mirakelbetty

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Betty Bergström - 6 augusti 2012 20:40

Filmtips: 

RIO
En animerad, mysfilm som handlar om fåglar. Perfekt för en som jag som gillar att drömma sig bort. 
Den var fan bra!   

 
Gillar att karaktärerna inte är så överdrivna (FULA)! De är lite mer realistiska än vad dom annars kan vara. 
Musik som sätter sig på hjärnan också   

FAST AND FURIOUS 5

Trodde att jag skulle bli besviken av den här filmen, och det blev jag. Till viss del. Men ni fattar varför när ni ser den, ska inte avslöja för mycket   
Det jag däremot kan avslöja är att The Rock är med. Och gör ett riktigt hyfsat jobb. Han är ju ingen Vin Diesel men endock! 
En riktig klassiker i raden av F&F filmerna som fortfarande håller måttet och är intressant att se på! 
Roliga vändningar, intressant då dom här filmerna aldrig börjar helt på "ny kula" utan fortsätter i rad efter varandra så att säga. Som det ska vara! 
En del scener har riktigt etsat sig fast på näthinnan! Såna pågs hittar man inte i Linde inte! 

 
En riktigt bra film man måste se om man gillar de tidigare F&F filmerna! 

BEING FLYNN 

En små-episk film med mannen, myten, legenden De Niro. Tycker dock att han har vart med i bättre filmer än den här. Men klart nåt som är värt att se. Kan dock bli lite småseg ibland. 

 
En film om ett jävligt komplicerat familjeförhållande och om att mot alla odds klara sig levande och lyckas itifrån sämre förutsättningar. 

LEGENDEN OM UGGLORNAS RIKE
Huäy
, jag MÅSTE ha en sån! Jag och mina djur!   
Men om det är en barnfilm vetifan? 
Animeringen är så jävla bra att jag rös vid flera scener för att det var så vackert/otäckt. 
Stämningen lättas dock upp rätt ofta av sån där "humor" som inte är rolig men som får en att inte vara lika rädd. 
Den är otroligt vacker, men också mörk. Det är en förjävla bra film! För er som är som jag. 
Tycker om att leva sig in helt i filmen. Barnfilmer ska ju innehålla mycket musik. Den musiken som finns i den här filmen är inget jag ens kommer ihåg. 
Själva handlingen är halvbra, men den funkar. 

 
GE MIG EN SÅN! 

WHAT THE FUCK? 

THE LORAX. 

Verkligen ett sånt där "What the fuck"? En helt ny genre iaf xD En animerad miljömedveten film! 
Handlar om en stad som styrs av ett företag som säljer luft (att andas) eftersom det inte finns några träd kvar. Allt i staden är gjort av plast eller metall. Träd, gräs, allt. 
En ung pojke vill imponera på granntjejen och försöker hitta ett riktigt träd och söker svaret på gåtan om vart träden tog vägen. 

 
Ni ser ju själva .. Ett orange marsvin med mustasch. 

Mysig film dock i slutändan, men jag har tröttnat på den här typen av animering .. En del av omgivningarna och djuren är ju faktiskt fint gjorda men en del .. Nej jag går inte ens in på det. 
För mycket "Madagaskar" feeling för mig .. 

Ha en fin kväll! Det ska jag försöka ha emellan alla jävla tankar. 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 6 augusti 2012 17:37


Why is that so that someones always on my mind? 

Hursom haver, jävligt skön låt med lite drag. 

Hoppas ni har en trevlig eftermiddag hitentills, nu regnar det här så är väl dags att gå ut med doggarna för dom vill naturligtvis gå ut.  Hörs senare!  

Yours sincerely 

MirakelBetty

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards