mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Saknaden är stor ..

Av Betty Bergström - 6 december 2012 11:19

Gjorde misstaget att gå in i min hästmapp på datorn och vad hittade jag inte där. Jo bilder på henne.  Tjejen med stort T. En hel mapp med minnen.

Fattar inte att det är 2 år sen du lämnade oss. Och jag kan inte räkna gångerna jag varit så jävla arg på idioterna som förstörde dig. Dömde dig till döden när du bara var en liten bäbis .. Du blev bara 8 år. Det är för ungt. 
Speciellt för en sån som du..   

               

Du och jag, min flicka .. Har aldrig haft en sån kontakt och en sån nära relation med nån någongång, varken före eller efter.

 

Tänk på det när ni kör skiten ur små bebisar bara för att ni vill ha pengar. Hade kunnat betala med allt vad jag hade för att Tritta skulle fått stå kvar i hagen något år till och lekt med andra, precis som små unghästar ska..

Tritta blev tagen för hårt som liten och var utsliten, hade problem med nerverna i nacken som satte sig på balanssinnet så hon kunde ramla omkull när som hellst och som gjorde att hon hade väldigt ont av och till i slutet. Det var det jobbigaste beslutet jag har tagit, och det tog VECKOR innan jag gav upp. Stackars Tritta ..
Jag var bara tvungen att tro att hon skulle bli bra. Men tillslut insåg jag att hon led och bestämde mig för att låta henne somna in.

Saknaden är stor, må hästar som Tritta vara ett exempel på den stulna generationen underbara hästar som förtjänar ett långt och friskt liv och inte felavel, stress, slit och släng och en trasig kropp.

 


Hästar får aldrig ha ett lägre värde än sin dubbla vikt i guld, oavsett vad det är för ras. Hästar är bland det finaste som finns, och det finns bara en av varje så gör det bästa av deras liv och vårda dem ömt. Oavsett vad det är för sport eller slags ridning du utövar. 

 

Yours sincerely

MirakelBetty 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards