mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Någon som kommer ihåg!? Lite bil-kult!

Av Betty Bergström - 10 december 2012 17:25

Kuuult! <3 Älska gubben med skägg, glasögonen och att servostyrningen nyss kommit till! Och kolla bilarna!!


"Finesser och fanäser", "Herrgårdsvagn" "det är en bakhjulsdriven bil, och de är lite sladdriga" (undra om de kunde tänka sig att det var den "gamla tekniska lösningen" som var räddningen för dessa bilar då de nuförtiden upfattas som roliga att köra, snarare än gammalmodiga) hehe språket är ju för skojjigt! 


Hehe, notera också att priset på en vanlig GL var 149.300 kr, nuförtiden går en funktionsduglig besiktigad 240 på mellan 5 och 10 tusen  Fortfarande samma suveräna bil än idag!


Titta och skratta åt alla fula ord och njut av den här stora tårtbiten av Svensk bilhistoria!   



Möjligtvis att man sitter något högt original, men finns fan inget skönare än en gammal volvo å bränna omkring i. 
Tro mig, jag vet morsan å farsan har inte ägt annat förrens morsan kom in på fel tankar och sålde deras 940 turbo morsan och farsan ägt sen -95 då de plockade ut den flång ny. 

Sen har jag åkt med T förståss och kärat ner mig i hans blåa 240. Rewliga och snygga bilar! 


15 bast var man när man bestämde sig vad för bil det skulle bli när man fick lappen, en mattsvart, cepesänkt 240 från mitten av 80-talet.  Just mattsvart och cepesänkt kanske man inte vill ha längre, men det blir allt en 240 när man får råd! 


   

Ts två 240s, den blåa har jag utvecklat ett osunt förhållande till .. Så jävla rolig att köra, men vågar inte köra för att jag fasar för vad som händer den dagen jag tabbar till det då båda bilarna är fräscha. 


Nog fan är det här det bästa vardagsåket som finns? 


Yours sincerely 


MirakelBetty

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards