är en berg-och-dal-bana med mindre dalar.  

Det är halt som utav helvete och Van Dame och dom andra hästarna är obroddade men det har fått gå. Än så länge har vi överlevt allihop. Men Billy höll på att gå omkull häromdan. Vilket resulterade i en timmes skavande i Billys fötter med Ingelas hjälp. Så nu har han fyra söm i framfötterna och två st. brodd i varje hov. Blidde bättre. 

Bjur på en bild så länge, i brist på annat att skriva. 

 
Detta är då en bild från senast vi var på Rockbar. 

Bilder från spelningen med Völund, Heidrun & Njord i E-tuna kommer upp här i dagarna. 

Imorrn skall jag roa mig med att ringa till arbetsförmedlingen, samt betala räkningen till körkortet jag börjar på den 16:e januari!  

Hej på Er i Julruschen! 

Yours sincerely, 

MirakelBetty- Fullt ös, arbetslös. Från en flicka som är stark. are.

 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards