mirakelbetty

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Betty Bergström - 10 april 2012 17:54

Lite tidsfördriv i regnvädret .. 

Du är googlad .. 


Såg avsnittet idag. Och jag är numera livrädd. Vem fan vet vad jag har skrivit här?
Vem vet vad folk kan hitta på och skriva, ska det då förstöra mina chanser till en framtid?
It's insane. Och så jävla otäckt!
Otäckt att man ska behöva cencurera sig för att inte skriva nåt olämpligt och för att man oroar sig för vad andra ska sprida ut eller tolka det som. Yttrandefrihet, på gott och ont ..  Kan man verkligen säga. 


SVT om programmet: 

Du är googlad. Vad hittar arbetsgivaren, kollegorna eller den nya kärleken om dig på nätet? Bengt och Tina vet vad som kan hända om man tappar kontrollen över sitt namn i Googles sökträffar. Och kan man bygga en attraktivare bild av sig själv på nätet? Dokument inifråns Johan Ripås gör ett test med sitt eget nätjag. Programinformation SVT:s fördjupande och granskande dokumentärer med Sverige i fokus. Kolla när du vill i SVT Play - fri television på nätet


Jag får inte upp filmen här, men klistra in adressen i adressfältet och kolla via svts hemsida  *teknisk vetande*  

Se programmet på svtplay, här: http://svtplay.se/t/103466/dokument_inifran

Vart är vi påväg egentligen??


   

Som vanligt blir jag vrång på sånt här. Här har du kära arbetsgivare. Inte ett jävla skit att göra. 
Hur jag ser ut som yrkesperson har inte du en aning om och får inte veta om du inte ger mig en chans. Oavsett hur jag är som privatperson.

Kolla belastningsregister osv. Visst det förstår jag, ingen vill ju ha en kriminell i företaget liksom. Men det här känns bara over the top! .. För mycket. Otäckt. Helt sjukt. NEJ säger jag till detta. Det här accepterar jag inte. 

Your sincerely


MirakelBetty- O det regnar och regnar .. 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards