mirakelbetty

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Betty Bergström - 20 augusti 2012 20:54

En efterlängtad film jag har velat sett så länge och idag var det äntligen dags!   
Jag gillar verkligen Johan Glans, garvar hela tiden typ på hans stand-up nummer. 
Dessutom så var jag ett troget fan av Kvarteret Skatan när den serien gick! 

 
Stor och bra bild iallafall!   Synd bara att vidret i mitten skulle ha håret som det är lite armar på framme. 

Svensk tafatt humor när den är som bäst! HAHA! 
Sådär torr, pinsam, bra och ROLIG! 

A
llt är kris i kompisgänget, Magnus & Frida håller på att glida ifrån varann för att Frida stör sig för mycket på Magnus som är mer som en tant än en man, Ulf och Christina har skilt sig och Ulf har gift om sig med Den nya frun som hon "heter" (haha), Jenny har träffat en ny kille som vanligt och den traditionella semestern till stugan på campingen i Laholm som är så himla viktig för Ulf stundar. Bara det att ingen vill åka dit .. Förutom Ulf förstås. Och han tänker till varje pris hålla på traditionerna, kosta vad det kosta vill. 

Alltså .. Det här är så jävla bra så det är inte sant haha älskade varenda minut! 
Så töntigt och ja. Fyfan är extatisk, det är sånt här jag går igång på. Garva seriöst läppen av mig. 

De små "sketcherna" är färre och jag saknar Kåta Gun, fienderna på kontoret, galleristen Bror och alla di andra!

Däremot är det lite kul då hårdrockstanten är med på ett hörn, ni vet hon blonda som spelas av Rachel Mohlin (Jenny) och hon håller ännu! Lika överdriven som alltid! haha

 
Saknar dig som FAN GUN!! 
Anna Blomberg (Christina, Kåta Gun, bild ovan) hade definitivt tillfört massor till filmen dock, men Klara Zimmergren (bild nedan, mitten) är ju faktiskt rätt kul hon med. En sån där som är så allvarlig och självklar (överdrivet) att det blir kul. 
 

Det som är bra med hela filmen är att den inte gör en besviken! Den är överdriven, konstig, rolig och håller måttet hela filmen igenom tycker jag! Johan Glans ser tom. lite bra ut i slutet, det måste ni ju se!   
Ingen standardfilm som tex. En gång i Phuket som blir så förutsägbar, men endå bra. Den här är egen och BRA och dessutom så håller den ihop med serien! EXTATISK!

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 20 augusti 2012 20:33

Slutresultatet för omröstningen som jag nu avslutar blidde det att ni saknar 
Häst- och djuraffär och billiga, lediga lägenheter. Kan inte annat än hålla med! 


Tack till er som röstat, vi får se vad som händer i lilla linde i framtiden! 
Tror ni att det skulle funka med en hästsport/djurbutik i linde och skulle den isf vara inriktat på kända, lite dyrare märken eller billigare saker?
( I teorin skulle det ju funka, granngården är inte så svår att konkurrera ut.   

J
ag personligen tror inte att en enbart hästbutik skulle funka, då får man nog ha en hel del hundgrejjor också! Tror också på att isf blanda med kvalité och kända märken med billigare. Och då skulle det vara UNIKA, ROLIGA saker. Inte samma som finns överallt annars, det blir så tråkigt! 


 
Slänger upp en idolbild på min bebis mitt i tävlingskarriären. 


Glöm inte att kommentera och sprid gärna bloggen! 
Var inte rädda för att tycka till heller   


Glöm inte titta in senare för en recension på en riktigt efterlängtad film som är en av de bättre jag sett i år! 


Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 20 augusti 2012 19:57

Ridpasset idag. 
Ja, jag är jäkligt nöjd. 
Han var himla explosiv, men känner att vi börjar förstå oss på varann mycket, mycket bättre nu! 
Jävla bra känsla när man känner att det klickar och båda tycket det är kul. 

Dock är han stel i sidorna fortfarande så vi rider mycket sidvärts, serpentiner, volter, rider åttor, böjer och rakställar och så stretchar vi efteråt. Såna där saker typ. 

Rider på rätt långa tyglar så att formen blir så låg och lång utan att han ramlar framåt som möjligt. Tar inte så jättemycket i honom heller, rider typ "unghästgrepp" på volten (ut med handen och håll den lågt och när han böjer och formar sig efter skänkel eftergift) och låter honom jogga i sitt eget tempo, böjer lite och berömmer när han går runt skänkeln även där. basic, basic,basic. När det funkar kan man gå över till lite mer komplicerade grejjer. Det ska kännas enkelt och inte se ansträngt ut innan jag är nöjd. Dessutom är det ju bättre att bygga vidare på det som funkar så att man går långsamt fram än att stressa fram något som inte blir kul.

   

Red tills jag kände att det gick som bäst och han var avslappnad och lyhörd då hoppade jag av och slet av sadeln och skrittade honom för hand så den lilla svettranden som blev under magen fick torka   

Kändes bra där sista stunden, han kändes genomjobbad och harmonisk och släpper mer och mer nu. 
Nöjd tjej! 
Imorgon blir det promenad i skogen för herrn nu när han gjorde ett sånt bra jobb. 
Mycket mindre bråkig är han nu också  .. Eller ja, han ger sig MKT fortare.  

Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 20 augusti 2012 14:54

Visst har ni? Liiiiite...? 

Helgen i kort då. 
Ridit, gick bra. Red ut en längre vända så han fick stå i söndags så idag är det dressyr som gäller. 

Umgicks med Same & ÄtarN så rätt värd helg. 

Idag skrev vi papper om praktiken så allt är klart, skönt! 

Jag är ju ganska gnällig och är knappast sist med att poängtera de saker jag tycker är fel. 
Endå inte fått nog? 

Bloggtips: 

www.whiny.bloggplatsen.se 

In, gnäll & läs! Ordet är ditt! 

Det tickar på i veckan, kommer fler inlägg idag + en filmrecension. 
Hoppas alla har en bra dag! Nu är jag tillbaks iallafall så kommentera tills fingrarna blör och kom tillbaka snart för bövelen! 

Yours sincerely 

MirakelBetty

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards