mirakelbetty

Alla inlägg under november 2012

Av Betty Bergström - 19 november 2012 18:01

Dagens middag: 


 

Då jag var hungrig som en varg (tydligen så var inte majs så mättande som jag hade tänkt mig) högg jag in på morsans improviserade middag. Chicken nuggets med färdiga såser i påsar. I förpackningen. 
Grejjen med potatisen, om nån undrar är att dom kletas runt i såsen när man kör runt dom när man ska kleta in nuggetsen  så då får man en överaskning sen när såsen är slut. Det finns mer sås inkletad på och runt potatisen. YAY! 

Beträffande just såsen satt jag och funderade hur äckliga saker den här geggan innehåller. Allt som börjar på E typ. Extrakt (heter det när det smakar som en genuint hyfsat nyttig komponent, men kommer från ett provrör), E-nummer (är mystiska, oidentifierade ting), Elaka baciller, Ett eller flera hårstrån från 5åringen som packat,  En indisk arbetarklasskille (nej, men man skulle kunna tro det med tanke på lukten) och fan vet jag. 

Den bästa och godaste maten jag ätit kommer från människor som lagat rätten hundra gånger förut och gör allting från scratch, hellst så mycket som möjligt. 

Alltså inget från en kartong eller burk. 
Varför äter jag då sån mat typ en gång om året när jag har råd att betala dyrt på restaurang eller när nån vän bjuder mig? 

Ja, alltså problemet med att laga mat är ju att det blir så förbannat farligt och bränt och förtvivlat när jag ska syssla med det. Dessutom finns det ju E-nummer i godis. Då måste det ju vara löss eller vad det är som smakar gott finnas i min kartong/burkmat också?
Dessutom så blir man så blir man hungrig fortare med min konstgjorda fejkmat. 
Och jag gillar ju att äta. 
Även om det mesta är luft/pulver eller nåt iodentifierat kladd/gegga/sörja. 

Jag gillar maten jag lagar .. Jag gillar maten jag lagar. Jag gillar att kräkas av  konstiga konsistenser. 
Uä. 
Jag måste bli rik och anställa någon som kan detta. 


Jag saknar kromosomen som gör mig kvinnlig; bra på att laga mat och den där lilla medfödda instinkten att komma ihåg spisplattan och inte bränna ihjäl sig och alla kastruller och annat rafs som finns i det där rummet där jag har datan. 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Bloppis-annons
Av Betty Bergström - 19 november 2012 17:08

Mörkbrunt Pullarträns inköpt på Hööks för ett tag sen. Provat och uppsmörjt, aldrig använt. Storlek full. Vävribbtyglar i samma färg följer med. Har utgått från hööks sortiment. Viss prutmån. Nås på mejl i första hand, men går bra att ringa på mobilen på anständiga tider.


   


Viss prutmån som sagt, men inga fantasipriser då det är ett fint träns av bra kvalité som kostade ett par kronor vid inköp.

Hör av er så diskuterar vi!
  

Hästar & Ridsport, Säljes - Lindesberg (Örebro län)
Pris:    400:-
Telefon:    076-8435835
 
Av Betty Bergström - 19 november 2012 16:05

Måndagspeppad. Lite sån är jag. 
Vänner har haft några tvivel om att jag skulle ha "hår på bröstet". Tja, en del stämmer ju   
Blir därför Dagens låt: 


Poppa tills grannarna klagar! 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 19 november 2012 15:23


 
Min lunch idag. 

Varför är det alltid så att när mor har bilen så är man SVINTAGGAD på stall och att göra en miljon saker, man kommer ingenstans, hittar inte de saker man behöver och blabla. 
Sen när man har bilen kan man sitta och roa sig hemma en hel dag. Med att göra absolut ingenting. 

Mindfuck. 


 
Inspiration. Är ett mystiskt och flyktigt väsen. 

Yours sincerely 

MirakelBetty


Av Betty Bergström - 19 november 2012 12:58

.. Jag har med stor vånda insett att jag har blvivit en riktig materialist. 
En prylbög. 
Jag gillar smarta, fina, unika, nya prylar. Inte bara att använda dom. Att ha dom, att sköta dom och att SHOPPA dom! 

Kläder, skor, JACKOR!, väskor, hästgrejjor, saker till håret, smink, saker till hundarna, heminredning, småsaker till bilen. Ja allt, som intresserar mig. 

Jag kan roa mig i timmar bara genom att titta i olika webshoppar eller kataloger och titta och titta och fundera vad jag skulle ha det där till eller "en sån där skulle jag verkligen vilja ha". 
Det är ett sjukt och vidrigt beteende. 
Jag har alltid varit sån att jag köper det absolut nödvändigaste, men allt jag äger ska få plats i en bil när jag ska flytta. 
Helt plötsligt ser det ut såhär i mitt huvud: 

 


1. En bomberjacka! Så jävla snygga och sköna. Kostar typ 1500 kr. Hehe... 

2. Ett par låga Dr. Martens med stålhätta. Så in i helvete snygga! Går la lös för 1400 .. 

3. Nya benskydd till Dammis... 

4. En ny telefon så man har en egen. 

5. Förbygel som matchar tränset på 8an. Så snyggt! Gillar...

6. En slags säck man har vatten i så man slipper bära. Hejdå, ryggvärk! 

7. Extern hårddisk! 

8. Träns som matchar 5. Så otroligt snyggt! 

9. Ett par riktiga ridstövlar .. Drömmen sen man började på ridskola för sisådär 15 år sen   

10 & 11. Lonsdale väska och trunk. Bara för att dom är så inihelvete snygga och bra att ha! 

12. Skrivare och kopiator. Så jävla smidigt! 

13. Pannlampa. Adjö, mörka ridturer. Hej, två händer när man ska vara ute när det är mörkt. 

14. Nya jodpurs då mina har spruckit .. Kostar 1000 kr nya. Nåt jag absolut inte har råd med. 

15. Hörlurar så jag kan använda min Ipod igen  


Och det här är bara ytan! 
Jag "behöver" också: 
1. Longeringssystem. 
2. Slang med vinda så jag kan spola av (mycket viktigt) 

3. Nya schabrak att matcha med. 
4. Ett tvåpack med snabbbandage till Dammis så jag har 4. 
5. Ett antal par nya jeans
6. Nån ny tröja
Ja ni ser, listan är oändlig! 

Det spelar ingen roll vad jag tittar på, jag vill alltid ha NÅGOT. 

Hur blev det såhär? Jag "behöver" bara mer och mer saker! Behöver jag det här på riktigt? 
Jag kommer kunna välja och köpa en sak, eller två med den ekonomin jag har nu. 
Hur tänker jag när jag gör mig olycklig på det här viset? 

Någon som känner igen sig? Jag har verkligen cravings efter nya saker! 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 18 november 2012 21:53

Hej. Jag är sämst på att blogga och uppdatera just för tillfället. 
Jag tror inte jag orkar helt enkelt. 
Statistiken får vara hur den vill för tillfället, har endå ingen inspiration till att försöka inspirera andra att må bra. Det går liksom inte när man själv är arg och frustrerad av en anledning man inte ens förstår. 


Jag hoppas bara att jag inte blir arg igen. Det har jag ingen lust med. 
Gick runt i ett och ett halvt år och var i princip ständigt ledsen eller så förbannad att jag kunde mördat en hel skolklass. Men nej, jag har T. Det är nog det som är den stora skillnaden? 
Och människor som håller mig "på mattan" och som inspirerar och höjer mig. 
Bara det att jag har svårt att se det just nu. 
Antar jag. 


Är det det som är tricket? 
Ignorera alla som är helt jävla värdelösa ..  som stjäl din energi. Fokusera på det som förser dig med mer. 

Jag älskar att mina mongon står ut med mig trots mina drilljoner brister och fel. I gengäld kan jag utan problem stå ut med deras. 


  Mongo <3


 

Mongo <3


 
Mongo <3


 
Mongo <3


 
Mongon!


 
Mongo


 
Det största jävla jätte-mongot. Tack för att ni finns, mongon. <3 
Och ja, det är ett par yllevantar som hänger i duschen.  Och dom har säkert en skitabra anledning till att hänga där. 


Man strävar efter en bättre mående, en bättre självbild och ett stabilare psyke. 
Och ibland har man bakslag. 


Vi hörs. 


Yours sincerely 


JätteMongot. 



Av Betty Bergström - 17 november 2012 15:23

Fotade ÄtarN och hennes häst Archie. Ska lära mig att fota rörelse, men det gick sådär. 
Titta själva. 
 


 


 


 


 


 


 


 


Yours sincerely 

MirakelBetty



Av Betty Bergström - 17 november 2012 09:11

 
Såg lite halvdystert ut när man kom till stallet. 

 
En häst med kraftfoder i krubban är en lycklig häst. 

 

 
Bästa trivselbetyget, en spånig röv   

 

 
En piggelin Dammis i fingrimman. 

 

 
Några kilo frukost på det. 

 

 
Nämen se där. En ska aldrig sluta vara en obotlig optimist. 

 

 

En liten vän som höll mig sällskap när jag hade mockat och gjort klart. 

 

 

Sådär ja, GODMORGON SVERIGE! 


Stay tuned, nu rycker jag med mig kameran och drar och fotar lite till! 

Yours sincerely 

MirakelBetty


MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards