mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Care4Life?

Av Betty Bergström - 6 december 2012 10:30

Fick en goodiebag när vi gick ut från mässan i Globen, med en "tacka" ihoppressade örter och ett informationsblad. Pavo heter företaget som tillverkar örtblandningen som heter Care4Life. 


Det verkar ju logiskt eftersom en häst naturligt äter örter?


Egenskaper som fodret ska ha är: 


- Avgifta kroppen

- Aktivera blodcirkulation

- Stimulera matsmältningen

- Vara bra för lungor och luftrör

- Hästen ska få en sundare nedbrytning

 

Ska passa hästar som: 
- Har haft fång 
- Är överviktiga 

- Haft korsförlamning

- Är insulinresistenta


Låter som att hästen ska funka bättre, helt enkelt. 

Det här fodret är jag riktigt intresserad av att prova till Dammis. Är det för bra för att vara sant? 


Men igår gjorde jag rent hela hästen och det hade endå runnit ner på benen och sen var det första gången som själva skiten var löst. Nu har det varit såhär FÖR länge. Det är sjukt. Veterinären får komma ut och råda.. 


Får prova att ge hälften av bra hö och hälften av dålig, har ju inget annat val .. Då får vi se om hostan håller sig borta, men jag tror det har att göra med luften i stallet också så nu får dom komma ut så tidigt jag orkar gå upp och in innan jag går och lägger mig så dom får vara UTE i friska luften. 
Funkar ju nu när det inte är så kallt men när det är -20 måste dom ju stå inne. Får se hur det går då. 
Har dock fått ner hostan på en "normal" nivå. Han hostar 1 eller 2 gånger och sen är det bra. Innan jag åkte till Stockholm hade han råkat fått i sig torrt, något dammigt hö och dagarna efter hostade han slem. Känslig som satan .. Det är därför det känns som att något fattas i immunförsvaret eller nåt? 
Örter känns som en bra sak att prova på något vis. 
Måste bli bättre på foder .. 

Men han ska inte hosta öht. Men men. Så länge han inte lider av det. 


Det luktar helt fantastiskt gott måste jag säga!


Men vad tror ni? 


Yours sincerely 


MirakelBetty


 
 
Mandas

Mandas

6 december 2012 10:49

Företaget i säg har fått bra kritik! Dock måste man ju beställa fodret på internet här omkring då det inte finns några återförsäljare. Värt att prova dock är priserna höga men funkar det så är det ju bra!

http://www.mandasliv.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards