mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Vintermorgon!

Av Betty Bergström - 4 december 2012 09:08

Verkligen det bästa fotovädret man kan önska sig idag! 
Håller på att tömma kameran på Glóbenbilder och lägga in dom i datorn just för tillfället. 
Tittar igenom allt. Och dressyren är helt klart bäst! 

Slänger upp lite bilder på de ekipage jag tyckte var bra från Küren! 

 

Fantastiska Scandic! Hästen som GOT it ALL! 

 

 

Jeanettes och min ena "favorithäst", Le Bleu. SÅ vacker, och så otroligt lyhörd, ambitiös och Vilken GÅNG sen! Den här hästen är helt UNDERBAR och kommer bara att bli bättre. Tyvärr kostade tre små missförstånd (vilket hästen själv rättade till <3) mycket på procenten. Men JAG ÄLSKAR DEN HÄR HÄSTENS ATTITYD <3 

 

 

Charming Boy, byggd på det gamla viset, mycket fin häst! Vi gillar! <3 

 

 

Minna & Santana, nya benknäckarekipaget i Svensk dressyr! Häng i steget kan man säga att den här hästen har! Helt fantastiskt program, njöööt hela tiden! Hann tyvärr inte fota så mycket, men kommer en kort film som visar traven senare! 

 

 

Varde MUSKELKNUTTE. Tinne Wilhelmsson-Silfven, som slog rekord i procent på Globen i helgen! En så jävla vacker häst! 

 

Avslutar med min absoluta favorit! Och nej det är inte Biggles   

 

Svävningsmoment i galopp-piruett. Titta öronen, vänta på signal, balans, centrerad på bakbenen. Det här är för mig Ett släkte av PERFEKTION. Jag är mer såld än en nedsatt Billy bokhylla i fyndhörnan! Herrejesus vilken varelse!!   Hade gåshud när han dansade runt i manegen. En RIKTIG häst! 

 

 

Ökad trav. Behöver jag säga mer än PERFEKTION. Power bak, rörlighet och spänst i fram OCH bak, lite "kött" fram OCH bak, alltså en harmonerande exteriör, ett underbart, uttrycksfullt huvud och sen den där attityden. Lite stolt och arbetar TILLSAMMANS med sin ryttare. 

Det var alltså hingsten De Niro jag syftade på igår. Fantastiska hästar! Både denna och De Noir som finns i hingstkatalogen på Flyinges hemsida. De Niro är alltså far till hästen ovanför och "min" hingst jag vill ha föl efter, De Noir. Men nu har jag ju tre hingstar att välja mellan    

 

 

De Niro skälv! Medärvningsegenskaper, den högst bedömda gångartshästen på Strömsholm, SVART med vita strumpor. Är du inte såld än rekomenderar jag dig att köpa en Cross istället! 

 

 

Klipper ihop en film med de ekipage jag filmade tills ikväll! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty

 
 
MandaS

MandaS

4 december 2012 10:41

Santana gjort det det bra i OS i år för att vara så ung och inte vart med på så mycket stora tävlingar! Det är en häst med klass helt klart :)

http://www.mandasliv.wordpress.com

Betty Bergström

4 december 2012 10:47

Självfallet! Stay tuned så får du dreggla lite till på en kort film! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards