mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

En gång scen-apa, alltid scen-apa!

Av Betty Bergström - 8 november 2012 12:14

Att stå på en scen. Eller i en arena. Alla tittar på mig. Några kastar ev. rosor också. Och har gjort egna plakat med mitt namn på. Hur jag gjort något jag brinner för, och vart BÄST. 
Vore SÅ häftigt. Har fantiserat om detta sedan barnsben. 


En gång i förskolan hade vi en mimtävling? Vilket jag tänkte ställa upp, tillsammans med mina två kompisar tillika bakdansare T & A (kaxig som man var när det var 4 veckor kvar) och mima till Nanne Grönwalls Avundsjuk. 
I en silverklänning och skinnjacka med 90-talets underliga håruppsättningar naturligtvis (blanda som en galning, färger, hårklämmor, mönster, stora veckade tofsar, gärna med lite gult och svart lurv på) 


Året var 1999. Jag var 6 år. 

I gruppen av småstjärnor fanns också en av mina absolut bästa vänner Micke som skulle mima till Keep on av Dave Edmunds. Vi repade i källaren på Kristinaskolan och tränade koregrafi och tittade på varann. 
Fyfan vad kul vi hade! 


Så kom tillslut den dagen då det var showtime. Och jag blev magsjuk. 
Fast jag hade kunna uppträda endå, men faktiskt. Betty fegade ur. Så in i helvete. Låg och fejkspydde och gjorde allt för att slippa. 


Blev livrädd vid tanken på att ALLA skulle se mig, komma ihåg tjejen som kanske gjorde misstag i koregrafin eller snubblade och faceplantade i det blå gymnastiksalsgolvet. 
Det var mitt Masterpiece och allt var tvungen att vara perfekt. 


Jag missade mimtävlingen och silverklänningen låg och skämdes i garderoben. 
Men jag minns ännu känslan av att glittra starkast och jag minns de andra barnen i klassen och hur kul vi hade. När vi kom bort från klassens konstanta tryck och man fick komma in i gänget och vara med. 
Någon månad efteråt blev allt detsamma igen. Men jag hade mer självförtroende och nästa gång någon sa något var jag beredd.

För jag var en diva, jag var lika bra som alla andra, jag kunde säga ifrån. Jag hade attityd. För jag är avundsjuk.  



Tack Nanne


Sen dess letade jag efter revanch, även när det gick tillbaka och blev samma sak efter något år på högstadiet. Fast nä, jag behöver ingen revanch. 
Jag är fortfarande avundsjuk. Inte till orden. Men det låten symboliserar för mig och de känslor den lärde mig känna. 


 
En gång scen-apa, alltid scen-apa! 


Yours sincerely 


MirakelBetty

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards