mirakelbetty

Alla inlägg under juli 2012

Av Betty Bergström - 19 juli 2012 15:15

Kunde inte bestämma mig idag, det är två st. masterpiece indeed. 


Just när jag började skriva om skit som människor får gå igenom började jag tänka på den här låten som talar för mig idag. 



Bra video! Bra låt! Metallica



Den här låten talar väl lite mer för mig. Det är ju så det är tyvärr. Nära och kära får alltid ta största smällen. 



Vacker ..


 


Jag vet att en hel del har jag satt mig i skiten själv. Men jag lovar, jag har betalat tiotusenfalt och bitit i det sura äpplet mååånga gånger. Men ifrågasätt då inte MIG. För det är bland det bästa och heligaste jag har. Var vänlig respektera mig. Så ska jag göra mitt bästa för att respektera dig. Ta mig för vad jag är. Inte vad jag var förut. 


Nog med serious shit! Hade gått in för att ha en positiv dag. Men jag har en tankfulldag istället   


Yours sincerely


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 19 juli 2012 12:51

Jahapp. Ett sånt där fyndigt blogginlägg tänker ni. 
Men nej kära läsare. Har ingen inspiration till att skriva något utsvävat idag. Satt bara och tänkte på G&R's låt Live and let die   Live and let live säger jag! 
Nog om det där deprimerade skitN. 

Har precis ätit lite potatisgratäng & kycklingburgare. Göööött! 

Nu ska en dricka lide käfe och ta en cigg å sen ska jag mocka och motionera Dammis. Tror att jag ska rida en sväng på typ 20 minuter en halvtimma och låta honom känna lite på traven. Bara trava på och jogga lite. Han börjar bli så fruktansvärt trött på de däringa skritten nämligt     *nej jag är inte paranoid för att han ska överanstränga sig* .... Bara lite. 

Senare kommer S&M hit och fikar, typ vid 4. Så ska väl vara social med dom   

 
Tungan rätt i mun å dan flyter på! 

En del saker kommer jag aldrig att förstå. En del saker kommer alltid i mina ögon vara orätt. En del saker kommer jag aldrig att acceptera. En del saker kommer jag aldrig förlåta. En del saker kommer jag aldrig kunna glömma. Finns där. Hela tiden. Frågorna utan svar. Vafan hände? Det är händelserna i ens liv som formar en. Ställ mig frågan varför jag är som jag är. Lyssna på allt jag har att säga. Sen kan du komma och döma ut mina fel. 

 

Lite seriöst blidde det i slutklämmen! 

Ikväll trillar det upp en recension på The Stig-Helmer Story med allas favorit Lasse!  

Yours sincerely 

MirakelBetty- Fröken annorlunda. För att vara som alla andra. Det är inget för mig. 

Av Betty Bergström - 18 juli 2012 21:19

Jag börjar fundera på om min häst avsiktligt försöker att döda mig? 
Häromdan åkte jag av och sen idag när jag skulle rida så ville han inte stå still så det tog sin lilla tid att komma upp. Väl uppe så var han trög? och tittig. Och dryg öht att rida.  Sen när vi går en lov i skogen så går han för nära ett träd och trasar sönder mitt knä. AJ SÅ IN I HELVETE WOMAN DOWN! Räkna till tio XD 

 
Skrälle! Som inte hade nån lust att motionera idag! 

Här sitter jag nu med ett halvt knä och orkar ingenting. 
Blööööh. 

Jag hatar förövrigt att en del känslor är så jävla svåra att döda. SUCK. 
Hoppet kommer typ dö när jag är 50 år gammal och har vart singel i 30 år. SUG. Det är inte ens värt det, så jävla cepigt och drygt så jag blir fan galen på mig själv. VARFÖR? varför inte? 
Been here, done everything of this. Och det slutar icke bra satt. MADDERFAKKER säger jag -.- 
One woman down, one woman down! Behöver nerförsbacke in da lövlajf! 

 
Men FAN. Nej nu ska jag gö läxa och sen ragga rätt på en bra film. Höj i köja. 

Yours sincerely 

MirakelBetty-  The broken edition. 

Av Betty Bergström - 18 juli 2012 16:54

Videoblogga! Men jag är så jävla sjukt DÅLIG rent ut sagt på det så det blir bara ovärt! 

Extremt tråkigt då det är insekter ute eller så regnar det. Icke så idealiskt väder att hålla på att motionera häst i .. 
Istället peppade jag för min & Nilzons lilla egoboost fotografering. Hade tråkigt så kladdade lite i ansiktet först. 

 
Tråkigt tråkigt tråkigt med samma bakrund och en dryg webcam .. Jag har börjat fåfängt nog älska att ta kort på mig själv. Och allt annat   

 
OTIPPAT. En till bild framför kylskåpet och micron i svartvitt! Jag är så förutsägbar! 
Jag SKA bli bättre. Lovar! 

Vad gör ni idag? SWAWA! (Svara på skånska)

Yours sincerely

MirakelBetty


Av Betty Bergström - 17 juli 2012 20:07

.. Så går tamefan ALLT sönder. 

Nu har min gamla telefon gett upp ÄNNU mer. Visste inte att det var möjligt men tydligen.
Nu går det inte att använda kameran på offlineläge heller.. Den jävla telefonen ..  Som jag hade tänkt att ta med till Kuggnäs för att få lite kuliga kort för en gångsskull. Men icke! ..
Engångskamera eller gå till expert & fråga om dom kan göra en snabblagning av min gamla kamera?  Eller vad att göra?   


 
Fick förresten panik när jag såg den här bilden. Jag har ju för fan potatisnäsa på bilden? Var tvungen att lägga upp den här för jag fick lite ångest över att det blev så mycket text    Ibland skojjar man till det!


N
ån som har lust att göra någe i veckan? Är rätt öppen för förslag så att säg. Let's hitt på nå!

Har iofs rätt mycket att göra den här veckan.. Lite fix på bil & lite fix med häst och sen blire söka jobb & plugga >.< Sen ska det inhandlas det sista typ cigaretter & lite burkmat te Kuggnäs så att säg. 

Vart btw aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaslycklig härom veckan när jag fick reda på att PitbullFarm (som gör en nystart nu på Kuggan) ska göra en Lovesong pt II. Lovesong är min favvolåt med dom, och nu ska man få reda på hur det gör för karlN   


Låten :) 

Plus en ny som är riktigt bra den också: 


Trallvänligt skit!   Är det nån annan än jag som hör influenser från någon annanstans? Från en svunnen tid så att säg?  Hehe    Lite grann iaf? 

Söke jobb, äta och sen koma!

 
HAHA! En till failad bild! Ska blåsa upp håret och lyckades på 100:e försöket, men inte här tydligen! Minen XD 
GODNATT! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 17 juli 2012 14:19

Får vänta en stund. 

Veckan går segt som fan... Inget att göra och känns som att den här veckan är helt onödig......

 
Imorgon är det exakt en jävla vecka kvar tills man sitter på Kuggnäs igen!  Man ser varenda skavank i ansiktet, jag vet förövrigt det. Håkans kamera är fantastisk! 

Fuck. Nu tappade jag inspirationen också! .... 

Jag vet knappt vad jag ska skriva om längre? Jag har lust att skriva, men endå inte. 
Ta bort bloggen och skriva aaaaaaaaaslångt på facebook? .. 
Mjö mjö. Vi får vel se. 

Ska försöka hitta inspirationen med hjälp av ihopsättning av träns och lite käfe. Men känns så jävligt att Dammis måste stå i fyra dagar sen när jag har åkt :( Huäy .. Ingen som kan ta min häst på en promenad under dom dagarna jag är borta?   

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 16 juli 2012 13:51



När allt är en enda röra äre gött å kunna se dom bra sakerna och koncentrera sig på det som är bra. 
Du tillexempel. 

 
Håller på att sätta igång, och det känns redigt bra. Vackra, underbara varelse!! 

Har satt upp ett delmål:
Om en månad ska han kunna trava balanserat och kunna höja ryggen bättre. 

Hörs av senare! 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 13 juli 2012 17:36

Min blogg rasar ihop! 

Men här är dagens låt: 


Peppat med den här låten på em och nu är jag så gott som fit for fight för helgen. Inte för att det händer nå speciellt men endå! Man vet ju aldrig! '



Jag är världens tråkigaste bloggare! Ibland örkar man inte   

Yours sincerely 

MirakelBetty

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards