mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Jimpa i rutan!

Av Betty Bergström - 22 november 2012 15:05

De fetstilta rubrikerna i våra tidningar talar sitt tydliga språk. Guillous kvicka video-intervju med Extressen, Malous korta ton, "reaktionerna" som visas på skärmen i stil med "Han skyller ifrån sig, vad vet han egentligen?"


Ja, just det. Jimmie Åkesson har vart i rutan angående konsekvenserna av en film som spritts i media. 


 


Och där kom den gigantiska ulltussen av versioner av sanningar också. 


Det jag förstått utav det som hänt är: Två politiker,(Erik Almqvist & Kent Ekeroth) högt uppsatta inom Sverigedemokraterna har befunnit sig i vår kära huvudstad och hamnat i en både verbal och fysisk konflikt med två invandrare. 

Av det jag kunde hitta på internet ska det också ha uppstått en konflikt under samma datum med komikern Soran Ismail där Armqvist ska ha betett sig respektlöst och hotfullt efter en livlig diskussion vilken som sagt urartat till en konflikt. 


Almqvist nekar först till att han ska ha använt ordet "hora" till en invandrarbrud och ord som "blattelover" och"babbe" i filmen. Detta motbevisas ganska snart då filmen hittat ut i media, visas och då krossar Almqvist.


Klippen är inspelade från Kent Ekeroths mobiltelefon och man hör tydliga fnissanden och skrattanden.


Det är fakta. Så ovinklade som möjligt.


För att få så många delar av storyn som möjligt rekomenderar jag er att kolla på det här också. Finns massvis för den som är intresserad. 



Artiklar, den fetstilta länken leder till Jan Guillous uttalanden om Jimmie Åkesson och Sd's uppgång. 

http://www.expressen.se/nyheter/jan-guillou-jimmie-akesson-en-cool-katt/


http://www.expressen.se/nyheter/forsamrat-fortroende-for-jimmie-akesson/



Sen kommer vi till min personliga reflektion och anledningen till det här inlägget. 


Tycker att det är jävligt konstigt att det har tagit sån tid innan det här läckte ut? 

Eller är det bara tajmingen som är så skrämmande bra men samtidigt inte då denna film hade kunnat försvårat om inte förhindrat SD's entré in i riksdagen. 


Varför i helvete skulle Jimmie Åkesson låta dessa två män ha kvar filmerna i mobilen om han sett hela innehållet och insett vilken skada det skulle kunna göra för hans egen karriär och för å inte tala om partiets ställning och överhuvudtagna entré och varande i riksdagen? Han säger själv att han fått reda på detta 5 dagar innan valet, det är lätt att skylla på att man har mycket att göra. Men jag är övertygad om att han inte fått ta del av hela filmen och hade han det så har Almqvist & Ekeroth undanhållt sanningen lide vackert hursom då filmen inte skulle existerat i detta nu om så inte var fallet. 


Nu till något mer intressant. Jan jävla Guillou. 

Verkar tycka det är mer intressant vilket märke Åkesson har på kostymen än Ekeroth & Almqvists "lilla tabbe". 

Kommer samtidigt undan från sin egen tabbe, och kan sedmera bara vägra svara på fler frågor om detta. Samtidigt täcker han ryggen lite på SD och menar på att denna händelse inte har betydelse för partiets ställning och att väljarna inte kommer komma ihåg detta. 


Ja, det verkar ju faktiskt så, då en mätning som cirkulerar på facebook i detta nu mäter SD ligga på 12,3 % av rösterna och gör dem till det tredje största partiet efter sossarna och moderaterna. 



För den som lyssnat så hör man också Guillou dela ut en ergonomisk skinnsko-spark i ansiktet på alla skinheads. 

Framställer oss som apor som går runt på stan och heilar i våra bomberjackor och svarta kängor med vita snören. 


Så sluta vara idioter och dra på er kängorna och bete er civilicerat för rätt väg att gå för att få bort hat, okunskap och fördomar är med vettiga argument, kunskap och människor som föregår med gott exempel. 
Men det är en helt annan historia. 


En liten miss: 
Ingen reagerar på att SD har blivit hotade av Original Gangsters som är ett gäng som sysslar med organiserad brotsslighet. Är inte detta något att uppmärksamma lite? Nu vet inte jag huruvida detta är gjort, men hade detta varit någon annan som fick stå till svars hade det lyfts fram, minsann. 


Och en annan sak. 
En sak hade klappmongot Almqvist rätt i. Islam ÄR ett stort hot mot oss. Men inte för att de finns, utan för att vi ber om ursäkt för vår existens så fort de närmar sig. Hade vi vart tydliga med regler från början och sett till svenskarnas bästa så hade dessutom Mona Muslim fått handla med sitt eget bankkort den där dagen då sötsuget slog till och Tobleronen såg lockande ut och muslimer (och annat folk för all del) hade fått tagit seden dit de kommer!


Stackars ChokladMona känner igen sig i denna pressade situation och Reinfeldt blir nervös då han har så himla långt kvar, han ska ju jobba till han är 75! Hur ska det gå om det nu går bra för SD? 


Avslutar med en låt jag känner för idag.

Inlägget blir millångt om jag skulle pränta ner alla tankar som flyter omkring som sörja i skallen. 
Men dela med er av reaktionerna och må väl vänner! 


Yours sincerely 


MirakelBetty- En dotter av det vaknande folket. 




 
 
Ingen bild

Mir

22 november 2012 19:26

Hm... Dina åsikter här var inte helt självklara, jag är inte säker på att jag förstår vad det var du egentligen tyckte om spektaklet. Men hur som haver så avslutar du med att skriva att du tycker att "Islam ÄR ett stort hot mot oss" och så uttrycker du att muslimer och annat folk ska ta seden dit de kommer.

Jag undrar vilken sed det är du menar? De lär sig det svenska språket, går i skolor där "svenska värderingar" (vad nu det är) finns med i läroplanen, går med på att skrivas in i flera olika system, lägger sina liv i migrationsverkets händer... vad är det som de inte gör? Att dra så många olika individer över en kam... Det finns 1000 olika anledningar till varför en människa, en familj eller låt säga ett ensamkommande barn tar sig till Sverige. Eftersom du framförallt pekar på muslimerna så är en vanlig anledning just flykt.

Jag vet inte om du någon gång har flytt från något, men se det framför dig: du är född på en plats, lever på denna plats och älskar jorden du går på. Plötsligt händer något i landet, exempelvis bryter ett politiskt spektakel ut. Du vill inte ha det så utan du publicerar ett blogginlägg om vad du tycker är fel (gissar att än så länge kan du sätta dig in i situationen, eftersom det är just där du är just nu). Dock eskalerar konflikten mer och mer och plötsligt har ett extremistparti tagit makten i landet och förbjuder alla från att säga emot dem. Detta parti hittar din blogg, läser bloggen, och bestämmer sig för att fängsla dig för bedrägeri, risken för dödsstraff är stort. Vad gör du då? Låter dig bli dödad? Eller FLYR? Om du då blir tvungen att hamna i ett land, där integration inte fungerar särskilt väl, utan blir placerad i en lägenhet med flera du inte känner i ett land där du aldrig har varit, är det de första du gör då att äta surströmming? Många som kommer har inte valt att komma hit, de har inte valt att vara hotade till livet och många vill inte ens stanna, utan gör det för att inte dö. Vilken ”sed” är det då du tycker att de ska hänge sig till?

Jag är bara nyfiken.

Betty Bergström

23 november 2012 16:14

Hej Mir!

Jag läste igenom inlägget och inser att det blev så mycket att skriva att allting flöt ihop och jag fick inte alltid ut det jag ville ha sagt.

Vad jag tycker om "spektaklet"? Skandal. Jävligt Pinsamt. Det är såna som dom som drar skit över oss nationella människor.
INTE rätt väg att gå med våld och lögner. Det är det som förstört för oss. Det är en skam att vissa ges en så stor möjlighet att förstöra för oss andra.

Ja, jag anser att islam är ett stort hot. Jag har läst delar av koranen och jag är inte speciellt imponerad. Snarare livrädd.

Men det är såklart inte BARA det stora antalet muslimer som inte kan anpassa sig jag inte kan acceptera.

Seriöst. Jag pratar inte med en läkare som jag inte hör vad han säger. Jag tycker det är OSERIÖST och känns otryggt om hantverkaren som är hemma pratar med brytning så man inte förstår hälften.
Ska man jobba med människor måste man kunna göra sig förstådd och prata ordentlig svenska.

Hade en extremistisk regering intagit Sverige och tagit mina åsikter och min frihet som ett hot så lovar jag dig, att det hade funnits fler som inte accepterade detta och denna regering hade inte haft en chans.

Hade den haft det och jag insett att det inte fanns chans att överleva hade jag flytt till Finland eller Ryssland och då tagit seden dit jag kom, JA.

Det är skillnad på kulturer, det blir sån jävla krock. En del folkslag är på ett visst sätt pga. att kulturen är så. Det sitter liksom rotat inuti.

Att inte komma i tid, att vara kaxig och blabla.
Inte okej.

Det jag gillar med SD är att dem försöker få MINDRE klyftor för ALLA i samhället, istället för att köra på som alla andra: De som kommer hit får bidrag och satsas då på, och de som har pengar får ännu mer pengar.

Det är då en sån som jag sätter ner foten och säger att nu jävlar får det vara nog.
Det är då ordet Rasist missbrukas och tappar mening.

Blir jag kallad rasist så är DU rasist. Mot ditt eget folk. Som håller på att bli utbytta i sitt eget land.

Ska det vara så?

 
Emelie

Emelie

22 november 2012 19:46

Sv: Tack för superbra svar :)
Du hade glömt länka så goodllade de du skrivit och hittade hit :) Siken tur :)

Jag kommenterar gärna i din blogg :) Den är jätte fin för den delen också :)

http://emeliepalmen.blogg.se

Betty Bergström

23 november 2012 15:55

(y) Bra,bra :)

Tack så mycket :)

 
MandaS

MandaS

23 november 2012 18:08

Hm intressant, jag har läst & glott på nyheterna en hel del sedan detta hände. I för som jag bor i en liten by med mycket invandrare som inte allltid sköter sig (säger inte att det är alla men iaf ) så blir man rätt skeptisk till just invandring. Saker försvinner från gårdar,affärer osv det är inte kul för oss som bor här när det inte kan följa svensklag. Tjejer kan inte gå ut på kvällarna längre här för att det är rädd för överfall?! Ska det vara så? Nej, jag har rest mycket, i Asien,Europa,USA osv jag anpassar mig ju till deras kultur när jag kommer dit, men de ska inte anpassa sig när det kommer hit?! Haha vart är logiken? Jag är i mot bönetorn i Sverige, och ja jag ska rösta på SD i nästa val för jag är trött på allt skit.

http://www.mandasliv.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards