mirakelbetty

Alla inlägg under mars 2012

Av Betty Bergström - 21 mars 2012 19:25

Eftermiddagen/kvällens händelseförlopp i bilder. 















Dammis letar otäckheter i skogen


Trött Dammis 


Kompisar i vårsolen <3








 

Kvällsmat. 

   

Godnatt! 

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaastrött.

Mer uppdatering imöra. Bli bättre på att kommentera :C 

Sleep tight.

Yours sincerely

MirakelBetty- Zzzzzzzzzzzzz ...  

Av Betty Bergström - 20 mars 2012 20:34

Godkväll!


Ja. Hur lyckades jag med det jag skulle göra idag? .. 
Det kan man ju ha sina delade meningar om ..


-Städningen alltså .. Ja, jag dammsög iallafall och torkade golven.
-Sökte jobb. Ja, jag sökte ett jobb iallafall.
-Ragga utbildning .. Ja, det gick sådär måste jag erkänna.
- Fixa inhandlingslista, det gjorde jag iallafall. Nu ska det bara trilla in lite pengar. 
- Ringa arbetsförmedligen liksom ... trillade bort. 

Och sen vare det där med att jag skulle motionera Dammis. 
Ibland undrar jag hur länge jag behöver planera egentligen. 

Väl där blev det det här istället

 

Jah! Det är vår så det blev å spola ben. 

 

Gick ju bra det där! 




Vad tycker ni om Billys Gaypride grimma?   

   

Den sniggaste hesten måste också få vara med. I en mindre ren hage, men hästen var ju inte lika skitig iaf  

 Hjälpte Ingela lite i stallet, och nu har jag tittat på Äntligen hemma och ätit. Måste ringa Pupp, min telefonjäkel har gett upp -.- Känner inte av simkortet... 

Yours sincerely

MirakelBetty - Trött och nöjd endå. 

Av Betty Bergström - 20 mars 2012 17:02

Vart fan är alla jeans? 

Seriöst. Har hittat ett par jag ev. skulle kunna tänka mig. Som inte kostar en miljon.
Vart köper ni era jeans?  




Raggat på nätet och där ligger jeansen på 600, 1500 och uppåt.
Vart tog mina budgetjeans som funkar hur bra som hellst vägen? Dom där för typ 179 och upp till 300.
Är man fattig så är man. Men likförbannat kan man inte gå med arslet bart.

Men för det vill man inte ha 50+ braller liksom. 

 
En liten egopic från tiden man hade råd att köpa Onlyjeans på Marieberg nån gång i månaden .. 
  
Yours sincerely

MirakelBetty- Snart byxlös.  

Av Betty Bergström - 20 mars 2012 14:18

Helly people. 

Idag äre dumdumdumdum!  MultitaskingTuesday! 

Söka jobb, ragga utbildning, städa, motionera Dammis, kolla mail och ragga sommargarderob, ringa rbetsförmedlingen och sen försöka hinna dricka kaffe  . Ah who am I kidding? Det gör jag alltid. 

Och kolla på West coast Customs. Och hälla kaffet i ett glas för att jag är allmänt förvirrad. 


Vi får se hur allt detta går, nu gäller det å sätta fart om jag ska hinna allt  


Yours sincerely









MirakelBetty- Mitt i farten. 

















Av Betty Bergström - 19 mars 2012 20:35

Halo i blåsvädret. 


Och imorrn väntas några mm med snö. 
Vart å borsta bort massa fällpäls på Kossagnägg, medans man fick byta till övergångstäcket istället för regntäcket utan foder. Måste vara en av dom första gången man gör det... Visst fan känns det vridet? ..  

Kändes som att inspirationen rann ut totalt för vädret idag. Stackars mina djur .. 
Och idag klippte jag Kirba i pulpan.. 

Kort sagt så är det alltså en halvt medioker dag idag. 

Snart ska jag skjutsa hem systern, blir mycket åkande nu känns det som. 
Förväntas bli lite "arbete" i helgen iallafall, putsa fönstrena hos far. 

Längtar enormt efter en egen bil påtala om snuggan. 240n står ju därute. Förhoppningsvis får jag hem den snart. 

Imorgon ska jag söka jobb och städa mitt rum. En tråkfan dag. En Överkonsumera-kaffe-dag. 

Funderar på att släpa älskling till Öret snart, bio och kinamat? .. 
Om han går med på det vill säga.  

Då kan man ju börja fundera på varför rubriken lyder:

   
MYSMONGO. Hon ligger och suger i sig uppmärksamhet av en jollrande mor som gör onaturliga ljud jag hellst slipper höra och Gnett som sitter och undrar om Lia som hon heter vil läsa sin galonbok. Det här är reaktionen förevigad. 


Påtala om barn försökte jag vara skojjig som fan för Melwin i stallet. Han är ganska okej för att vara så liten. Han är tyst och kan fot utantill. Lydig och snäll. Om jag ska ha barn ska den vara som Melwin. Det är mitt villkor. 

Och att den inte ska börja knarka. Det är väl inte för mycket begärt?  

   

  Bjur åxå på en bild på två andra mysmongon med. Två av våra kära terroristbarn Nova & De soto i tvättkorgen.
Fan vet vad jag hade gjort utan mina fyrbenta barn!  

Dags att vänga så att säga. 

Vi hörs av peoplez. Imorrn är det tisdag, bara 4 dagar kvar till helg  

Yours sincerely

MirakelBetty- Er finne i röven, min vardag. 

Av Betty Bergström - 19 mars 2012 13:23

Hamburgare, klyftpotatis & beasås.    


Like a glove, satt den. 

 MEN. Jag glömde ta kort på den (y) .. 
Haha!

   

Så jag lägger upp en bild på jävla ÄtarN som gör nån annan jävla mat istället. 
Orelevant? .. Kanske det.


Nu: Vara arg och hata min hemstad och dess invånare. Och ta en cigg-och-kaffe fika   


Yours sincerely  

MirakelBetty - I balla gänget får dom inte vara med!  

Av Betty Bergström - 18 mars 2012 20:36

Dags å fräscha upp blogghelvetet tror jah! Har haft det här utseendet bra länge nu! 

Vart inge motion för stackars Dammis idag, men köpte spån gjorde jag. Som plåster på såren borstade jag av honom ordentligt och herrn har nu ett mindre bostadsområde för svalor i sin box.

Imorrn ska det satan bli å röra på fläsket för både han och mig. Skäms på mig!

Och skäms på mig att jag sitter och bloggar och äter godis istället för att duscha och göre sig redo för att åka hem.
Till Whiskey & Pupp.


Påtala om det. Fan va arg jag blir på mig själv. Jag tycker det är så förbannat jobbigt med gamla ex. Inte mina ex då, för obiously så hade dom inte nå i mitt liv å göra. Men andras ex.. Hur tacklar man detta? ..
Jag är inte svartsjuk eller så. Tror jag. Utan det är bara jobbigt. Liksom har man en gång vart på den nivån med en människa, trillar ju vissa dit igen hela tiden. För att dom inte kan gå vidare.
Inte för att jag misstänker nån för att inte gå vidare eller så men MINDFUCK. Jag vill inte leva i en småstad där ex dyker upp hit och dit!  

  

Mitt huve har en egen vilja. Livrädd över en del saker. Tillexempel otrohet. Inte för att jag misstänker nåt eller så. Men otrohet suger. Otrohet borde vara med i plus och bli kastad i soptunnan. 
Just sayi'n.

Just det. Min kära pojkvän. Måste fixa mig. Vilket betyder att jag måste frakta röven från datan och näven ur godispåsen.

Ha så kul i skolan och på jobbet och tänk på mig som ligger i fosterställning i den varma, mjuka sängen och dregglar och smaskar i sömnen ^^ 


Slänger upp idolbilder på dagens nämnda puddingar ^^ 


 

Dammis i vintras   

 
Våran Whiskey   

Yours sincerely

MirakelBetty- Då var då och nu är nu. Jag är jag men vem är du? 

Av Betty Bergström - 18 mars 2012 13:42

Jahapp söndag idag, skjutsa hem ÄtarN som sovit här å sen motionera Dammis. 
Blir att göra nåt i paddocken idag. 

Härligt! 
Fick jag bestämma skulle alla dagar vara såna här. Påta i stallet och pyssla i sin egen takt. 

Funderar på att tvätta svans och spola ben idag med, vi får la se hur det går  

Känns lite peppigt iallafall. Solen lyser och det blåser inte så farligt.
Börjar akutlängta efter sommaren.  

PowerMeet, Kuggnäs & andra fyllstyrningar. Och så rida nästan var dag i solnedgången såklart!

Ska ni göra något speciellt i sommar?   
Kan ju bli intressant å se hur den här sommarn urartar sig och vad den har å bju på. Är det bara jag eller händer ALLT på sommarn? 

 

Bilden säger väl allt, minnen i Rogers Astro <3 


 

SOMMAR!


   

Big message of today from me to you people. 

Nu ska jag sätta igång å få saker gjorda hära.
Ha en trevlig söndag, nu är det dags att nyktra till ^^

Yours sincerely

MirakelBetty- Moving forward. 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards