mirakelbetty

Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Betty Bergström - 11 juni 2012 17:00

Lite Lol friends att pigga upp med:

                 

   
We feel you Kirba!

   
Owaword you sturdy steed!  

 

 
Embra är ute å spatserar. 
 

 

 

Ha en trevlig kväll! 

Yours sincerely

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 11 juni 2012 14:36

Läste ni den här när ni var små?

Jag hade den på en affisch över min säng. Jag talar naturligtvis om:


HÄSTENS BÖN.
Tag mig ej från min moders sida när som nyttfött föl jag går.
Vänta med att på mig rida till mitt tredje levnadsår.
På min rygg skall jag dig bära i galopp, på solskensritt.
Men tillbaks till stallet, kära, låt mig få gå i skritt.
Ge mig foder, ryckt och vatten.
Ha tålamod om jag är stygg.


I kalla vinternatten, lägg ett täcke på min rygg.
Rengör sadel, träns och rem.
För ej oljud i mitt stall, tänk på att det är mitt hem.
Stäng min dörr mot vinden kall.


Jag vill leva för dig bara, om min bön du nu förstår.
Då ska jag alltid vara din bästa vän i många år.
När mitt levnadslut är nära ta mitt liv med varlig hand.
Led mig sista biten, kära, till hästens evigt gröna land... 


 
Må du leva länge och väl, ty du är mitt allt så att säga.   


En annan bön som fick mig att garva igenkännande: 

Ponnyns bön:
 * Mata mig ofta och mycket!

* Fånga mig inte i hagen!

* Rid icke dressyr på mig, utom då jag själv önskar det!

* Ge mig godis varje dag!

* Respektera mitt sjätte sinne då jag anar att det finns tigrar i skogen!

* Låt mig komma in från hagen när jag själv vill komma in!

* Du skall inga andra ponnyer giva godis utom mig!

* Glöm inte att mata mig!

* Låt mig vila då jag är trött! (10 minuters arbete går bra)

* Stör mig inte då jag är upptagen med att äta! (jag är en ponny, det är viktigt för mig)

* Tillhandahåll roliga ponnykompisar som jag kan leka med!

* När jag bankar i väggen är jag hungig!

* Se till att jag har nåt gott att skölja ner krubbet med!

* Låt mig springa så fort jag vill när jag vill det!

* Nämnde jag att du skulle ge mig mat?

* Skräm mig inte med konstiga saker som paraplyer osv...

* Glöm aldrig att jag är en ponny och således gör som jag vill.

* Maaaaat!! Ge mig mat!

* Stor mage=Stor pondus!

* Du bör respektera och beundra min förmåga att fatta snabba beslut!


Blir varm i hjärtat när jag läser dessa två   


 
Älskade, älskade guldklimp till tokponny  


Yours sincerely


MirakelBetty 
 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards