mirakelbetty

Alla inlägg under april 2012

Av Betty Bergström - 3 april 2012 15:25

Känns lite lättare nu, på bättre humör och sådär. Det är sunt att vara lite kreativ sådär. Fortsätter in i min bubbla. 


Uppfräschning pågår. Headerjäveln ska bytas så den också passar och blir i rätt storlek. 

Nån som är sugen på att hjälpa mig ta lite bilder? 
Nilzon?  Nästa vecka?   

Vad tycker ni om grönt?

Jag tycker det är skönt med lite nytt utseende!


Dunkar Summer of 69 och funderar på hur man ska göra med den där headern. 


 

En grön bild också. Vår   


Yours sincerely

MirakelBetty-  Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar vi minns. 

Av Betty Bergström - 3 april 2012 13:44

Jag är sjuk och gnällig. Men gnällig är jag la för det mesta,antar jag.

Och idag är jag mer deppig än vanligt.

Så att ni vet alltså.

Lyssnar på lite musik. Och försöker peppa upp.
Men jag känner mig arg. Förbannad. Ledsen. Världen är så jävla hård och orättvis. Om jag inte redan visste det?
Jo. Det har jag vart mycket medveten om länge.

Och för att man är som jag är man en bitter gnällkärring. Det känns inte bra.
Men då får det väl vara så då!

 

... Måste det vara såhär? ..


Alla ska vara så hårda och tuffa, men så är alla likadana på insidan iallafall. Förutom the fucked up ones då. 
Men dom räknas inte. För dom är inte värda att lägga ner tid på. Dom som är ett svart hål på insidan. 
Men så i slutänden räcker det med en blick när man väl ser fanskapet IRL. 
Man ska inte döma andra innan man känt hur det är att gå i deras skor. Ok. Jag är med på det. 
Är du? 

Men nej så funkar inte världen. Nu är jag en jävla bitter gnällkärring och det jag blir argast på i hela världen är att ingen ser och ingen hör och alla bara tänker på sig själv nu för tiden. 


Jag blir ledsen av att tänka på hur världen fungerar. Så nu ska jag göra något annat för det här gjorde inte saken bättre. 


Riktigt värdelöst inlägg. Men jag publicerar det endå. 
För i den här bloggen ska allt vara med. Hela jag. Dom negativa och dom positiva inläggen. 
Dom bra grejjerna och dom dåliga. Och nu har ni fått en överdos av det negativa och dåliga så nu ska jag lägga mig nånstans, vänta på att febern ska gå över och fortsätta ignorera att ni kan knäcka mig så lätt. 
Men jag har ingen chans. 
Fett pepp.

 
Yours sincerely 

MirakelBetty - Den största styrkan är att våga visa sig svag. 

Av Betty Bergström - 2 april 2012 21:03

Törnen strö så många andra 

Bara en sak jag kom på såhär när man sitter och endå inte har nåt bättre för sig.

Antagligen en anledning till att folk tror att jag är lesbisk.   
När jag är ute på krogen eller nån annanstans kan man lika gärna vara snäll.
Brukar droppa kommentarer till dom där fina glada människorna som bränner omkring och ser lite suddiga ut. 
"Fan va snyggt du dansade"
"Jävla snygg tröja"
"Schysst hylla" haha nerå   Så har jag aldrig sagt! Faktiskt. 
Skiter i att kommentarerna är helt cheesy och konstiga. 
Att säga spontant något man kommer att tänka på: 

Då ser man det där. Den lilla personen växer lite. Blir lite större. Lyser lite starkare.   
 
Då spelar det ingen roll för mig att dom garvar och himlar med ögonen och tycker och tror att jag är en skum jävel som vill ligga. Fast jag är nog fan en skum jävel. 
Anyway. Det är det fan värt!

Jag är inget jävla helgon eller så, tycker bara att ALLA är fan värda lite uppskattning och uppmärksamhet! 
Ens egen lilla stund när man får glänsa lite utan att nån begär nåt från en. 

Så tycker jag, det borde finnas fler av mig i den här världen. 

Påtala om det. Det finns bara två stämplar jag kan få på krogen: Antingen lesbisk eller livsfarlig nazist. 
Brukar alltid stå i valet och kvalet när man träffar nytt folk. 

När jag tänker efter så har jag fan jagat ut en jude ur mitt hus. På den tiden när man var mindre stabil och mådde mindre bra. Och var en frän jäkel. Försökte iallafall. 


Stackars Kim ... Han gillar dock min status ibland så jag tror att han nästan förlåtit mig. Tänker inte dra upp allt här, men dom som var med vet ju vad som hände. 

Alla har vi våra snefyllor ibland! Speciellt jag dårå. 


 
 Djupa tankar från ett fruntimmer mitt i maten. 


Det hängde en borderad duk på väggen i våran hall i det huset jag växte upp i:

Strö blott rosor om varandra, törnen strö så många andra. 

Och så är jag uppfostrad. Har folk glömt bort den lilla detaljen i livet? 
Att finna glädje i det lilla? .. Och att ge glädje när man har möjlighet? 

Yours sincerely

MirakelBetty- Mitt i den jobbiga verkligheten.  

Av Betty Bergström - 2 april 2012 19:26

Om jag har pengar får jag nog ihop flera dejter med ovan nämnda

Vad har hänt idag då?
JO.  

Var ut te Snuggan och städade hos farmor, sen åkte jag hem och bytte om å sen sutta jag mig till stallet, longerade och nu är jag hemma. 

Dammis krånglade mer än vanligt idag, drygt som fan. Man kan ju fundera på om han testar eller om det seriöst är nå fel på han. Tycker han vilar samma bakben hela tiden och ibland är han varm i samma sida. 
Men jag orkar inte noja över det för tillfället. 


Insåg idag att min farfar har Michael Jackson-sängkläder. WTF?
Som det står BAD med rosa text på. Typ bajsrosa. 


Ett fakta jag kommer komma ihåg så länge jag lever. Farfar sjönk som titanic i mina ögon  


Förövrigt är jag sjuk så jag tycker jettesind om mig sjelv. Så att säga.
Glá är jag dock, gått ner ett kilo till. Genom att äta kladdkaka och i princip dricka marsan sås i helgen. Klart godkänt! 


Facebook är ju nordens jävla ångestbomb tamefan btw.   

Fanns en sån där kedjestatus där man skulle gilla om man ville träffa den personen i sommar. Både jag och Bella gjorde misstaget att lägga upp skiten. Ay ay ay i pumpen XD  

.. I don't care about you.  *intalar sig*   


 

Lägger upp en bild på mitt hjärta som förövrigt älskar mig som jag är. Fast jag är aaaaaaaaaaaaasjoppig. 
Är han smalare eller är det bara jag som tycker det?



 

 Hundra nyanser av grå .. Svartvitt äger!  

 Såhär naturlig och snygg och härlig och harmonisk och avslappnad är jag! En gåva att mata mitt kära alter-ego med!

Eller??  Känns lite som jag har fakkat upp hära alltså.. Cam kvalle  


Känns lite som att jag trampat i klaveret så att säg. Hur blir jag lika cool som ni då?
Varför kommenterar ingen min blogg?


Vad gör ni nuförtiden, varför hör ni aldrig av er?
.. Varför svarar ni inte när jag hör av mig? 

Bra sk. "vänner" eller vare ska heta. Eller inte. 


Får la flyta mig igenom sommarn då. Betty så otroligt jävla fitt-känslig så det finns inte. På tal om det så knullade jag igår och det var awesome! Nu vet ni det! Kommentera och kolla min blogg nurå! 
För det är tydligen det man måste skriva om för att folk ska haja till.
Har ni aldrig hört talas om privatliv och intimtvål? 
Då luktar man inte skit som äckliga jockiboi skriver om nåt av sina knull!!! BLÄ.
Ditt äcklo D: Om du dödar en insekt till blir jag fan lesN på dig >.<!  
Inte för att det hade med saken att göra men kände att jag ville dela med mig av det.  


Yours desperatly


MirakelBetty- Apskaftet som inte fattar nånting!     

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards