mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Invandring och lite runt omrking.

Av Betty Bergström - 23 november 2012 21:00

Så.

Nu gör jag ett försök i att ta tjuren i hornen ordentligt och ger mig på ännu ett åsiktsinlägg. 
Det jag skrev tidigare (heter Jimpa i rutan! för er som inte läst) om Jimmie Åkesson, Jan Guillou och reaktionerna och min personliga reflektion om händelserna rörande SverigeDemokraterna blev väldigt luddigt och jag la inte i så mycket egna värderingar i det då allt bara blev ett virrvarr av tankar och funderingar i den där knölen jag har mellan axlarna. 


Jag vill börja med en sak. Ni som sitter och redan bestämt er, ni som dömt ut, styrs av vad andra sagt och litar blint på medias vinklade artiklar om NAZISM, VÄRLDENS UNDERGÅNG & SD = DJÄVLAR PÅ JORDEN. Tänk efter innan ni skämmer ut er själva. INGENTING i våran stora, koplexa värld är svart eller vitt. Människor är inte goda eller onda. Människor är mänskliga. ALLA människor. 


Invandring. Den stora inösningen av världens alla olika människor in i ett land som sedan länge går på knäna. 

Vad tog knäcken på Sverige? Varför är allt så uppochner-vänt i vårt välfärdsland vi brukade vara så stolta över? 


Vad födde hatet som delade vårt folk i så skilda grupper?
Jag jämför nu inte de som knypplar med de som åker raggarbil. Utan de som kallas rasister och de som kallas mångkulturella. 


"Vafan, är du rasist eller?" 
Någon annan som hört det på krogen och blivit ignorerad resten av kvällen? 

Det är okej att vara "smygrasist", men säger du precis det du tycker och tänker så drar folk öronen åt sig. 


Låter Njord fylla era öron med lite riktigt bra, modern vinkingarock. Det här är, som jag sagt tidigare. Riktigt bra. Tack Njord, Völund smed och Heidrun och (alla andra nationella band för den delen) för att ni är unga i hjärtat och fortfarande tror på ett fritt Sverige, fortfarande satsar. Tack för att ni inspirerar mig varje dag och skänker lite ljus i tillvaron till så många! 



"Det var bättre förr" .. Var det verkligen det?

Istället för att titta bakåt hela tiden och framställa oss själva som strävande bakåt, borde vi istället se framåt.
Historia är historia, det är viktigt att lära av den. Men med nya tider kommer förändringar och nya kunskaper och sätt att se på saker och ting.  


Det är inte konstigt att fler och fler röstar på SD, komiskt nog är det de tidigare höjdarna som fixat detta själva. 


I takt med att invandringen ökar, så går välfärden käpprätt åt helsike. För det är viktigt att hjälpa folk! 
Men att hjälpa svenskarna som är sjukskrivna, behöver ekonomisk hjälp eller sjukvård är inte att hjälpa. 
För att poängtera det är rasistiskt. 


Vem födde då hatet? Jo, vår ärade regering som åsidosatte deras främsta uppgift: Att bygga ett bra Sverige för svenskarna. 


Skinheads, patrioter och mångkulturella.


När jag fick upp ögonen och började ta ställning i min ungdom möttes jag av så skilda reaktioner. 
Stöd och människor som i smyg höll med och peppade mig. 

Men sen fanns det den andra gruppen också. 
Jag reagerade som de flesta nationella när de möter mothugg. Med ilska, frustration och bristfälliga argument i diskussioner. Vilket ledde till att jag blev totalt idiotförklarad. Vilket jag är tacksam för. 
Men iochmed detta fick folk vatten på sin kvarn. 


Skinheads är nazister som beter sig som tatuerade apor och löser det mesta med öl och våld. Nationalism är samma sak som nazism och dessa människor är psykiskt sjuka. Alla "nazister" är svin som slår tjejer och vandaliserar på stan. 


Det är svårt att bli av med fördomar. 


Men det hjälper inte mig när jag kommer gående på stan och ska fråga om vägen när små tanter vänder om eller går över vägen och fortsätter på andra sidan för att undvika mig och jag får be en kompis fråga istället.
Det känns svårt. 
Just för att jag känner en enorm respekt för äldre. 


Men varför undviker tanten mig? Är hon rädd eller tycker hon illa om sådana som mig? 


De flesta nationella "växer upp" och viker sig och tar sin plats i ledet tillslut. 
Allt pga. att det är inte accepterat att ha en annan åsikt i samhället. Den stora massan trycker ner dig och viskar bakom ryggen när du går förbi. 


I det läget är det svårt att försöka förstå och inte bli arg, bitter och frustrerad och sväva ut och tappa greppet och bete sig precis som de förväntar sig att du ska göra. Med våld och okontrollerad ilska. 


Att inte passa in är jobbigt. Det är emot människans natur att klara sig själv och själv gå emot strömmen och slåss för sin egen sak, trots att alla andra får dig att känna dig värdelös och liten jämfört med dem. 

Men jag är inte arg längre, inte hela tiden iallafall. 
För jag sätter mig in i eran situation. 

Med den makten media har kan jag knappast klandra er, med tanke på vad dom skriver. 


Jag kan inte sätta en kategori på mig själv, eller andra. Men jag är då fan ingen nazist. Nazisterna dog ut för ett tag sen. Att ni är livrädda när SD blir större och tror att himlen ska ramla ner, det är naturligt och förståligt. 


Men hade jag vetat det jag vet idag då så hade jag inte tagit så stor skada och låtit mitt hat mot Svensson och många andra gått så långt. För numer förstår jag att det är okunskap som skapat rädsla och medias uppblåsta rubriker och inte mina kollegor och jag som, har åsikter som inte passar, går i kängor och våran musik i sig. 
För de har slutat lyssna för längesen. 


 
Det vi kan göra är att föregå med ett gott exempel för andra och visa vilka intelligenta, medmänskliga, lojala människor vi egentligen är. 


För det är samhörigheten, moralen och kärleken till det egna landet man skulle visa upp! 
Jag helgonförklarar ingen eller målar fan på väggen men säger bara det att jag tror på oss. 
För att med ett gott hjärta och viljan till att utvecklas kommer man långt. 


Men att ni hycklar med uttryck som "Alla människor är lika värda" och "Vi är mångkulturella" är bara irriterande och skrattretande. 


Ni är inte så härliga och nytänkande och mångkulturella som ni tror. 


För rasism går inte bara åt ett håll. Men måste väl anses som lite värre när det är mot ert eget land och mot människorna som lever i det ni propagerar? 


Politik, nytänkande & SD i riksdagen. 

Ska vi säga såhär då? Ni är livrädda för att alla "livsfarliga nazister" ska inta riksdagen och att ni ska bli styrda mot ett håll som inte gynnar Er med järnhand och att alla invandrare skoningslöst ska kastas ut. 


Det finns idioter i alla läger. Det finns idioter i SD, det finns skinheads jag skäms för. 

Framförallt finns det idioter i riksdagen. Fredrik Reinfeldt, som gjort livet hårt för varenda arbetarklassfamilj, Mona Sahlin som avskyr Svenska traditioner och Svenska folket för att vi är "tråkiga". Hon som kräver att vi ska ha slöja när vi går in i en moské. Hon som älskar Islam och gör allt för att de ska känna sig välkomna.
Men hon frågade aldrig oss om vi ville ha ett skynke över ansiktet. Hon frågade aldrig oss något överhuvudtaget. Hon bara lovade och mytade sig in i riksdagen för att sedan göra som hon tyckte, för att Svenskarna är tråkiga. Kärringen jävlas med midsommar. Hur kan ni INTE reagera?  
Henne litar ni på och valde in i riksdagen. 


 

HALLÅ, dags att vakna? Eller får dom göra hur dom vill med er? 


Alla gör floppar. 

Visst. Men att hata Sverige och bli invald i riksdagen känns väl som en rätt skamlig tabbe. 
Ni är rädda för nazityskland.. Men har ni läst koranen och funderat på hur det kommer bli i Sverige om alla får som dom vill och Sverige blir ett utland mitt i norden?


Men skriver tidningen att "allt är bra" och det är så fint och nytänkande.
Det är så gulligt att Ibrahim och hans 92 kusiner och ungar kommer hit och får en lägenhet. 
Inte lika gulligt dock, när Ibrahim ska ha bidrag, sjukvård och övrigt uppehälle, och senare när Ibrahims kollegor kommer hit och skapar ett ghetto av lägenheter där inte ens polisen vågar ta bilen in? 


Säger inte att det alltid är så, men HUR I HELVETE kunde Sverige låta det hända? 
Jo, för dom har ingen jävla koll, dom bara öser in folk! 


Nytänkande ... SUCK. 
Islam är väl om något, jävligt gammeldags? 


De som inte tycker kvinnor ska rösta, få bestämma vem de ska gifta sig med och STENAR ihjäl folk till döds. 
Typ för att de har snott ett paket cigg på en kiosk när de är 14. 
Detta står i deras Koran, som måste följas. 
Det är ju modernt och vackert.. 


Nån annan än jag som blir irriterad och ansträngd när man hör detta: "Syrianer är så och iranier är så.. haha vad roligt. Vi är i Sverige, och vi är här för att stanna" 
Seriöst. Det där är inte humor i den här situationen. Det är ett hån. 


Vi lever inte på 40-talet, eller på 80-talet. Vi lever idag, 2012. 
Följ med i utvecklingen och dra bort det där skynket ni har för ögonen. Tänk själva, sen kan ni komma och snacka. 
Och den unga generationen arbetarklassungdomar kommer att växa upp och lära utav de äldre och behålla sin stolthet för folket som genom historien försvarat sitt land och återbyggt det av välfärd och frihet, inte genom terrorism, välgörenhet för andra eller bidrag. Utan genom hårt arbete, tänkande människor och kärlek till det egna landet.   
Det är INGEN tragedi. 

 

Haters gonna hate, här är en liten del av mina tankar om detta i skrift.   


Yours sincerely 


MirakelBetty

 
 
Ewa

Ewa

24 november 2012 21:55

Ett tänkvärt inlägg!

Jag börjar tycka att svenskarna är flata, vågar inte säga ifrån, vågar inte stå upp för det som anses typiskt svenskt.

När någon från ett annat land vill flytta hit, så tycker jag att det ska krävas att människan visar en vilja att lära sig det svenska språket och visar en vilja att anpassa sig till det svenska samhället. Att man kommer hit med en religion t.ex islam ska inte användas som ett argument till att man inte vill anpassa sig. Den svenska lagen stör över vilken religiös inriktning som helst.

En företeelse som oxå bör ses över, rent av stoppas är när svenska medborgare åker tillbaka till föräldrarnas hemland där de gifter sig och sedan tar hit maken/makan som förmodligen bara blir sittande i en lägenhet, isolerad och hindrad från att lära sig svenska eller att bli medlem i det svenska samhället.

Att vara stolt över Sverige och allt som vi har i form av t.ex religiös frihet, sjukvård och fri natur är inte det samma som att vara nationalist. Jag vet inte varför ordet patriot har så negativ klang.

Att inse faran med att en trånsyngt religion som islam får ett allt större fäste i Sverige är inte det samma som att vara rasist. Att vara rasist innebär att man anser att en viss folkras är mindre värd än den egna rasen. Jag tycker inte att jag är mer värd än någon annan även om jag tycker att vi i Sverige borde ta hand om oss själva innan vi slår knut på oss genom att hjälpa folk från andra länder.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Betty Bergström

25 november 2012 12:31

Tack, Eva!

Jag tycker att Svenskarna börjar bli ganska medvetna med tanke på att vi numer låter vår röst höras, om den bara är lite så är det endock mer än förut.
Det måste ju ses som ett bevis för det att fler och fler faktiskt röstar på SD och vågar vara "fula rasister".

Självklart är man inte nationalist bara för att man är stolt över Sverige osv.

Från Wikipedia: Nationalism (från fr. nationalisme, av "nation", ursprungligen från latinets nascor, "jag föds"[1]). Den som bekänner sig till nationalismen benämns nationalist. Nationalismen är en världsåskådning som tar sin utgångspunkt i gemenskapen inom nationernas gränser. Nationalismen hyllar nationen, kulturen, historien och slår vakt om nationalstaten och dess intressen.
Det där kan jag känna igen mig i, gör det mig till nationalist, vem är jag att sätta mig i en kategori?

Jag tror att ordet patriot singnalerar arga ungdomar i sverigetröja, jeans och gympaskor. Irrationella, förbannade och utanför samhället.
Och att folk drar den slutsatsen att ALLA människor som säger stopp och belägg, lyssnar på en sorts musik eller klär sig i vissa kläder är på ett visst sätt, och vill människor illa genom att bygga Sverige åt fel håll, som jag tidigare skrivit. Det känns så.

Jo, såklart har du rätt! Men ordet rsist är så infekterat och uttjatat att folk inte vet vad ordet betyder då det används för att få svenskar att backa tillbaka när de ifrågasätter för mycket.

Tack så mycket för din kommentar, Eva! Ha det fint!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards