mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Sjunkande "Journalistik"

Av Betty Bergström - 17 december 2011 15:55

Hej. 
 

Blir så jävla upprörd på det här. 


 http://folket.se/nyheter/eskilstuna/1.1292003

Vad i helvete är det här för jävla skit?

Det handlar alltså om Völund Smeds "nya" låt De tystas led som ligger etta på SR Sörmlands Topp 5.
 

I artikeln förlöjligar journalisten bla. mordet på Daniel Wretström:
 http://www.svenskamord.se/index.php?topic=1051.0

Varför kan man inte få göra en hyllningslåt till någon som blev mördad? Tycker ni det är konstigt att man sörjer någon som dör? Är man nazist för det? 

Inte nog med det: Runor, som kommer från norden och vikingarna som är våra förfäder är alltså nazistiska för att Hitler använda dödsrunan för att som det i artikeln uttrycks: för att hylla döda nazister. 

Ska vi då ifrågasätta att hinduerna får ha Svastikan som är Hitlers egen symbol för tredje riket? 
Då antar jag att svaret blir: Nej, för Hitler tog den symbolen EFTER hinduerna.

Vad i helvete gjorde han med våra runor då?
Vikingarna var först. Våra förfäder.
Så nej, jag tycker absolut inte att runor är nazistiskt. Den som tycker det borde ju läsa på .. 
Kolla wikipedia eller vafan som hellst.  

Sen att dom tar fram en viss medlem och spyr ur sig galla om att vederbörande har vart framträdande i nynazist Sverige och blabla.
Har han någon gång gjort nynazistiska uttalanden med Völund Smed?
Inte vad jag vet.
Det han har gjort just nu är att  spela med i ett band. Som har gett ut en skiva. 

Värre än så är det inte. 
Lyssna på låtarna själv och bilda dig en egen uppfattning, istället för att själv utmåla dom här pågsen som nazister utan att ens ha frågat dig själv.

Jag skulle kunna sitta här och såga och hacka och mala framförallt tills inatt. Men men.
Läs artikeln och börja tänka själva. Det här är sjukt för fan.

Sluta var rädda för allt. Sluta lyssna så mycket på media. Tänk lite själv, för helvete.
Tror ni blint på allt vad som skrivs i tidningar och sägs på tv? Då tycker jag synd om er.  



Jag är så jävla upprörd nu att jag knappt vet vad jag ska skriva. Detta är Völunds cover på Tänk själv, som dom själva tillägnar mediaträsket på sin Facebook sida. 

Jag är ingen professor i ämnet, jag blev bara jävligt upprörd och hoppas bara att det jävla arslet som skrev detta ångrar sig bittert över att ha gjort narr av de döda och målar ut vikingarocken som nazistmusik samt ger Völund skit för att ha gett ut en jävla skiva. Vafan hände med Sverige är ett fritt land med yttrandefrihet och blabla? Skitsnack.
 Det är nästan lite som förr i tiden när kvinnor blev jagade för att folk trodde dom var häxor. Man kastade då i "häxan" i ett vattendrag med en sten fastknuten för att se om hon flöt eller sjönk. Flöt hon är hon häxa, sjönk hon är hon inte det. Men efter det var det ju redan för sent. 
Tror ni Völund flyter eller sjunker? 

Jag hoppas Völund ignorerar det här låga jävla påhoppet och fortsätter göra bra musik och framförallt ha roligt, för det är ganska uppenbart att folket gillar er musik. Hade dom inte gjort det hade ni inte tagit er till förstaplatsen.
Ni gör ett bra jobb, fortsätt med det. Musiken väcker känslor, och det borde vara ett bevis på att det är bra skit ni spelar. 

Hoppas jag inte skrivit något opassande nu..... -.- 

Yours sincerely

MirakelBetty - Tänk själv, lev själv och andas du ditt liv.
 

 
 
Klassfred

Klassfred

19 december 2011 18:50

Shit. Tänkte precis skriva ett inlägg. Sen såg jag att de flesta tankar jag hade kring detta - hade någon annan redan skrivit :)
Så jag skrev en helt annan grej istället.

http://klassfred.wordpress.com/2011/12/19/sveriges-radio-stanger-av-volund-smed-skyller-odemokratiskt-beslut-pa-demokratin/

http://klassfred.wordpress.com

Betty Bergström

25 december 2011 22:05

Hej där.
Jobbigt när det blir så :P
Följde länken! Bra inlägg, mycket intressant fakta. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards