mirakelbetty

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Betty Bergström - 26 maj 2012 12:19

Hey hey hey. 
Lördag idag.
Så sjukt peppad på ikväll, H sitter på tåget hit och ÄtarN är hemma å peppar inför förfesten   

Kom upp tidigt imorse när jag skulle släppa ut hästarna så sadlade Dammis och red ut, herrn var väldigt pigg men skötte sig perfekt. Shit vad känslig och duktig han har blivit! Måste vara lite min förtjänst?  
Han kan stå lös med nu, bara å släppa grimskaftet eller tyglarna framför fötterna på han så står han där. Men brukar lägga dom på ryggen istället så han inte fastnar, lite otäckt när dom har bett i munnen eller en repgrimma som inte kan gå sönder.. Vi tränar mycket på att vara lös, han korrigerar sig själv när han kommer framför mig och han kan longeras utan lina i skritt. Vi ska öva mer på att vända och trava och galoppera lösa   

Så nu är stallet klart och min stalltjänst är över för idag  och behöver inte ta ut hästarna imorgon heller! Lyx!
Men kommer nog sakna honom lite ikväll och när jag vaknar imorgon   

Utan dig skulle inte jag kunna vara jag    '      

Känns ju lite töntigt att konstant sitta och tjata om den där hästen hela tiden, men hade inte jag haft hästarna under min uppväxt, och hade jag inte haft Van Dame nu under det här halvåret vet jag fan inte vart jag hade varit.  Ger du dom din tid och kärlek får man 50 tusen gånger mer tillbaka.
Alla hästar är speciella och unika och underbara på sitt sätt.

Men den här killen har sån otrolig pondus, värdighet och han är tamefan smartare och förstår mer än många människor jag känner.  En sån där häst man bara träffar en gång i livet. 
Som att vi sitter ihop när man rider, krama i tygeln liiiite liiiite så svarar han direkt.
Respekt till den som ridit in honom! Så jäkla ödmjuk och positiv när det är dags att arbeta.
Väljer Van Dame framför alla människor i världen any day! 


Your sincerely

MirakelBetty- Du är det finaste jag vet ..  

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards