mirakelbetty

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Betty Bergström - 1 augusti 2012 20:15

nu är Byxlös tillbaks på Lugnet igen. 

Kuggnäs 2012. Ännu ett år med oförglömliga minnen


Kära årerseenden med de folk och den musiken som inspirerar mig något så otroligt och som vandrar rätt in i hjärtat på mig. Nya möten med intressanta, roliga, tokiga, härliga, vackra människor.
GAH ni är bäst allihop!
 


Vi åkte med den trevliga, glada Dalmasen till Kuggan i år (som förövrigt inte har en sänkt, rostig 740 haha). Väl framme brände jag ner till Camp GaGa och väl där kunde jag fan inte tro att det hade gått så lång tid sedan sist. Många välbekanta ansikten och det var mycket trevligt med lite nya ansikten också. 


Den trevliga "Dansken Griseknoen", Sofie (Du är guld, vad mer kan man säga!?) ,  Shoppaholicen tillika grillmästaren James, finurliga Michell och den stackars sönderbrända saten i White Trash kepsen! Ni är fler, och jag jag minns Er! Men skulle jag rabbla upp alla blir ni väldans många och inlägget långt!


CITAT: 


"Är det det där som kallas antik-vit?"  

-  Sagt av högsta Ugglan på Camp GaGa då en riktig veteran blottade sin bringa i solgasset. 


Massa prat, skratt, alkohol och riktigt bra spelningar senare.        


Träligt med så lite bilder, men efter det jag har sett är jag nog tacksam över att det inte togs fler!   


   
Bästa Eva, jag & ÄtarN. BHn är någelunda synlig.. Och helt cepe.. Men jag är glá endå! Bortförklaringar is da shit! 
Tagen med Evas kamera, så officiellt är det Evas bild men snodde den lite vackert   


Och så spelningarna.


Thules Spelning. Stod bara och njöt av ljudet, trycket, känslan. Jag stod seriöst helt tyst och bara lyssnade. Det har typ aldrig hänt? Det var bara så jävla häftigt att höra det där ljudet LIVE sista gången. 
We will miss you guys! 


PitbullFarm. Nu ska jag vara tråkig. Men What to say? It's fakking awesome så att säg! 
Gillar nästan allt med PitbullFarm. Och nu har jag något nytt att lyssna på med dom, HÖGA POÄNG   
Army off assholes var lätt bäst på Kuggnäs. 


Njord. Såg Mattias när han trubadurade inne i stuga på Torsdagskvällen, det var kul han körde jävligt blandade saker. Allt från Raubtier till mannen, myten, legenden: Eddie Meduza! Vi var ett par skinnskallar som vrålade: MERA BRÄNNVIN med nävarna i taket haha   
Lyssnade senare under kvällen (har för mig att det var samma kväll men är inte 100 hehe) när min gode vän Joel stod och diskuterade med vederbörande (ASpackade Mattias). Förnuftig, kul kille! Jahapp, där växte Njord i mina ögon!
Missade tyvärr spelningen i fyllan och villan vilket jag ångrar, hade gärna hört Det regnar live. Vet ej om denna låt spelades men det visar sig! 
Hursom haver så kommer jag definitivt närvara nästa år på Njords spelning! 


Völund Smed. Ja .. JA. FOER JEVLA BRA. Som alltid! 
Inhandlat deras Gör Om Gör rätt. En "Best of " skiva jag funderar på att recencera när jag umgåtts lite mer med den. Har bara lyssnat igenom den kort så att har vart lite lat ..
Och så kom ju det där för faktiskt andra gången under Kuggan, en medlem i bandet har läst min blogg  *total lycka inombords, nån läser!* .. Jaha Völund där lyckades ni kränga både en skiva och en T-shirt!     
TILLBAKA till spelningen. 
Som vanligt förde publiken sin talan: KÄMPA. 
Rosor till er gubbstruttar, för att ni fortsätter leverera   



HEROES. Dom gamla rävarna. Låten NAKED. BRA SKIT,säger jag folket. Hade även en dyngpackad Stråssian på halsen som vrålade med rätt bra när ho fick tag i micken   


TACK allihop för underbara stunder och inspirationen ni ger mig! Det är ni som gör Kuggnäs!! Allt från gamla rävar som hängt med från början, nya ansikten, ansikten jag lärt känna bättre, alla band och inte minst ARRANGÖRERNA!   


Nu ni har jag fått tillbaka inspirationen till att vara en finne i arslet på er! Snart så, bara veckor kvar tills jag kan köpa mig en finfin kamera! (=roligare bloggning)


Yours sincerely 


MirakelBetty



MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards