mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Hästfråga. Pullarnosgrimma eller inte? + lite idolbilder på Fröken.

Av Betty Bergström - 18 maj 2011 11:14

Pullarnosgrimma eller inte? 

När är det okej att använda pullar? 
Använder du det eller inte, och varför?

Min häst som jag håller på och rider in  är ganska "buttig" och pigg när man är ute och promenerar med henne så jag misstänker att hon kommer att vara ganska pigg och kanske "pulla". Dessutom är det snyggt med pullarnosgrimma. 
Funderar därför på att köpa ett pullarträns.
Nån som har några erfarenheter om detta?

Om man har pullarträns, funkar det på dressyrbanan också?
Ska man börja med en "snällare" nosgrimma på en oinriden häst?
Hur gjorde ni?


Tacksam för svar! 


 
Det är det här tränset jag vill ha, det kommer från hööks och kostar 399 kr. 
Otroligt jävla snyggt! 


Avslutar med några idolkort på Fröken, så ni får se hur hon ser ut nu. Dåliga kort dock, mobilkameran svek mig lite :( 
Får återkomma med helkroppsbilder, men tillsvidare:

 Nacken nyfriserad och fångfötterna infettade. Dom blir så torra av att gå på jordbacke. Ännu en till sak att kolla speciellt när man har fånghäst! Och kolla in ränderna! .. ....    SötNötet själv, med liiite höbuk men det får man ha om man är såhär söt (;   
Den där fina halsen är fortfarande kvar, liiite mer uppshejpad.Och så liiiite mer muskler än sist P: Inte nog med det, hon har faktiskt blivit harmonisk i stallet och när man håller på med henne, till skillnad från förut när hon flög upp i luften så fort nån kom in i stallet. Dessutom kommer hon oftast travande när jag ska hämta henne från hagen nuförtiden <3 :) 


Yours sincerely 

MirakelBetty 


 
 
Ingen bild

Janet

18 maj 2011 12:37

Hej!
Fina kort på Fröken löken ;P
Söt fian. Kanske ska rida in henne på vanlig nosgrimma (kan få låna de av mig om du vill då jag har miljoner) sen ha pullar o ligga så du kan lägga på den alt rida på pullar ute så du blir starkare.... Ja det finns dom som rider dressyr på Pullar så det ska inte vara några problem. Ja vet, as snyggt med Pullar :)

// Jeanette

Betty Bergström

19 maj 2011 00:33

Hej G-nett!
Jaa vi får se hur vi gör med detta. Hm ville mest höra andras rekationer och tankar om detta. Verkar inte bli mycket kommentarer men men det är smällar man får ta om man är en frän jäkel som jag P: .. (y)

Nej tror inte att det är några problem att rida med pullar, men är det optimalt att rida dressyr med pullar? Att det går, det vet man ju ..

Kram

 
Ingen bild

Janet

19 maj 2011 13:54

Hm.. jadu jag är osäker om man får tävla på pullar men vet att Kicka gjorde det förut så d bör tne vara några problem..... men optimalt beror ju på vad man menar.. har man mer kontroll o hä'sten funkar bra på pullar o man känner sig säkrare e väl egentligen pullar optimalt?
Funkar hon på vanlig nosgrimma så behöver man ju inte pullar däremot men kan ju rida på det fortfarande... // g net

Betty Bergström

19 maj 2011 15:38

Mjo jag förstår vad du menar! Tänkvärt.
Tack för ett genomförligt svar syrran.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards