mirakelbetty

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Betty Bergström - 4 juni 2012 22:26

Som allas våran Christoffer Robin sa till Puh: 
 "Kom ihåg: Du är modigare än du vet, starkare än du tror och klokare än du förstår!"

Det lär ju stämma lite iallfall.

Allvarligt talat. Man kommer från en punkt när man är ledsen och allt är hopplöst till att man ger sig fan på att det ska gå av ren jävla principsak och då blir man förbannad. Nu har jag en sån period. Rätt skönt med omväxling. Allvarligt talat. Det är en obligatorisk fas när man inte mår bra att bli trött på att bry sig om vad folk gör och tycker. Jag tänker leva. Jag tänker leva nu. Idag. 

Just för tillfället kan jag med glädje och lättnad i rösten att jag ger blanka fan i vad ni gör och och inte.
Jag är jag. Och det tjänar ingenting till att göra sig till.

Jag är för mycket. Jag är extrem. Jag är ibland överallt och ingenstans. 
Sån är jag.

Sommarhagen är nu fixad förresten, blev en hel del frys och blåst och blött blidde det också.
Men nu är det bara att släppa dom. Det har regnat en hel del dom senaste dagarna så mjukstarten för hästarna blidde att öppna mellan hagarna och låta dom gå tillsammans.


Två blöta hästar som inte vill bara modeller, utan vill gå in.

Van Dame har fått svamp på alla fyra benen igen .. Så började med VetriDerm nu idag igen. Nån som har nåt annat tips mot oren hud på häst? Gallorna är borttrollade. Det gillas! 
Är nästan säker på att det har med fötterna att göra, så blir att köpa Biotin eller annat för hovarna som förbättrar kvalitén då han har sprickor och torra hovar. Nån som har tips på något bra? Kör redan med olja någon gång ibland men det funkar inte riktigt i längden. Räknar med att detta ska bli bättre när dom släpps i Sommarhagen på ONSDAG morgon eftersom hovarna inte blir lika torra av det fuktiga gräset som dom blir av jordplätten dom går på nu 

Ser fram emot att se pållarna dundra fram som vildhästar. Det är vid såna här tillfällen jag skulle vilja ha en bättre kamera men just nu har inte min budget utrymme för det ...
Räkningar hit och räkningar dit.     

Börjar få riktig ångest över att han stått så många dagar nu. Han ska hursom få röra sig imorgon. En promenad i skogen tänkte jag.

 
Har också gett mig fan på att jag ska UT och göra saker med andra. Nu SKA jag verkligen göra det. Inte bara sitta hemma här och uggla å tycka synd om mig själv! Kickstartar i helgen med grillning! Hör av dig om du inte har nå bättre för dig! 

Nu blire å kolla på Ghostrider 2 såhär på kvällskvisten, är i akut behov av sömn! Ser ut som en smurf runt ögonen å sover halvt som halvt så vi får la se hur länge jag kan se på den.

Tre filmtips såhär för att förgylla måndagskvällen:

BRIDGET JONES DIARY &  BRIDGET JONES - THE EDGE OF REASON.  (feel-good filmer!)

REINE & MIMMI I FJÄLLEN ( Får aldrig glömmas bort eller underskattas!) 

GHOSTRIDER 1.  (Nicholas Cage är bra! Jag gillar ju fantasy filmer!)

 Musiktips: Mötley Crüe: Kickstart my heart. 
(Varför tänker jag på Ts gamla Puch Monza nu??    )

Yours sincerely, 

MirakelBetty-  Oavsett om du gör rätt eller fel är det vad du gör efteråt som räknas. 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards