mirakelbetty

Alla inlägg under mars 2011

Av Betty Bergström - 31 mars 2011 23:56

Fick lite flashbacks från förra sommarn så måste bju på det här lilla sammandraget: 

   Peppar för sommarn 2011 ^^ 

Yours sincerely

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 31 mars 2011 16:31

Sitter å lyssnar på lite skön musik; den här låten får jag fan tårar i ögonen av .. 
Så jävla vackert ..



För de kan aldrig tysta min röst, det brinner en låga inuti mitt bröst. Att sverige svenskt förbi, och därför kämpar vi. 


Vet inte vad jag säga om situationen som den nu är. För komplicerad. Är förvånad över vissa, men av vissa av er hade jag nog fan inte väntat mig mindre.

Det svider lite i mitt känsliga hjärta, men det är inget jag eller någon annan kan ändra. Gjort är gjort, och det kan aldrig ändras.

Veckans tycka till, Etik och moral: Att utan egen personlig vinning, oftast till sin egen nackdel utföra en handling eller uttala sig om en annan människa  vilket höjer denna människa som inte alltid förtjänar eller kräver detta måste endock uppmärksammas. Till Er vars hjärtan inte bara dunkar av hat och hämnd, utan också av en strävan att vilja göra det som är rätt och inte alltid det enkla altenativet måste jag ge en jävla eloge. 
Till er som kan på minsta möjliga sätt ta åt er lite av det här önskar jag styrka och framför allt all den kärlek ni förtjänar. Ärlighet varar längst. Det där andra tramset är iallafall jag på tok för jävla gammal för. 
Keep up the good work, dear ones. 
Det är tackvare Er att någon jäkla rättvisa finns överhuvudtaget. 


Bror kommer snart förbi, så det blir att tala lite med den pågen å sen har jag idag nosat lite efter endel hästgrejjer. Har hittat ett huvudlag som ev. föll mig i smaken men får nosa vidare. Man kan ju inte ha likadant som alla andra ;) 
Och idag har jag äntligen fått tummen ur röven och matat pippi fågelN. Såg den lilla fan nyss när han var å snodde åt sig ett par frön :P
Jaja, han måste ju åxå äta, den saten.


Slänger in en gammal jävla bild som jag lekte med lite igår,


   Det var det. 

Yours sincerely

MirakelBetty- Krut, krut, ladda, å så sikta väl, å skjut.  

Av Betty Bergström - 29 mars 2011 21:44

Idag kom bror förbi vid stallet, det var kul :D 
Tog lite kort på Fröken:


     Har hon blitt smalare eller tjockare? :O 


Katten är kastrerad å groggy, den stackarN. Nova mobbar honom å går å puttar å anfaller honom när man inte ser :P 


Some things you just can't ignore. You are one of them. 


Helt okej dag idag, torkar tårarna, skakar på huvet, snörar kängorna å klampar vidare. Sån är det. 


I got a heart full of pride, and you can never take the pride away from me. 
No matter who you are. Om du så är Kungen, påven, Stellan skarsgård eller Babben Larsson. (Som btw. äger i Sherdil. Fan va skön kvinna!) så kan du aldrig få mig att lägga mig ner å ge upp. 

Har inte glömt er, let's go girls ;)
Tykker om er brewdar <3


.. Har inte glömt bort dig heller bryshän ;) 


Yours sincerely  

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 29 mars 2011 15:07

Ny dag, nya tag. 

Ska in och kastrera Al Quaida snart, rätt åt den fan. 
Kul att det märks att allt inte är så jävla bra under ytan. 


I'm fine, thankyou for asking.  
Och snacka skit är du bra på med, men du. Det klarar jag mig utan.

Tack för att ni är så jävla finkänsliga.  



 


Yours sincerely 

MirakelBetty. 

Av Betty Bergström - 28 mars 2011 09:41

En illusion av nåt bra. Vikket jävla skämt. 
Irriterande, jag borde ha lärt mig vid det här laget.
Det där hände inte, så nu fortsätter vi som vanligt.
Vem fan kan man lita på egentligen? 
Sanningen att säga så den enda man vet vart man har är ju sig själv.  


I wish you luck. But I'm laughing inside, damn your'e a bad liar. 

Vaknade klockan 6 idag, fett pepp.
Hoppar nog av skolan, skiter i det här nu. Jag vet inte vad som händer idag, det märks. Jag har tänkt inatt. Så nu har jag det igen, kristallklart på näthinnan. Jag hoppas jag har lärt mig nu. Vill inte få omprov på det här igen.


Counting all the assholes in the room, well I'm definetly not alone,

You're a liar, you're a cheater, your'e a fool. 
We'll that's just like me. Wohoo. And I think you know it too. 

Mr Perfect don't exist my little friend, and I tell you that again, and I do it again. 
This time it was me though, who forgot. 
Counting all the assholes in the room, well I'm definetly not alone.


Look deep inside yourself before you blame all others for betrayal, 
I promise, so easy to say, and easy you failed, and you will do it again. Maybe.


Well the music seems to cover, and all the liquid do the colours. 
Well I turn my back now, and go for the better things in order.  


Well maybe you think your'e lie is safe, 
But I read you like a letter, a fucking letter.
Your charm do not evens the pain. It feeds me with rage, and you do it again.


And a gangster keeps on telling me,
that he got a song that matters,
So I flip my last coins towards him.
Thank you very much for being you, just the same as everyone else. 


Betty Byxlös. Det är jag, antar jag. Och kommer alltid vara det, glömde bort det. 
Ni föraktar mig inte för det jag har på fötterna. Det är bara jag som inte räknas. 

And you know what? That's fine with me. 
You just hate me for being me, cause your'e all the same shit within. But honestly, I didn't expect anything else. Or did I? 
There is no such thing as miracles, and there is no such thing that's real and can be called love. Love sucks. Pretty much me too. And that's fine with me.
But don't come and fool me again. Then.. I will be pissed. A little. More.

Blev mkt engelska idag, känns bättre på någe vis när man är förbannad. Hm tyska vore jävligt fränt men måste lära mig mer finska så jävla gött å gapa PERKELE!! PERJANTAI! ( Betyder fredag men har lärt mig att äldre människor speciellt använder det istället för perkele vad nu det ska vara bra för :P) SATANA VITTU! x) 


Förlåt, till sist. Förlåt till dig, min lejonhälft. För nu sviker jag dig men kan ärligt säga att det är helt annorlunda nu. Läget är så ändrat och känslorna spelar oss båda ett spratt. Men jag har sett mig omkring till din fördel och dom som talar lovar att du har det bra. Det här är nog mitt sätt å ge upp, och jag ber om ursäkt för det men jag slåss aldrig under falskt flagg. Glömmer dig aldrig.


Olycklig Betty. Igen. What the hell. Sist klarade jag det, jag fixarT igen. 


Yours fucking sincerely

MirakelBetty- Back in business, jag är ingen yllekatt längre, nu är man Lejon igen :)  


Saknar dig lite, Varg. Men förlåt. Det är bäst såhär.. 
Du har växt dig tillräckligt tjock päls och har tillräckligt vassa klor nu. 
Lejon vill springa med sina egna förstår du ..  


Min bror kommer btw hit å gör min dag. Rådjur (; 

 
Till sist: Oh yes, I am fucking insaine. Watch out :P Maybe you'll get the flees.
I have a whole army.

Maybe your ear will heal, maybe you'll forget me. You probobly will. But my mark is on your arm, and your mark is in my heart. The funny thing is that I can hide mine, you can't. You're not the only one. But right now, I don't care about marks. I care about distance. You'll see why. I know what I have to do. 
And hey, grow up god damn it. I know what you have on your knee. Be careful, little one. That symbol is not for kids. You'll know. When you open your eyes some day. 


Antagligen så är det inte så många som fattar. Men som en vis man sa till mig en gång: Life's a bitch and then you die. 

Av Betty Bergström - 26 mars 2011 13:02

Fyfan nu bär det neråt igen. Igen. Igen. 

Nu ska jag skriva ett tråkigt jävla inlägg men det är inte lästvång på skiten. 
Glider på tangenterna, jag hade nyss helosan på händerna :P 
Fattar inte vad i helvete som händer men hänger med på tåget, finns inget annat att göra.


Blir antagligen festa ikväll, nu är jag bara otålig har lust att vara social men alla är så jävla halvdöda som dom bara kan bli.
Tog inga kort igår så skiter i å lägga upp nånting, datan har ju blivit dum i huvet.

Huvudvärk å ont i ryggen å armarna, har drömt om hjärtslag hela natten. Måste vara nåt vitkigt, men kan inte knäcka koden i skallen hur mkt jag än tänker på det. Kommer ihåg att jag tänkte på det igår och att det var nåt vitkigt. Men kommer fen inte ihåg vad men men det kommer väl tillbaka.

Önskar att jag kunde titta i en del folks huven å se vad som finns där, när man talar med dom får man bara ihoppusslade lögner till svar. Inga höga poäng.

Nu verkar det som att jag är helt opepp men det är jag inte, jag är upprymd å ser intresserat på vart fan fötterna är påväg. Det är svårt att gå i mitten på brädan till balansgången mellan hjärtat å huvet. Dom säger helt olika saker dom där två. Har väl mens eller nåt.  


Hm ja. Nära nu. Det känner jag fan på mig.

Fan att jag inte kan vara lite mer som alla andra, tränar på det men det går inge vidare känns det som. Nå måste jag ju ha gjort eftersom Lugnet stod tomt imorse när jag vaknade. ;) .. Fast det var inge vidare höga poäng på det. Börjar bli jävligt översocial nu känns det som. Får väl be om en dragning om gårdagens jävla ceperyck om det blir av ikväll igen, men det ska man inte ge sig fan på med dom där nissarna :P


Varningsklockorna ringer i huvet men fattar inte vad det är dom vill säga mig. 
Förvirrad människa idag. Eller ja. Människa och människa, känner mig mer som ett jävla missfoster för tillfället. Men man skall icke misströsta. Men det gör jag lite endå, som vanligt. Nej nu börjar tillochmed jag tröttna på det här jävla tyck synd om mig skiten. 
Måste fixa cigg sen ska jag ut å mata pippifågeln om fanskapet är här idag. 

Yours sincerely 

 MirakelBetty. Som längtar efter det där jävla miraklet. Skulle sitta fint nu. 
 

Av Betty Bergström - 24 mars 2011 21:48

Det gör den. Oss cepen som inte kan sova. Peppigt är det inför imorgon med blandade känslor. Det blir iallafall av, och Helen & Benny kommer :D Ska endå försöka binga nu alltså. Usch. 

I miss you so bad. What the fuck went wrong?  


Känner mig bara som en idiot X). Vet inte vadsom väntar imorgon. Den som lever får se. 


En cigg påre här å sen sängen, vi ses imorrn folk (:

Yours sincerely


MirakelBetty - Guess it was too good to be true after all. Or what? 

Av Betty Bergström - 23 mars 2011 22:57

Jaha. Inspirationen har inte funnits att skriva något på ett par dar. Har mått som en hink avföring ungefär. Men men, sikket skit ibland måste det gå ner för att kunna gå upp igen för man tänker aldrig lika klart däruppe som där nere. Hm nog om det.

Dagen idag: Väckt på morgonen av en peppig bror å en vrålande Pluttkörba. Lekte lite med hundarna ute i hundgårn å sen drog vi till stan å käka på wokhouse. Sen brände vi omkring på staden i massa affärer å flummade som vanligt (y) Efter det drog vi hem till bror å grejjade med hans filmer å kollade på lite konserter bla Celine Dion, P!nk å såklart ... The one and fakking only, Bocken Sprängsten himself:  Bruce Springsteen.. Jah ..
Sen skjutsade bryshan hem den häringa pösen kladd å ben som snart måste ringa Bella å sen drog ho te stablet. Jobbade Fröken lite men fattar mig kort idag, men så mkt kan jag säga att: She's growing on me ... (: Min lilla flikka .


En dragning till de  som ämnar infinna sig på Lugnet Fredagen den 25 mars:
Det har uppkommit en del komplikationer som kommer att hämna peppigheten här på Lugnet. Dvs det är jag mot världen som vanligt: Den som vill får väl göra mig sällskap, och er andra önskar jag trevlig helg!  Ni vet vart jag befinner mig gott folk, vid frågor vänligen kontakta Lugnet kundservice, fråga efter Betty Byxlös. Kan nås på fejjan eller via telefon ( Ni som är privilegrade innehavare av numret.) Låt oss säga såhär: 3 is not the magic number. Tro mig, jag vet.  

Mvh

           Lugnet Party Management Incorporated ( Ett dotterbolag till Sämi AB)  

 

Bjur på en bild jag lekte sönder häromnatten innan jag avrundar:

 

  

Ja, bilden säger väl egentligen allt. Smile and wave, gott folk.

Tack för mig.

Yours sincerely

 

MirakelBetty. - Brutalt ärlig, men helt jävla trälig. For now.

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards