mirakelbetty

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Betty Bergström - 8 november 2012 20:33

Är viktigt att ha. Jag har fan ingen livslust om jag inte har något att se fram emot. 
Nu är det riktigt nära. 
Jag får äntligen gå och lägga mig. 

Och sen imorrn blir det asamysigt med T. Ett stort, flottigt plus i kanten. Är jag duktig kanske jag tar några bilder. 
Iallafall på maten. Visst blir man lite glad när folk flyttar FRAM någonting, istället för att flytta bak det. 
Då känns det lite som att dom liksom inte orkar vänta tills det roliga kommer. 

 
Såhär Tjeck (hur fan stavas det egentligen?) och vaken är jag inte nu. Kan jag ju skvallra om! 
Men det kan ju vara fint att ha några bilder att se på när man inte ser ut som en Blodhund med baksmälla. 

JanE: Du ser jävligt risig ut idag. 
TACK DETSAMMA! 
End of conversation. 

Men nu ska jag göra mig iordning, ladda ner en riktigt bra film och SOVA. Älskar att somna när någon rumlar i köket eller nåt. Känns så tryggt på något vis? 
Natti!   Nu ska jag sova så det blir imorgon någon gång! 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 8 november 2012 17:09

Har börjat samla ordentligt med vuxenpoäng nu. 
Idag var jag och handlade på Ica, och kände mig vild när jag tog en annan dipp än jag brukar. 
Fint, tänkte jag och bytte ut chipsen med och gick lite rakare i ryggen mot kassan. 

Får se om dom går hem hos Herr.T imorrn då. 
Då ska vi ge oss på att laga mat igen, oh ja! 
Vilka bekymmer jag har! 

 
Vill hellst bara sova .. 
Dags för kaffe så man orkar stallet. OH GOD jag är så jävla trött -.- 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 8 november 2012 12:14

Att stå på en scen. Eller i en arena. Alla tittar på mig. Några kastar ev. rosor också. Och har gjort egna plakat med mitt namn på. Hur jag gjort något jag brinner för, och vart BÄST. 
Vore SÅ häftigt. Har fantiserat om detta sedan barnsben. 


En gång i förskolan hade vi en mimtävling? Vilket jag tänkte ställa upp, tillsammans med mina två kompisar tillika bakdansare T & A (kaxig som man var när det var 4 veckor kvar) och mima till Nanne Grönwalls Avundsjuk. 
I en silverklänning och skinnjacka med 90-talets underliga håruppsättningar naturligtvis (blanda som en galning, färger, hårklämmor, mönster, stora veckade tofsar, gärna med lite gult och svart lurv på) 


Året var 1999. Jag var 6 år. 

I gruppen av småstjärnor fanns också en av mina absolut bästa vänner Micke som skulle mima till Keep on av Dave Edmunds. Vi repade i källaren på Kristinaskolan och tränade koregrafi och tittade på varann. 
Fyfan vad kul vi hade! 


Så kom tillslut den dagen då det var showtime. Och jag blev magsjuk. 
Fast jag hade kunna uppträda endå, men faktiskt. Betty fegade ur. Så in i helvete. Låg och fejkspydde och gjorde allt för att slippa. 


Blev livrädd vid tanken på att ALLA skulle se mig, komma ihåg tjejen som kanske gjorde misstag i koregrafin eller snubblade och faceplantade i det blå gymnastiksalsgolvet. 
Det var mitt Masterpiece och allt var tvungen att vara perfekt. 


Jag missade mimtävlingen och silverklänningen låg och skämdes i garderoben. 
Men jag minns ännu känslan av att glittra starkast och jag minns de andra barnen i klassen och hur kul vi hade. När vi kom bort från klassens konstanta tryck och man fick komma in i gänget och vara med. 
Någon månad efteråt blev allt detsamma igen. Men jag hade mer självförtroende och nästa gång någon sa något var jag beredd.

För jag var en diva, jag var lika bra som alla andra, jag kunde säga ifrån. Jag hade attityd. För jag är avundsjuk.  



Tack Nanne


Sen dess letade jag efter revanch, även när det gick tillbaka och blev samma sak efter något år på högstadiet. Fast nä, jag behöver ingen revanch. 
Jag är fortfarande avundsjuk. Inte till orden. Men det låten symboliserar för mig och de känslor den lärde mig känna. 


 
En gång scen-apa, alltid scen-apa! 


Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 8 november 2012 10:12

Snart ska Hanna Widerstedt gästa Efter tio, vi får se vad hon har att säga   

I bild: spårhunden Esther ^^

   

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 8 november 2012 09:03

Lite småbitter idag. Har sovit typ .. ingenting. Och sen är JanE världens mest irriterande människa på morgonen. Seriöst. 


Som på många andra håll i landet så snöar det här, var ut nyss i sällskap av assistent-Ryan. 

 
Svårt som fan när linsen blir kladdig och blöt hela tiden .. haha torkade som fan innan den här bilden, men en droppe hade lyckats sudda ut lite iallafall. SUCK! 

Det som var så jävla synd var att det är blötsnö .. Hade en jäkla massa att visa er nu imorse i stallet, Dammis träffade Marexh & Rocky och visade upp sig och sen kom det en kalv spatserandes på vägkanten när jag skulle fylla på vatten. 
Det är så sugigt att man aldrig har med kameran när man borde haft det! 
Men men! 

Nu ska jag sätta i mig lite frukost och bli på bättre humör. 

Yours sincerely 

MirakelBetty

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards