mirakelbetty

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Betty Bergström - 7 december 2012 09:50

Hade besöksrekord igår. Inte för att det spelar roll hur många ni är som läser men att ni gillar den här bloggen är kul tycker jag! Som ett beroende, en liten lyckokick när man ser hur många som faktiskt läser det jag skriver? 
I början brydde jag mig inte så mycket men idag känns det så härligt att någon läst det jag skrivit och kanske fått en positiv reaktion på det! 

Skriv gärna ner era reaktioner i kommentatorsfältet och tryck på knappen. Kan vara kul att höra! 
Var inte så blyga nu och tyck till om allt och inget! 


Du kanske gillar den här bloggen och kanske är du en av de lyckliga få som följer den?  

Kommentera, det blir så mycket roligare då. Har du en blogg så ska jag såklart slå en kik på den också.

Och jag vet att jag är dålig på att kommentera. Antränger mig på att bli bättre på det ..


 

Känner för nya, fräscha bilder nu! 

Vad härligt att det är helg snart!


Idag blir det Pringles, dipp och choklad! Lite god mat ska jag också hitta på. 
För att jag är duktig, jag löser problem och jag gör alltid mitt bästa. 


Vad gör du så att du känner dig duktig idag? 


Dags att stödvila innan jobbet .. Då ska en bege sig ut i halkan igen. Houndaien spinner som en katt! x) 


Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 7 december 2012 09:25

Igår hade jag en skitmorgon, en tråkdag men bra kväll. Idag kommer nog bli en bra dag känns det som? 


Då jag kom hem så sent igår natt, efter så mycket att prata om ska jag nu stödvila innan jobbet. Lär sova några timmar till då man kör mycket bil i mitt jobb och då vill man ju vara pigg och alert, speciellt i den här halkan.. 


Idag bär det av till Köpingshållet och runt där. Blir la sköjjigt. Så att säga. 


För övrigt har vädret lagt sig nu så det kommer bli världens bästa helg! 

Först så tror jag att jag ska Sova hos T inatt! YAY, känns så längesen! 

Sen på lördagen ska jag försöka hinna rida lite och vara med S på kvällen.
Hoppas på att komma ut och fota något samt att få bli fotad själv, till en ny header och lite nya rdbilder och sådant. Har nästan inga såna. 


Tänkte försöka filma lite också, kan ju bli intressant med tanke på att jag ska rida barbacka på ett litet fetto för första gången på ja .. ÅR! 

Bara jag får någon med mig så är saken klar! 


För er som inte håller på med hästar så är det så, tycker iallafall jag att hästar som är tjocka om magen eller har en bred rygg är svåra att sitta kvar på när man rider utan sadel då man bara glider vad man än gör haha 



 

Senaste ridbilden. Längesen! 

 

 

En bra hoppfull känsla om helgen! Det känns bra idag! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty


Av Betty Bergström - 7 december 2012 01:57

Det är inte kul att höra "Du har så jävla dåligt rykte här och där..." 

 

"Ja, men skyll dig själv. Gör något åt det" 

 

"Vad tror du ska hända om du bara står och ser på hela livet?"

 

Sanningen är den att jag inte VET hur jag ska göra för att förändra den situationen. Den otäcka sanningen är den att jag ofta föreställer mig i scenarion där fantastiska saker händer, men det känns ouppnåligt. Jag är rädd att jag kommer fantisera bort hela mitt liv istället för att leva ut det till fullo, precis som jag hellst vill att det ska vara. 

Jag måste tro att jag kommer dit. Måste tro att varje liten framgång, varje samtal, varje leende, varje hälsning och varje litet myrsteg framåt kommer bilda något stort och vara grunden till mitt fantastiska liv. 

Idag fick jag den där känslan när jag satt i min bil och körde hem från M. Vi hade en ovanligt givande konversation som dröjde ut på tiden idag. Öppnade mitt sinne, gjorde mig lite filosofisk. Och med det lovade jag mig själv att fortsätta GE. Hur ont det än gör, hur jobbigt eller påfrestande det än är, inte för att FÅ utan för att skänka någon en positiv knuff. Den där knuffen som värmer ända in i pumpen som dunkar i din egen takt och talar om för dig vad som är rätt. 
När den pumpen glöder av kärlek och mår bra, det är då man kan njuta av att ge. Njuta av att leva här och nu. 

 

Jag kommer på ett sätt att lösa det där andra. Jag har gått rätt igenom helvetet, ramlat ner i flaskans botten och lyckats ta mig tillbaka och upp igen. Och nu mår jag bättre än jag gjort på många, många år. Det är inte din sak att förstöra det för mig. 

 

Däremot kan du välja att sätta en hand på min axel eller totalt ignorera. 
Det är okej för mig, vad du än väljer. 
Känn inte pressen att man måste känna varann för att prata eller träffas. 
Livet är ett äventyr. Visualisera det, Ge för att få och lev ditt bästa liv. 
Den sista jobbar jag på. 

 

Den HÄR känslan. Jul <3 Med tunga, singlande, vackra flingor av lappmögel som långsamt virvlar ner..

 

Oavsett vad som händer kan du stolt gå segrande ut och fortsätta, om du vägrar låta dig tryckas ner. 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Tidigare månad - Senare månad

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards