mirakelbetty

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Betty Bergström - 16 augusti 2012 16:40

På att vara ärlig och att vara elak. 
Så kom inte med det sämsta jävla argumentet: "Jag är ju bara ärlig". 
Då är min fråga: "Är du helt jävla socialt efterbliven eller?"

Nästan alla människor har en rätt rolig grejj inbyggt: KÄNSLOR. 
Tänk på det. 
Att såga en som försöker gör faktiskt ingen jävla nytta. 
Det finns andra sätt att göra sin röst hörd och uttrycka sin åsikt.

Nu tror kanske en del att det här har att göra med ett inlägg jag faktiskt tog bort all text ifrån här förut som hamnade om utvecklingen i vikingarocken. Så är inte fallet. Att jag tog bort det var för att jag själv inte var nöjd med det, då det blev så "romantiskt vinklat", om ni fattar vad jag menar. 
Det här handlar mer om kritik till andra bloggare som lägger ner tid och anstränger sig för att allt ska vara roligt och intressant att läsa och på andra sätt berika ditt liv när du sitter där på ditt feta arsel och apar dig. 

Jag blir förbannad när folk som sitter där bakom sin dator och gömmer sig ska häva ur sig löjliga kommentarer med helt jävla värdelöst innehåll. En annan kan ju fundera på om man inte ska bete sig som i verkliga livet: Säg ingenting som du inte kan stå för. Men icke. Det behöver man ju inte..

Att ge konstruktiv kritik är inte bara att tala om vad som är dåligt. Det handlar om att man visar den respekten mot en annan människa att man försöker att inte såra dennes känslor. Man kan då lyfta fram saker på ett fint sätt. Det är så en mogen människa gör. En människa med självinsikt tänker sig för och behandlar andra som denne vill bli behandlad. En sån människa har inget för att såra andras känslor och ber om ursäkt och skäms när detta händer. SKÄMS säger jag. 

Det är beteendet som skiljer oss från övriga djur. Vi ska vara de mest intelligenta. 
Min häst, med förbundna hovar kan SKRIVA bättre kritik än alla er tillsammans tror jag. SKÄRPNING. 
Bevisa att jag har fel!

Oavsett om det handlar ett val av skurhink, sociala tillställningar och sättet man är eller ett blogginlägg. Skitsamma vad det handlar om. Tänk lite förhelvete, du är antagligen inte 7 år fortfarande och borde veta fan så mycket bättre. Vem du nu är som läser. 

 
TÄNK EFTER LITE. DITT PUCKO. För allas trevnad och välmående. Du dör inte av att berömma en annan människa. Det kan tom. vara så att du mår lite bättre av det. 

Yours sincerely 

MirakelBetty. - JÄVELBERG....

Av Betty Bergström - 16 augusti 2012 16:23

Herrejävelberg va varmt det är! 
Käkat lite så nu ska jag ta tag i mitt liv här. 

Insåg idag att jag inte har badat en enda gång i sommar! 
Måste göras så funderar på att åke till Aspa eller nåt nån gång i helga. Nån som hänkar på? 

Tror det blir Tacoskväll/flotta sig på kopparbergsvägen till helgen. Verkar så   

Har haft besök idag med, näjs. Lite spänning i vardan sådär! Redigt trevligt vare. 

Saker börjar, efter mycket slit röra på sig. Ridningen funkar bara bättre och bättre och han börjar komma igång på riktigt nu. 
 
<3

240:ns
framtid är lite osäker nu då jag har börjat fundera fram och tillbaka på vad som ska göras och hur. 

 
Why do fools fall in love? Men här är ho i sin härlighet. 

Har ju ev. en som svetsar åt mig så på det viset är det ju piece of cake bara man hostar upp lite deg. Den som lever får se vad som händer. Antingen den. Eller en annan 240, har velat haft en sen jag var 15 och gick och tittade på den här bra jävla länge innan jag faktiskt FICK den! Helt sjukt, sånt som inte händer   Och det är därför vi har ett lite speciellt förhållande, jag och den här bilen haha. 


Nej nu ska jag flyta iväg å ta mig en kopp kaffe, lyssna på lite musik och komma igång med allt. 

Yours sincerely, i värmen. 

MirakelBetty. 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards