mirakelbetty

Alla inlägg under december 2012

Av Betty Bergström - 7 december 2012 09:25

Igår hade jag en skitmorgon, en tråkdag men bra kväll. Idag kommer nog bli en bra dag känns det som? 


Då jag kom hem så sent igår natt, efter så mycket att prata om ska jag nu stödvila innan jobbet. Lär sova några timmar till då man kör mycket bil i mitt jobb och då vill man ju vara pigg och alert, speciellt i den här halkan.. 


Idag bär det av till Köpingshållet och runt där. Blir la sköjjigt. Så att säga. 


För övrigt har vädret lagt sig nu så det kommer bli världens bästa helg! 

Först så tror jag att jag ska Sova hos T inatt! YAY, känns så längesen! 

Sen på lördagen ska jag försöka hinna rida lite och vara med S på kvällen.
Hoppas på att komma ut och fota något samt att få bli fotad själv, till en ny header och lite nya rdbilder och sådant. Har nästan inga såna. 


Tänkte försöka filma lite också, kan ju bli intressant med tanke på att jag ska rida barbacka på ett litet fetto för första gången på ja .. ÅR! 

Bara jag får någon med mig så är saken klar! 


För er som inte håller på med hästar så är det så, tycker iallafall jag att hästar som är tjocka om magen eller har en bred rygg är svåra att sitta kvar på när man rider utan sadel då man bara glider vad man än gör haha 



 

Senaste ridbilden. Längesen! 

 

 

En bra hoppfull känsla om helgen! Det känns bra idag! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty


Av Betty Bergström - 7 december 2012 01:57

Det är inte kul att höra "Du har så jävla dåligt rykte här och där..." 

 

"Ja, men skyll dig själv. Gör något åt det" 

 

"Vad tror du ska hända om du bara står och ser på hela livet?"

 

Sanningen är den att jag inte VET hur jag ska göra för att förändra den situationen. Den otäcka sanningen är den att jag ofta föreställer mig i scenarion där fantastiska saker händer, men det känns ouppnåligt. Jag är rädd att jag kommer fantisera bort hela mitt liv istället för att leva ut det till fullo, precis som jag hellst vill att det ska vara. 

Jag måste tro att jag kommer dit. Måste tro att varje liten framgång, varje samtal, varje leende, varje hälsning och varje litet myrsteg framåt kommer bilda något stort och vara grunden till mitt fantastiska liv. 

Idag fick jag den där känslan när jag satt i min bil och körde hem från M. Vi hade en ovanligt givande konversation som dröjde ut på tiden idag. Öppnade mitt sinne, gjorde mig lite filosofisk. Och med det lovade jag mig själv att fortsätta GE. Hur ont det än gör, hur jobbigt eller påfrestande det än är, inte för att FÅ utan för att skänka någon en positiv knuff. Den där knuffen som värmer ända in i pumpen som dunkar i din egen takt och talar om för dig vad som är rätt. 
När den pumpen glöder av kärlek och mår bra, det är då man kan njuta av att ge. Njuta av att leva här och nu. 

 

Jag kommer på ett sätt att lösa det där andra. Jag har gått rätt igenom helvetet, ramlat ner i flaskans botten och lyckats ta mig tillbaka och upp igen. Och nu mår jag bättre än jag gjort på många, många år. Det är inte din sak att förstöra det för mig. 

 

Däremot kan du välja att sätta en hand på min axel eller totalt ignorera. 
Det är okej för mig, vad du än väljer. 
Känn inte pressen att man måste känna varann för att prata eller träffas. 
Livet är ett äventyr. Visualisera det, Ge för att få och lev ditt bästa liv. 
Den sista jobbar jag på. 

 

Den HÄR känslan. Jul <3 Med tunga, singlande, vackra flingor av lappmögel som långsamt virvlar ner..

 

Oavsett vad som händer kan du stolt gå segrande ut och fortsätta, om du vägrar låta dig tryckas ner. 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 6 december 2012 17:11

Det är så sant som det är sagt. 


 


 


Ta hand om Er! 


Glöm inte tävlingen, lagomt till jul och allt. Släpper fler priser imorgon kväll! 

http://mirakelbetty.bloggplatsen.se/2012/11/26/9055313-tavla-hos-mirakelbetty/


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 6 december 2012 16:40

Nyss vart till Granngårdet och inhandlat hasp till stalldörren så det går att stänga den. Kan vara en fördel! 


Kan vara Sveriges stall-måsten: IKEA sax, IKEA påse och haspar på allt som ser ut som en dörr. 
För å inte glömma IKEA pallen som uppsittningspall! 

Oumbärliga saker! 
Vad finns det mer för "måste ha" saker i stallet? 


Nu är det dags att planera in morgondagens jobb och sen ska jag göra klart i stallet, ge dom lite eftermiddagshö och sen åka till M och ta en feckapäus. ( hamburgerreklamen)   

 

Liten bildbomb på allt möjligt raffs. Bla. lite egobilder då jag behövde känna mig lite fin idag känner jag. 

 

 

Dagens middag: majs och lite köttfärspaj. Det kan aldrig bli för mycket majs! 

 

Försök till stämningsbild.

 

Random taget idag medans bilen frostade av .. Lite fint kanske det är .. 

 

Mitt öga. 

 

Och igen, det vart bra den här gången. How disturbing att min kind ser lurvig ut? Skäggiga damen!

 

Hei. 

 

Sensuella, nariga läppar MHMH.. MH! Och väskan har ramlat också. Bråk-Åke! 

 

Helseriös dubbelhaks-bild. 

 

Hööks <3 Den här bilden är faktiskt seriös. Den tionde på två år typ? 

 

Nej, nu ska jag röra på mig. Ha det fint! 

Väll in med kommentarer om vad jag ska förbättra, förändra, vad jag ska fortsätta med/skriva mer/mindre av osv osv! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty


Av Betty Bergström - 6 december 2012 13:30

 



Vill du se stjärnorna ta dig en titt omkring.

Vem är det som bestämmer om man blivit nånting?

Jakten på framgång och succé gör människan blind. Livet är större än materiella ting.

Du har inget att bevisa för dom.

Bli aldrig någonsin en kopia av nån.


När dom vill visa deras väg, så kan du hälsa att vi följer inte med.

Så vad är på gång?

Ledarna i världen dom vill vänta tills i imorrn. Tror att man kan stänga av och bara starta om. Men vi värderar livet, så vi följer inte dom.

Så vad är på gång, jag frågar, så vad är på gång?

Tiden rinner ut men ingen samarbetar här. Alla vill till toppen och vill göra karriär.

Vi vill ut i rymden men stjärnorna finns här..


.. Världen är liten men klyftan är stor.

Ensamhället råder och tystnaden gror.

Så man känner en dystrare ton, ingen respekterar livet.

Ledarna dem kommer, men dom går igen, och någonstans förlorar människan mot snåljåpen.

Men då väljer du en mission som börjar gå mot den

Sluta leta efter toppen för du står på den.

 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 6 december 2012 13:29

Som rubriken lyder. Mina inlägg känns så B...?

Men att använda samma bilder gång på gång är verkligen trist och vädret är ju som det är. Så jag ber om ursäkt för att jag springer och fotar inne och på min gård. Det är ju lite trist.
Men inspirationen sviktar nu med. Jag tror att jag har en dålig vecka nu igen?  
Känns som att jag skriver om samma sak hela tiden? 

Vad ska jag skriva mer om, vad ska vara kvar, vad ska det finnas mer/mindre av och vad ska jag börja skriva om? 


Vad är bra och vad är mindre bra? 

Jag känner att Nej, nu vill jag blogga om något intressant igen. 


 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 6 december 2012 12:20

 

Tänkte jag skulle åka in till stan på lite ärenden. Föräntas vara framme lagom till jul. 

 

 

Mulet väder och snö .. Och kallt. 

 

 

Stämningen uteblir .. Jag verkar inte kunna hitta rätt på den där barnsliga lyckliga, pirriga känslan. Jag är för gammal. Men den här julen SKA bli awesome. Finns ju mat iallafall. Och choklad <3 

 

 

Det är ju lite det här man vill åt? Och ja, jag är en dålig människa som köper vatten på flaska när jag måste. 

 

 

Bjur på en egobild för skojsskull. Känner mig inte überfräsch, men vad gör det? Håret fryser när det är blött och man är ute. KALLT. 

 

Nu ska jag ta tag i dagen på riktigt. JO. Idag ska jag det.

 

Yours sincerely


MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 6 december 2012 11:19

Gjorde misstaget att gå in i min hästmapp på datorn och vad hittade jag inte där. Jo bilder på henne.  Tjejen med stort T. En hel mapp med minnen.

Fattar inte att det är 2 år sen du lämnade oss. Och jag kan inte räkna gångerna jag varit så jävla arg på idioterna som förstörde dig. Dömde dig till döden när du bara var en liten bäbis .. Du blev bara 8 år. Det är för ungt. 
Speciellt för en sån som du..   

               

Du och jag, min flicka .. Har aldrig haft en sån kontakt och en sån nära relation med nån någongång, varken före eller efter.

 

Tänk på det när ni kör skiten ur små bebisar bara för att ni vill ha pengar. Hade kunnat betala med allt vad jag hade för att Tritta skulle fått stå kvar i hagen något år till och lekt med andra, precis som små unghästar ska..

Tritta blev tagen för hårt som liten och var utsliten, hade problem med nerverna i nacken som satte sig på balanssinnet så hon kunde ramla omkull när som hellst och som gjorde att hon hade väldigt ont av och till i slutet. Det var det jobbigaste beslutet jag har tagit, och det tog VECKOR innan jag gav upp. Stackars Tritta ..
Jag var bara tvungen att tro att hon skulle bli bra. Men tillslut insåg jag att hon led och bestämde mig för att låta henne somna in.

Saknaden är stor, må hästar som Tritta vara ett exempel på den stulna generationen underbara hästar som förtjänar ett långt och friskt liv och inte felavel, stress, slit och släng och en trasig kropp.

 


Hästar får aldrig ha ett lägre värde än sin dubbla vikt i guld, oavsett vad det är för ras. Hästar är bland det finaste som finns, och det finns bara en av varje så gör det bästa av deras liv och vårda dem ömt. Oavsett vad det är för sport eller slags ridning du utövar. 

 

Yours sincerely

MirakelBetty 

 

 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards