mirakelbetty

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Betty Bergström - 4 oktober 2012 21:48

Tillägnar den här låten till händelsena ang. kulturministern och en jävla tårta som resulterade i bombhot och krav på avgång. För att de har makt, för att vi blir inpräntade av alla, att tycka synd om, att aldrig tänka själva och aldrig göra vår röst hörd. Och det pågår Överallt. Hos dig. Hos mig. På gatan, i skolan och i ditt huvud.



Ilskan, hatet och den infekterade konflikten. Och mitt i smeten gottar sig de med makt och pengar. Och så media förstås. 


Look at your young men fighting
Look at your women crying
Look at your young men dying
The way they've always done before


 Artiklar: 


http://www.svt.se/2.27170/1.2774715/kraver_kulturministerns_avgang_efter_rasisttarta


http://www.dn.se/kultur-noje/kulturministern-blev-inkastad-i-det-har


Look at the hate we're breeding
Look at the fear we're feeding
Look at the lives we're leading
The way we've always done before


My hands are tied
The billions shift from side to side
And the wars go on with brainwashed pride
For the love of god and our human rights
And all these things are swept aside
By bloody hands time can't deny
And are washed away by your genocide
And history hides the lies of our civil wars


Jag älskar och beundrar de som orkar ständigt kämpa. Aldrig ge upp. Stå emot. Trots motvind och slag i ansiktet. Varje dag. Stämplad. Hatad. Men här, min vän är du älskad och behövd. 


Jag pratar om de människorna som tänkt själva och förstår. 


Patriotism är inget fult och tillhör inte stenåldern! Nationalism är inte psykisk ohälsa! 
Patriotism existerar pga. läget idag, nationalism är en viktig del för överlevnad, att älska sitt eget framför andras som drar fördel av Den naiva svensson som stängt av hjärnan för längesen. 


Kan svensken liknas med den sönderprisade falukorven? 
Samma kvalité, men med ständigt sjunkande värde? 


My hands are tied
For all I've seen has changed my mind
But still the wars go on as the years go by
With no love of god or human rights
'Cause all these dreams are swept aside
By bloody hands of the hypnotized
Who carry the cross of homicide
And history bears the scars of our civil wars


Nu när jag inte använder mig av den typiska musiken, känns det inte lite mindre farligt då? 
Jag skiter i vad alla andra vill ha ut av det dom skriver i ämnet med liknande åsikter som jag, jag är ärlig, jag är envis och jag ger mig inte. 


 
Borde jag bära burka och be när någon annans gud ropas ut på staden för alla de nya, fina svenskarna att höra? 
Borde jag be om ursäkt för att jag öppnar käften och är kvinna? 
Ska jag kanske sätta ett skynke över munnen för att hedra och tjäna en kultur jag aldrig kommer  förstå eller sympatisera med? 
Borde jag tycka synd om de som kommer till vårt land för att hjälpas när mina egna väntar på hjälp som aldrig kommer? 


Är det sjukt att jag är förbannad? 


Det kommer aldrig hända, bara så ni vet. 


Det här är sanningen för mig. Vad du väljer att tro eller tänka är upp till dig. 
Men jag tänker aldrig ge mig. 


Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 4 oktober 2012 09:06


Def lepard <3 

Det är SÅ bra! 
Låt det peppa er! Keep on rocki'n! 
Allsång i bilen eller solonummer i duschen på Ullevi i tanken? Vem bryr sig! Go for it! 

 
Kör ba kör.

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 4 oktober 2012 08:47

Är det idag. 

Sitter å käkar frukost för tillfälleh, seg och trött. 
Funderar på vad man ska hitte på på bloggen idag. 
Det visar sig. 

Drar nog ut på uttryckning till Jönshyttan idag och kollar Archies ben med ÄtarN, fick ett sms igår om att han va halt. Har ju mina aningar. Får väl hålla tummarna på att det inte är så farligt att vet. och fan och hans moster måste bli indraget. 

Dam-Dam var asatrött imorse och vägrade röra sig. Stackarn <3 
Puttar på mig och bits när man ska göra nåt. Lilla  1 åring! <3 XD .. Fast han är 16, då kanske det är mindre charmigt? 

Snart helg!     

 

Dags för lite praktik och tortellini till lunch!

Vi höres senare! 

Yours sincerely 


MirakelBetty

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards