mirakelbetty

Alla inlägg under augusti 2012

Av Betty Bergström - 25 augusti 2012 11:25

Den här sommarn har vart den pissigaste på länge. Den har vart skit rent ut sagt, för det mesta.
Jag trodde att man hade ett visst antal pissiga händelser per man i sitt liv. Då lär jag ta mina nu på en gång. Men hur bitter och förstörd kommer jag vara sen då när det börjar gå bra en stund igen? Och hur fan litar man då på det där jävla skiten när man vet att allt kommer gå åt helvete snart igen? 

En del dyker bara upp som gubben i lådan. Ständigt. Är aldrig där man man behöver det, utan är bara där och förstör när man väl plockat upp sig själv. Då blir man ledsen och sen börjar det om igen. Då försvinner dom igen. 
Man kan aldrig tvinga en människa att härda ut, för att man själv vill ha denne i sitt liv.  Men som du håller på så ger du mig ju inget val, för jag kommer ingenstans så länge som du håller på såhär. Inte okej. 
Som att köra över nån ständigt, och sen när den väl håller på å reser sig upp så lägger man i backen och kör över igen. Det är meningslöst.

 
Vad i helvete är meningen med det här? 

Tillslut kommer jag vara så fucked up att jag inte kan göra något överhuvudtaget. Bara bli apatisk. Eller skrika rätt ut. Vänta på att smärtan ska gå över. Med panik inombords. 

Att göra något sånt smärtfritt går inte, men det går att göra det mindre & mer smärtsamt I guess? 

Jag har alltid dagdrömmar om hur alla bryr sig och hör av sig och hur alla vill göra saker och ha mig med och hur jävla härligt det är.
Nu hör folk av sig, vill vara med mig och vill att jag ska komma och hälsa på. 
Men nu vill jag ingenting förutom att skrika så högt jag kan och ta död på allt med känsel.

Idag fyller jag 19 år och önskar att ingen brydde sig. Jag önskar att det hade varit en vanlig dag. Jag önskar att jag aldrig hade svarat, jag önskar att allt hade vart lika halvjävligt som vanligt. 

grattis Betty på födelsedagen, bit ihop. Snart är det över. 

Yours sincerely 

MirakelBetty- Fuck everything. 

Av Betty Bergström - 24 augusti 2012 13:16

Okei.. Nu åker jag på riktigt! 

   
Hak(orna) an hälsar! 

Yours sincerely 

MirakelBetty- Skönhet ligger i betraktarens ögon! 

Av Betty Bergström - 24 augusti 2012 11:12

Flyr Linde och alla förpliktelser och firar min födelsedag med Sami & Amanda. 
Ska ÄNTLIGEN se Expendables II på bio! 

Som jag längtat och nu jäklar! 

 

S
ka göra mig iordning för vi skulle åka vid två redan tydligen av nån anledning så ska städa upp lite här och äta och lämna bilen till mor   

Så vi hörs sen för nu flyr jag fältet! 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 23 augusti 2012 22:04

Idag har vart en sån där dryg dag som jag hellst hade vart utan. Slö och inte lust med någonting, men hade som vanligt kul med ÄtarN. 

Gick en liten sväng med Dammis iaf så han fick se något annat. Provade att ställa mig bredvid honom uppe på pallen som om jag skulle hoppa upp och han stog helt blickstilla. 
Ska rida imorgon och står han inte stilla när jag hoppar upp får jag rida barbacka och prova hur han känns och då är det dags att fundera på om det är något fel med sadeln..

Skulle vara bra för min balans också att rida barbacka ett tag, och nu börjar han bli så lydig så vi kan rida i repgrimma, det är det som är målet   Vem fan använder en metallpinne i käften på hästen när man inte måste liksom? Nu ska jag inte helt  sluta använda träns men jag ska försöka använda repgrimma och rida på den så får vi se hur det går så ska jag använda den när det går så att säga   

 
Lortgris och hans lata matte är mycket ute och promenerar och diskuterar meningen med livet. 
Världens finaste lortgris! 


Men men. Nu ska jag fördriva tid tills jag blir trött och vara trött, less och arg på världen. 
Men imorgon är det sista dagen i skolan, vi ska bara fika då och ha det mysigt (y) 

 
Den här bilden kände jag spontant var lite rolig, munnen är sned och mitt ena öga ser mindre ut än det andra. Och mina armar ser inte ens tjocka ut. 

Anyways. Vi hörs imorgon ska jag försöka vara lite roligare då   

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 23 augusti 2012 13:00

Jahapp och så spenderade jag hela em. och kvällen igår i Storå så örka inte blogga när jag kom hem! 
Nu ska jag snart hämta ÄtarN så ska hon göra mat åt mig!   
.. Då hon har doktorsexamen i princip att göra mat åt mig, vet precis hur det ska vara. 
Hade jag mer pengar hade jag fan anställt na haha! 

Det är facinerande hur länge man kan vara arg och bara skaka på huvudet åt en del saker. 
Min sinnesstämning som blir dagens låt idag: 


The more I see of people, the more I hate them. The people that doesn't care about right or wrong, love or hate,wellbeing and not being at all,  just themfuckingselves. Disgusting. 

Jävla klåpare. Jävelberg. 

Vi hörs sen! 
Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 22 augusti 2012 10:15

Goddag goddag små vänner   


Fick sluta kl. 10 när vi hade gjort klart dagens uppgift, skönt! 
Så nu ska jag lyssna på lite inspirerande musik, plocka lite hemma och dricka kaffe och sen ska Dammis få komma ut i skogen. Gallorna var jättefina imorse, mjuka och jättesmå. Så nu har nog blodcirkulationen kommit igång, härligt! 
Min fina pojke


Dagens inspiration från Martin Stenmark & min en av mina absoluta favoriter inom animerad film:


 








Lyssnar alltid på den här musiken när jag är nere, får mig alltid att bli på bättre humör! 


Yours sincerely 


MirakelBetty



Av Betty Bergström - 21 augusti 2012 21:45

Kom precis hem från stallet, och det gick bra att gå ut med Dammis men han var ofokuserad till tusen haha helt i sin egen värld    Imorgon blir det ridning ute förhoppningsvis. 


Kollade på Avengers idag, funderar på att recencera den imorgon? 
Känns som att jag inte gör annat än att skriva massa om filmer! 
Vill ni ha en recension??


En av de svåraste saker här i livet är att släppa taget om människor som har betytt oerhört mycket. Men man måste prioritera sig själv här i livet. För du är den enda som alltid kommer att stanna hos dig så det är det förhållandet du måste prioritera. 
Prioritera bort det som får dig att må dåligt och håll dig nära det som får dig att må bra. 
Det måste väl vara en liten bit påväg för att bli lycklig? 
Är du lycklig?
Vad behöver du sluta/börja med? 
Vart är du?
Vart vill du komma?
Hur ska du göra för att komma dit? .. Var det bla. en dal mas som frågade
(Jag AB heter filmen till er som är intresserade av självutveckling & nya sätt för att må bra).


 
Don't judge me for my past. I don't live there anymore. See how far I've come since then, instead. Det viktiga är nu. Just det. Säg det till alla, jag är påväg. Framåt. 


Ha en härlig kväll & sov så gott så hörs vi imorgon! 


Yours sincerely 


MirakelBetty - Är magen glad så är människan glad!

Av Betty Bergström - 21 augusti 2012 18:06

Är jag bra på, men jag har också det där "latsyndromet". 
Kommenterar typ en gång i veckan. Så tråkig! 
Det ska jag blir bättre på! 

Bloggar jag besöker frekvent: 

- dressyrmupparna.se (hästblogg) 

- ketchupmamman.se (awesome blogg bara) 

- Kissies.se (Är skrämd av det själv, men JA jag besöker den ibland) 

- Whiny.bloggplatsen.se (en kompis blogg jag för övrigt gillar idén om) 

- dressyrsnack.se (hästblogg) 

-ihyttan.wordpress.se (Sames blogg) 

- mandasliv.wordpress.se (Amandas blogg) 

- bellakorhonen.bloggplatsen (ÄtarNs blogg, är dock inte så aktiv)

- Hippsons bloggare som bloggar om det mesta som händer i hästvärlden. 

.. Var det alla? Alla jag kom på iallafall    Check them out, om ni har lite dötid att slå ihjäl! 

 
Vilka bloggar följer ni? (Förutom MirakelBetty då?    )

Yours sincerely 

MirakelBetty

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards