mirakelbetty

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Betty Bergström - 16 oktober 2012 23:17

Avslutar dagens bloggdag med Dagens låt som måste bli :
 
För att lysa upp i vardagen och skapa en positiv härlig känsla i kroppen innan läggdags : 


Jump in the river and learn to swim! 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 16 oktober 2012 22:27


 
..Genom att alltid se det positiva i saker, och ständigt träna på detta kan man ta och orka saker bättre...
...Genom att ständigt söka stigar via pumpen som leder dit du ska och när du hittat den, följ den...
....Genom att göra små förändringar varje dag som tillslut leder till något stort...
....Genom att leva ett för dig fullständigt och tillfredsställande liv...
...Genom att älska och att älskas...
...Genom motgångar, ha stöd och genom medgångar, få uppskattning och bekräftelse från dem som verkligen betyder något...
.. Genom att ta livet med ro och att längta till morgondagen men leva idag och släppa gårdagen ..  


... Blir du lycklig... 

Vad vill du lägga till? Vad är viktigt för att du ska bli lycklig? 
Feel free å fylla på min lista!

Av Betty Bergström - 16 oktober 2012 21:50

Som rubriken lyder kan vi summera min dag på praktiken. 
Gjorde mina första tre cellofan-arrangemang. Själva cellofanet löste sig rätt bra, men nu har mina rosetter och snören se utvecklingsstörda ur igen.. 
Aja, får träna som en jävla jävel sisita tiden. Suddade ut veckorna för det är ju fan bara en och en halv vecka kvar nu. 

Och jag har en miljon saker att göra. Livet kommer i andra hand och idag har det vart en sån där svinjobbig "Jag-längtar-ut" dag. 
Har så mycket ambitioner i livet och mycket bekymmer och oro över framtiden att jag knappt hinner vara med i nutiden. Illa. 

Men framtiden som jag ser framför mig är så awesome att jag vill vara i den. Hellst igår. 

Tänk er att komma hem, i lagom tid efter jobbet å hinna rida och vara med Dammis och Kirba.
Sen kommer den bästa biten. När jag kommer in i hallen till VÅR EGEN LÄGENHET *pirr i buken* sitter T med en gammal sönderskruvad B230 i köket. Oljan rinner. Han har arbetsbyxor. Han har inte märkt att jag är hemma, han uppfinner ett nytt innovativt drivmedel han kan sälja rättigheter till dyrt. Men jag är bara glad att se honom och jag kan stå i flera minuter och bara titta på honom. Han fick förresten inte plats med motorn eftersom att garaget är fullt pga. totalrenoveringen av min 240 och så min nya Plymouth -58 som kände sig lite frusen. Vi äter tillsammans och tittar på en film någon gång i veckan. Och ibland på helgerna gör vi roliga saker och tar kort som pryder väggarna i vår lägenhet. Vi ligger och pratar hela natten och ibland bjuder vi över hans och mina vänner på middag. Och de gillar mig och säger snälla saker om mina vidbrända köttbullar och överkokta makaroner. De kallar mig   "fantastisk" och "nytänkande", jag tycker mig höra ett litet blygt "Det bästa som hänt i deras liv" när jag serverar kladdkaka till efterrätt..!

Han är där när jag kommer hem och han är där när jag går och lägger mig. Han är där när jag vaknar och när vi ska säga hejdå behöver vi aldrig säga "Vi hörs" och känna tomheten, vi saknar alltid varandra lite men vi vet att vi ses snart. Om en liten stund. Och innan vi ska sova när båda är hemma så spoonar vi och gger i mitten på vår svindyra Hästens- säng. Kirba sover i en egen korg. Utan att panikgråta hela natten.. :'3

OK, där överdrev jag lite kanske! Men drömma måste man ju få göra! 
Ah, whatever ska tillbaka till min kattbajs-verklighet med stökigt rum, en miljon saker att göra och trasiga IKEA säng utan bäddmadrass. 

Yours sincerely 

MirakelBetty

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards