mirakelbetty

Alla inlägg under juni 2012

Av Betty Bergström - 9 juni 2012 23:31



Nu ska jag ta mig en cider, lyssna på musik och fundera lite över allting på altan i sällskap av en cigarett. 
Hej med er! Hoppas ni har kul ikväll å har bättre saker för er än att läsa min blogg  

Yours sincerely

MirakelBetty  

Av Betty Bergström - 9 juni 2012 23:07

Vi tog upp hästarna till stallet från betet som vanligt och jag spolade ben, borstade och hade på myggmedel och sen fick dom äta lite salt och dricka vatten. Och äta kraftfoder. Men Van Dame var inte nöjd .. Han begärde mer ..


Det började med att välta hinken. Till sin stora ilska fan Dammis att båda var tomma ..

Man tager vad man haver, tänkte han och gick lös på .. 


 .. Locken till foderhinkarna .. Haha, helt manisk   Men så söt! 

 Vart lite rädd att han skulle få i sig plast så var tvungen att avbryta innan han gnagde sönder totalt  
Finaste pålle! Han har blivit så duktig! Han står lös utan problem när man spolar på stallbacken och är så fin å följsam att ha med sig!  Benen är bättre än nånsin och snorig är han inte heller. Hovarna och hovsprickorna har tom. växt ordentligt!

Dammis som alltid varit så dominant och rädd för rådjur. Idag klarade han båda två utan att blinka. Två rådjur passerade BAKOM oss och skällde och hade sig och Dammis gick bredvid mig med sänkt huvud, och idag hade tanten som har två andra hästar i  stallet släppt dom precis i hagen bredvid våran väg på det smalaste stället. Naturligtvis kom hennes två pållar galopperande och gnäggade och den ena som är äldst och extremt sent kastrerad (=APdominant )  la huvudet över stängslet och höll på att monga sig. Vad gör inte världens finaste? Gick över på andra sidan, vände huvudet och tittade på mongot och följde med mig. Man kan inte annat än att ÄLSKA dig Dammis! 

Yours sincerely

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 9 juni 2012 19:35

Huäy. 
Idag var jag till Örebro med T, han skulle till Biltema & köpa färg till fälgar han ska ha på bilen.
Det var la skojjigt och se sig omkring.

Nu sitter jag här och är spymätt och ensam igen       
Idag ska hästarna få komma in och sova lite i boxen, hoppas jag inte måste ta ut dom imorrn bitti!
Så jävla skönt å sova!

Har inte gjort läxor idag. Olydig .. Måste försöka få klart dom ..

Regnar gör det också. Önskar jag hade nån rolig som ville umgås!

Ikväll blir det att fortsätta titta på Benjamin Buttons otroliga liv så dyker la upp en recension på den imorgon.

Bloggar mer senare sen på kvällskvisten! Har ju all tid i världen  


   


Yours sincerely

MirakelBetty  

Av Betty Bergström - 8 juni 2012 22:31

Nehe vart andra planer idag.  Blev utdraget så blev inget umgås med T idag. Så nu ska jag hitta på en film, fundera lite och röka sen sova. 

Det har blivit nå fel på min telefon så jag har ingen täckning vart jag än är? 

Grillade gjorde jag iallafall idag.  
En rejäl köttbit. 
 
Skriver säkert mer imorrn.
Trevlig helg!

Yours sincerely

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 8 juni 2012 12:45

Har ni undrat vad jag roar mig med när jag sitter på skithuset? 
Nej. Kanske inte.
Men ni får svaret endå:


Ryan är alltid att lita på!    

Yours sincerely

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 8 juni 2012 10:39

Fick springa och ta av hästarna täckena imorse! Underbart   

Fick sluta tidigare idag, trots att jag både försov mig och inte hittade min lärare. Belv enmanslektion idag, var inte en käft där förutom jag   
Dom hade la bättre saker för sig, antar jag?    

Nä, göra dom där uppgifterna nu, å sen ska jag & T göra nåt! Kommer knappt ihåg hur han ser ut! Haha nerå så illa är det inte, men något att se fram emot     Skämt åsido så vet jag inte vad vi ska hitta på    

Rosor till Er som ler och orkar fylla år och allt vad det är fast allt är snett å vint och jobbigt. Ni är att beundra! 
    

Studenter i hela staden så det inte ens går att ringa haha! Kul, minns själv hur gött det känns å sluta för sommarn. Gjorde ju det ett par gånger, även jag haha. 

   
"When you hit a wall, push through it." - Kapten Haddock.  

Ha en underbar dag! Det ska jag ha. Vi hörs senare! 


Yours sincerely

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 7 juni 2012 22:24


Lagomt skitig efter att ha kletat runt och grävt dike å flyttat sten.

Dusch å sen sänga!
Ser fram emot HÄNDELSER nu. Som det brukar vara på sommarn. Antar att dom läggs på hög as I write så att säg så att allt kommer i en klump. Å det har jag la inget emot.   

Nu ska man väl nanna. Var så förbannat trött imorse så lika bra å försöka binga nu så man får sova ikapp. 

Nästa bokinköp blir The dirt, därav den dubbelpassande rubriken skriven av medlemmarna i Mötley Crüe. 
Pengar. I want some. 

Yours sincerely 

MirkelBetty 

Av Betty Bergström - 7 juni 2012 19:04

Pringles har visst konverterat till nazismen   

   
Eller? Betänk detta nästa gång du kallar nån rasist/nazist för att denne har runor tatuerade på överarmen eller nåt.  Precis samma sak med en vikingahjälm på ett chipspaket. Så GE UPP. En gång för alla.
Kom bara å tänka på det då dessa två skällsord används ganska flitigt ang. festivalen Kuggnäs. Som är årets händelse. Haters gonna hate. But still.  

Ingen kan hata Pringles så använde mig av dom lite nurå.  


Egengjort mos. På riktig potatis. Lite duktigt kändes det ju! Och MASSA ketchup!  

Klar med läxor osv. Nu skall man iväg till stallet!

Yours sincerely

MirakelBetty     

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards