mirakelbetty

Alla inlägg under augusti 2012

Av Betty Bergström - 29 augusti 2012 18:46

Tjena tjena! 

H
emma igen och tänkte tipsa om en lite peppig låt: 


Säger väl det mesta! Skön! 

Skriver mer senare om Ullared, nu ska jag kasta mig iväg till stallet en sväng! 
Tänkte bara anmäla mig hemma   

Hoppas ni haft det bra, jag har haft det. Så najs med lite distans, nu ska man väl ta igen sig en månad innan man behöver vara fit for fight för fylleslag. Kommer bli så jävla skojj! 

Å imorrn är det dags för praktik, men nu till lite lugn i sinnet i stallet! 

Yours sincerely 

MirakelBetty


Av Betty Bergström - 27 augusti 2012 20:12

Nu drar jag. Agen! 

Ska inte tänka ett skit på er när jag shoppar som en galning! 
Höj! En ny egobild tagen idag så att ni inte glömmer hur snygg jag är: 

 
Så jävla fager ä ja. Och icke ansträngd. Ibland vill man tamefan bara skrika rakt ut. 
Hej på ett tag! Hemma igen på Torsdag!

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 27 augusti 2012 13:48

Så är det. När ett gammalt "hatobjekt" som man inte bryr sig om längre går förbi och man känner den där "helvete-vad-glad-jag-är-att-det-där-inte-är-jag-känslan" komma emot en. 

Minen när man tror att man har när man möter blicken: 

 

 
Minen man har egentligen, AKA lobotomi. 

 
Minen invärtes. 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 27 augusti 2012 12:19

Känner att jag behöver en förändring igen, en uppdatering. 
Men är sådär skönt neutral idag, fjortiströja, jeans, gympadojjer och skinnjacka. Skönt ibland! 

 
Nu drar jag in te linde, hörs senare! Min klassiska frisyr när jag inte orkar :P 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 27 augusti 2012 08:49

En ny dag med sol! Det gillas. 
Hästarna är ute och äter frukost för tillfället och jag har precis avslutat min. 
Idag ska jag banne mig rida no matter what, känns som att han stått i evigheter! Typ .. snart en vecka ;O 

Sen måste jag in till Granngården och sen också till kommunhuset. I övrigt är jag ledig idag , inte långt kvar te Ullared  

Här är min lista för den här gången: 

-Rakmaskin
 - Nya jeans 
- Ländtäcke till Dammis 
- En korg till Kirba 
- Bhar som faktiskt passar   
- Pannlampa 
- Mysbyxor 
- Tjocktröja med blixtlås 
- T-shirts & linnen 
- Pälsglans 
- Ridbyxor 

Typ det har jag kommit på så får vi se vad jag kommer hem med sen  

 
Letar ljuspunkter i tillvaron! 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 26 augusti 2012 19:37



En riktig gammel goding blidde dagens låt!

Yours sincerely

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 26 augusti 2012 18:03

Det har regnat som FAN rent ut sagt. Tog ut hästarna imorse, sen gick jag och la mig igen för jag orkade verkligen inte vara uppe. Tittade på Djävulen bär Prada, så bra!   

Somnade iaf och när jag vaknar typ vid 5 igen så hade det hunnit blivit översvämning i stallet, åskväder och allt kaos redan dragit förbi. Shit vad trött jag måste ha vart xD 
 
Nu sitter jag här vid min dator och funderar. Allt är så jävla hopplöst och jobbigt ibland. Jag skiter i alla andra som kan byta ut, dumpa, vara otrogen emot den man älskar helt utan vidare.
Dumpa, komma över och vara på språng mot nästa på samma vecka. Trolla bort alla känslorna som om dom inte betytt ett skit. 
Hur svårt, jävligt, svinigt, bögigt, smärtsamt det än är och hur mycket det än sliter dig i stycken så ja, det är din person vi talar om. Den pumpen din valt av alla andra miljoner. Kärlek är ingen jävla temporär sysselsättning, fatta! 
Sluta bete er som att kärlek går över , för det gör det aldrig! 
Kalla mig gammeldags men sån är det tamefan, med mig iaf! 
Sånt där försvinner inte bara ut i tomma luften! 
För mig tar det all energi jag har, ältande och en jävla massa tid. Då vet man att det var på riktigt.

För att jag är på riktigt, inget jävla fejk som bara byter ut när det är lite trasigt. Jag är uppfostrad med den filosofin att När något är trasigt så lagar man det. Inte byter ut skiten så fort det blir en liten spricka. 
Tänk på det Ungdomar! Fakka inte upp kärleken och få inga konstiga idéer om att det är en lek. Det är dödsallvarligt. 
Så det så! 

 
Tro nu inte att jag förespråkar att man ska vara fast i ett förhållande man inte trivs i, men ge inte upp som om den andra vore en disktrasa du är för lat för att göra rent. Det är DIN jävla disktrasa som älskar dig trots dina brister. Släng inte iväg den i onödan, för en likadan hittar du aldrig igen. 

Yours sincerely

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 25 augusti 2012 22:57

Ska väl allt jämna ut sig? 

 
Hellre dö stående än leva ett liv på knä, eller vad säger ni?   

Sitter här och filosoferar efter en födelsedag firad med en del av det bästa fölket. 
Började absolut inte bra detta. Men det känns MKT bättre efter jag loggade in på facebook och verkligen såg att en del människor jag inte talat med på ett bra tag skrivit inlägg och faktiskt la ner lite tid på det <3 
Älskar! 

En mening jag fann tröstande idag: Everything WILL be okej in the end, if it's not okey it's not the end.
 


Tack till varenda jävel som visat uppskattning på ett eller annat vis på min födelsedag, nu ska jag ta mig en redig rök med en rekordelig som sällskap och blåse ut ljuse och önske mig något. 

Trevlig kväll till alla där ute, nu får en ladda om batterierna och köra fullt ös, byxlös. 

Yours sincerely 

MirakelBetty- "Why do we fall? So we can pick ourselves up again"- Alfred, Batman the dark knight. 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards