mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Det är vad jag har fått höra!

Av Betty Bergström - 21 november 2012 11:35

Hej. Jag är som ett virus. 

Jag uppdaterar som fan nu, av nån anledning. 

Okdå. Jag försöker söka jobb och det är såååå  tråkigt. 


Ska in till staden efter prommis med vovvarna nu. Har tänkt att jag ska vara sådär härligt produktiv nu när det är sista veckan jag är ledig. Nästa vecka är det Work for you som gäller. Jippie .. 


Men. Nu till det som slog mig. 

Nellie Berntsson, hela sveriges nya älskling (parallelt med Tyra Sjöstedt på darios.se) 


Alltså jag har fått höra "Blogga inte när du inte har nåt vettigt att skriva". Något sådant. 

Hennes blogg är enormt välbesökt och hon bloggar ju på Horse Spot och har samarbeten hit och dit och är så himla framgånsrik genom sin blogg. Tjejen har knappt kommit in i puberteten. 
Då ska vi titta på kontentan i hennes inlägg. 
Hon skriver om. Just det. Ingenting. 


Typ: "Bloggar lite, hehe" sen en bild på henne i skolan. 

"xoxo Nellie."


Jaha, men gud vad underhållande? Hon kunde väl åtminstone slängt med en ordvits eller nåt?   


Sen att ponnysanning kommenterade att hennes blogg är en hutlös reklambomb. Ja, det skulle min nog också vara om jag tjänade tusentals kronor på att fylla ut inlägg med lite text utan ansträngning. 

Hon skriver också att bloggen tar så många timmar och blabla. JA, vad gnäller du över? 
Det är väl ett val du själv har gjort? 

Du tjänar pengar, får massa gratissaker och företagen är intresserad av dig (hon har ju för f-n tom. vart med i hööks katalogen)  bara genom att skriva om ditt liv. 
Sen att hon är tacksam och tycker det är kul. Men för gudsskull. Lite mer ansträngning och inlevelse kanske? 

Nu är inte jag den som är den och gnäller på folks sätt att blogga, men just sayi'n! 

Titta själva: http://nellieberntsson.se/


Vad tycker du om Nellie? 


Och jag vet. Nu har jag bloggat mycket om hästar och massa "kändisar". Är väl inne i en period? 

 

Snillet har snackat. 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty

 
 
Mandas

Mandas

21 november 2012 12:13

Haha hennes blogg är ett skämt enligt mig och de som läser den är väl typ 10 år gamla. Kollat in den två eller tre gånger bara för att se vad fasiken det är som är så intressant med den. Haha nej inte mycket att hänga i grana eller så är det jag som är för gammal ;)

http://www.mandasliv.wordpress.com

Betty Bergström

21 november 2012 12:22

Mycket intressant kommentar, Puman :P
Jag har inte tänkt så mycket på åldern, men nu när du skriver det så visst är hennes målgrupp mycket yngre än vad du och jag är.
Men kan en 10åring tycka exemplet är värt att läsa?
Blir så svett på att en del blir helt helgonförklarade inom bloggvärlden och andra sågade ständigt och andra glöms bort?
Helsike, det är en konstig värld vi lever i!

 
Bakfickeryttarna

Bakfickeryttarna

21 november 2012 13:22

Håller med dig fullständigt! Hur kan man tjäna pengar på det? Ursh, skriv vettigare inlägg då kan man börja snacka pengar.

Kram Saga

http://www.bakfickeryttarna.blogg.se

Betty Bergström

21 november 2012 14:46

Precis!
Tycker det är så otroligt konstigt att hennes blogg går så bra om hon tappat intresset för den nu eller om hon alltid vart såhär?
Hoppas allt är bra med er!
Kram!

 
Mandasliv

Mandasliv

21 november 2012 15:06

Kan ju inte annat än vara 10 åringar som ser upp till henne? Nej att hon har så mycket sponsorer det förstår jag inte. Hon verkar dessutom rätt
Omogen med tanke på vad hon lagt ut för bilder tidigare! Haha

http://www.mandasliv.wordpress.com

Betty Bergström

21 november 2012 16:32

Jo, klart att hon är lite mindre mogen än oss tex. då det är en jäkla skillnad på ålder.
Tycker bara att det är skrämmande att folk ser upp till henne och vill vara som hon.
Hon ser ut som Megan Fox med den där magtröjan fast i barnversion.
Jag vetifasiken alltså!

 
Ingen bild

Nilzon

21 november 2012 15:28

Din blogg är 1000 gånger mer intressantare än hennes, tro mig, och jag är inte ens intresserad av hästar. Hon verkar bara vara en äcklig fjortis. (uh, nu är jag elak igen!)

Betty Bergström

21 november 2012 16:29

Jag vill inte heller vara den som kastar paj, men man kan ju tycka att ska man blogga och få betalt så ska väl inläggen innehålla något?
Annars kan man ju lika gärna inte blogga XD
Ärlighet varar längst, så vi hoppas Nellie skärper till sig och uttnyttjar uppmärksamheten bättre!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards