mirakelbetty

Alla inlägg under december 2012

Av Betty Bergström - 10 december 2012 11:30

Kör vidare på en till Def Leppard låt, en riktigt bra, peppande rocklåt i vanlig ordning! 



Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 10 december 2012 11:00

Du vet väl att du kan följa min blogg via antingen bloglovi'n eller blogkeen?
Då får du en notifikation via en liten knapp på din webläsare som inet är ivägen och inte stör, det är alltså inget toolbar, utan bara en liten blå knapp. 

På det viset missar du inget och behöver inte gå in flera gånger om dagen för att se om jag eller någon annan skrivit något nytt. 
Det är superenkelt att gå med, tar bara några minuter.

Jag är ju med i bloglovi'n och det sparar massa tid då jag kan välja vad jag vill läsa och ser helheten innan jag öppnar inlägget. 


Knappen finns på högersidan här på bloggen, eller så kan du skriva in "mirakelbetty" i sökfältet på tjänsten du använder.


Tack för att ni gillar min lilla blogg!   

Behöver fortfarande två saker av er:
 
- Vilken låt tycker ni att jag ska göra ett dressyrprogram efter? Gärna en låt med lite fart i.

- Vilka rörelser tycker ni att programmet ska innehålla?
Skriv gärna förslag på dressyrprogram!

Kan grunderna i dressyr, sidvärts, början till öppna och sluta, vet tekniskt sett hur man gör galoppombyten har dock inte fått dom 100 på just Dammis, alla tre gångarterna och kanske några bomövningar? 


De tre första får en varsin länk! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty


Av Betty Bergström - 10 december 2012 10:49

Fick finbesök i trädgården nyss, av två mycket vackra rådjur. 

Häftigt! Vill fota mer vilda djur, har alltid facinerats mer av bytesdjur än av rovdjur. 
Så otroligt vackra och oskuldsfulla varelser <3


         


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 10 december 2012 10:15

Vad lite sunt förnuft och ren och skär konfrontation kan göra. 

Ännu ett bevis på att det är bättre att "rensa luften" och hålla en trevlig ton, den här dagen blev precis lite bättre. 


 

Ger du något bra av dig själv får du alltid bra saker som kommer tillbaka till dig på ett eller annat sätt, vill jag tro.


Yours sincerely

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 10 december 2012 09:35

Det alla fasar för. Men inte jag. Inte nu längre. Nu känns det rätt gött att det är Måndag. 
Ska börja jobba om ett öjneblick. Bara äta frukost först så är det dags att sätta fart. 


D var mycket bättre i magen idag, men nu vart det världens diskussion bara för att jag frågade efter någon som sålde ensi/hösilage. Att man ska behöva försvara sig med näbbar och klor, alla vet bäst och här står man som en idiot i mitten! 
USCH, det värsta jag vet är besserwisserarslen och hästfolk, såna där snackpåsar och sen de där otroligt irriterande människorna som alltid ska hålla med "allvetarna". 



Jag pallar liksom inte! JÄVLA foder, jävla sadlar! Vart fan är facit och vem kan något egentligen? 


Det ridmänniskor uppmuntrar till är att man ska sluta tänka själv och bara lyssna på dem. 
Förbannade äckel-människor till energitjuvar! 


Talar nu inte bara om händelserna idag, då jag naturligtvis förstår att jag måste ta hänsyn till proteinvärdet och kvalitén så att det inte är jord och regnskadat. 
Ja men har du bra hö så bevisa det då med din kunskap. KÖR FÖR HELVETE INTE ÖVER MIG. Då lackar jag ur. 

Jag menar den JÄVLA attityden. "Jag vet bäst, jag vet allt". 
Är rätt säker på att du är bättre på saker jag inte är så bra på, tex. grovfoder. Kan grunderna men inte mer än så. 


Jag är människa, det är du också. Visa dig duktig du. Men förr eller senare kommer det fram något som du inte är så bra på. Vill du då att jag ska vara lika dryg mot dig som du är mot mig? 
Nej, för det skulle du aldrig tåla. Så vafan håller du på med? 

 

Tänker fan sluta skriva om hästar och ridning, man får ju bara skit och sura miner jämt! 
Suron, gå och lägg er för fan. 


 

Hållt på med hästar i 14 år, kan mycket, men inte allt. Fråga mig inte om råd om du inte tar det på allvar. Min kunskap håller jag gärna för mig själv. När jag ber dig om råd litar jag på dig, gör du mig besviken så är det det sista råd du ger mig. Bara så att du vet. Jag har för mycket att göra för att ta skit från såna som ni. 
Trött på erat skit. 

 

Gör ditt bästa, det duger! 

För att påminna Er, en gammal favorit i repris: 

 

 

Yours sincerely 


MirakelBetty



Av Betty Bergström - 9 december 2012 21:52

En söndag som denna kan det vara värt att få skratta lite. Eller åtminstone le lite inombords om man orkar. Bjur på lite facebook humor! 

 

           

     

 

Yours sincerely

MirakelBetty  

 

 

Av Betty Bergström - 9 december 2012 21:33

- Varför heter Victorias Secret just som det heter när underkläderna de säljer är väldigt avslöjande och inte alls lämnar något åt fantasin som en hemlis? 


- Varför beter man sig som en neandertalare så fort någon teknisk aparat slutar fungera (slår den mot bordet och stirrar på den och ser allmänt ointelligent ut) ? 


- Varför finns det hundbajspåsar i självlysande pastellfärger? 
Man lär väl knappast vilja stoltsera och skryta med en påse bajs liksom? 

 

- Varför gillar katter att klättra i träd när de vet att de endå aldrig kommer ner?  

 

- ..  Varför kommenterar ni inte era lata satar? Raringar, menar jag.

 

 

Det kan man ju verkligen undra .. 

 

Yours sincerely

MirakelBetty 



Av Betty Bergström - 9 december 2012 19:15

Herregud jag är så taggad på att göra ett eget dressyrprogram, men det finns ju så otroligt mycket bra musik! 


Här är dagens låt: 
Med Def lepard, vilket jag verkligen gillar! Dem har gjort hur många låtar som hellst jag ÄLSKAR och här är en av dom: 



Yours sincerely 

MirakelBetty

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards