mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Jeez. Lite hoppning också.

Av Betty Bergström - 4 december 2012 12:12

Jesus Christ vad ni bloggar ;O 
Börjar fundera på om det var en sån smart idé att gå med i bloglovi'n   


Tänkte att jag skulle lägga upp lite hoppbilder och visa ekipagen jag gillade i klasserna som var på Söndagen.

Tyvärr kan jag inte komma ihåg allas namn, hursom haver lägger jag en kommentar om det jag kommer ihåg från rundan. Jag är ju av den typen att ofta tittar jag mer på hästen och inte på ryttaren, vilket är synd. Det sabbar ju en hel del då det är hästen OCH ryttaren man ska se men. Detta är iallafall en sammanfattning av hoppningarna för stora hästar. 


 

John Whitaker med häst av den grövre modellen. Hoppade fint, och eftersom jag är ett självfallet fan av Jons ridning (OCH EGNA UTRUSTNINGSMÄRKE!) fick han bli med, med den här fina hästen! 


  7

Kapacitet var ordet. Fin häst, och med en positiv attityd. Kommer inte ihåg jättemycket från den här rundan, men hästen är väldigt fint byggd och har fin teknik. 

 

     

Den här hästen måste jag kalla .. Lite underlig. Exteriören. Smalt huvud, lång kropp och nästan pinniga ben. Såg väldigt underligt stundtals. Men hoppa kunde den, dock så sprängde den ett hinder så blidde inga resultat men man kommer ju ihåg den iallafall :) 

 

 

Otroligt fin häst, en sån där Betty-häst som är lite kraftigare men fortfarande rörlig och inget stort "Schabrak" som blir klumpig. 

 

 

Malin Baryard och HM Tornesch hade flyt. 

 

 
Supertid och nolla. Malin nöjd med rundan! Tornesch blev våldklappad påväg ut från arenan, haha. 

 

 

Och prestationen räckte till en seger, inkasserad: En flång ny Vw. 

 

Som om inte det var nog så briljerar Malin igen med en helt ny häst jag inte sett tidigare. Men jag blev verkligen positivt överaskad! Någon som vet namnet på den här spänstiga skönheten? 
Och ser ni något undebrart? Den går INTE emot bettet, som i princip alla hopphästar gör. Den är nöjd med aktiviteten i käften och det ser enkelt ut. Välkommen tillbaka till rideliten, Malin! 

 

 

 

Förvånande att se ett så enkelt träns. Hoppning är för mig ett enda virrvarr av remmar och bett med kedjor, stänger och ringar hit och dit. Skönt att se att någon förutom Rolf-Göran har förmågan att RIDA häst utan att behöva ta med en tredjedel av metallresurserna och läderförrådet ut på banan. Säger absolut inte att man inte SKA men kan man ska man ju försöka hålla det så enkelt som möjligt. Då är det bättre att träna mera om man inte riktigt kan hålla hästen tex. 

Ogillar dock det där greppet i munnen, men det var ganska befogat då hästen var taggad som satan. 

 

 

 

Otroligt fin fux som hoppade bra! Nåt som säger mig att man satsar på sundare hästar även inom hoppningen? Tack! Enkel utrustning här med :) 

 

 

Fin skimmel och ryttare i rosa Kingsland kavajen. Passade på henne! 
Gjorde en fin runda men blev något nedslag och därför inga högre placeringar. Här är det fullt ös, medvetslös på omhoppningen. 

 

 

Peder och HM Cash in hoppade fint! 

 

 

Robert Whitaker med en riktigt stilig individ. Såg dock lite övertänd ut så ser lite ihopdraget och spänt ut just på den här bilden. 

 

Nu har ni fått se några hopphästar också, tog en jäkla tid så nu ska jag börja ladda upp dressyrfilmerna! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty

 

 
 
MandaS

MandaS

4 december 2012 13:34

Det är HM´s Baltimore :) En riktigt snygging!

http://www.mandasliv.wordpress.com

Betty Bergström

4 december 2012 13:39

Tack för att du klargjorde det :P ^^
Jomen visst! Inget att klaga på!

 
MandaS

MandaS

4 december 2012 13:47

Vore inge fel att ha i stallet ;) Men har min små bäsar ^^ Det duger långt!

http://www.mandasliv.wordpress.com

Betty Bergström

4 december 2012 16:27

Jo klart :D

 
Elin

Elin

5 december 2012 16:14

Fina bilder :) Det är fina Baltimore Malin rider (den har inte H&M framför).

http://Elinrodjare.blogg.se

Betty Bergström

5 december 2012 16:59

Tackar så mycket :)
Den är verkligen fin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards