mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 14 december 2012

En hårresande fredag.

Av Betty Bergström - 14 december 2012 08:28

Godmorgon bloggen. 

Sitter nu med mitt dagliga morgonkaffe och planerar dagen. 

Tänkte på det här med långt hår av någon anledning? 

Nästan alla med långt hår har håret i tofs. Det är enkelt, håret kommer undan från ansiktet och det SLITER. Så förjäkla mycket att jag för ett tag sen hade en "rad" av hår som gått av precis där min tofs brukar sitta. 

Tipset som jag tänkte bju på idag är den lösningen jag använder mig av: 

En gigantisk hårklämma.   

Min vardagsfrilla. När jag rider har jag antingen utsläppt eller en lös tofs. 

Måste man prompt ha tofs ska man försöka variera från dag till dag till vart den sitter, högt, lågt och så ofta som möjligt göra en proper liten fläta, haha. 

 

Mitt hår är svinslitet, det har det alltid varit typ? 
Men nu har jag börjat använda ordentligt balsam för färgat hår då jag färgade sönder det sommaren 2010 när jag var blond. 

 

Gosh, saknar det faktiskt. Gillade verkligen mitt blonda hår! Men brunett känns mer jag? 

 

 

 

En sån här har jag, är inte alls dyr och en riktig klassiker man kan använda jämt och alltid om man vill. Till myskvällen och när man ska ut på krogen. Tidigare bild på mig i nutid var vardagsfrillan med den men det går ju att skojja till det också: 

 

 

 


Ursäkta för "klumpen" på sidan, måste ha missat det, hehe. 
Men allvarligt, hårspray och sen kan den här frillan och jag bränna ut på krogen. Vet inte vad det är för min på andra bilden. 

 

En lite annan version är att ta håret som växer uppepå huvve och dra det bakåt, låta det hänga något löst och sen sätta upp klämman i bakhuvudet och bara ha lite glansgrejjs (jag fick det av mamma, jag har ingen aning om vad det är men det gör håret glansigt och prydligt. Fråga i affärn!) som är skitbra så ser det också ganska respektabelt ut. 

 

 

Den frillan typ. Har sett bättre ut dock, tycker det blir snyggare om man lämnar en del på sidan längre fram och sen tar med ganska mycket hår baktill på sidan i själva klämman. 

 

Förutom hårklämman har jag fetischism på DIADEM. ÅH, jag älskar dom! 
Har en egen liten samling jag kanske visar någon gång. Och det finns alltid rum för bara ett till .. 


 

En del gillar inte polisonger, jag tycker det är skitsnyggt! Låter dem gärna hänga ut framför diademet och sen lite "fluff" fram på huvudet. Snyggt! *ursäkta flottigt hår vid tillfället* . 

     

Inget fluff, en nertonad version av "Le Bergström frill". 

 

Uppfixad version med fluff fram och uppstyrt med såna där små, svarta hårnålar så att håret läggs omlott baktill och blir en liten "bulle". Snyggt det med! 

 

 

Såhär ser det vanligen ut när jag ska ut på galej! 

 

Så det är inte för sent! Jag är sämst på att fixa håret. Kan vara glad om jag kammar det när jag går hemma en hel dag.  Men tror det är bra för håret också att vila helt ibland. 

Man ska för allt i världen inte glömma dessa hårnålar och charmen av helt utsläppt hår! 

 

Snedbena är min grejj, så såhär kan det se ut när jag plattat ut det lite. Har självlockigt hår så jag får borsta som F-N och föna för att det ska bli såhär, typ holywoodlockarstuk litegrann? Är fortfarande lite blött på bilden så blir något lockigare när det torkar. 
Vill jag däremot att det ska vara lockar är det bara att duscha, borsta ut det försiktigt och sen gå och lägga sig så vaknar med en lockig frill som inte går att få rak, haha. 


Det var lite om mitt hår och vad jag brukar göra med det. Skulle dock vilja bli bättre på att göra 50tals inspirerade frillor, och en liten fundering jag har är att klippa lite undercut men är så rädd, plus att T tycker det är skitafult. Man vill ju se fin ut för sin man, litegrann. Ibland.  


Det är jätteroligt att väl hålla på med håret, men man får ju aldrig tummen ur när vardagen hinner ikapp och det ska städas, bloggas, hållas på i stallet, jobbas och allt annat. Finns HUR MYCKET SOM HELLST som är snyggt, enkelt att förstå och piffigt att se på youtube, sk. tutorials där dom visar i en video hur man gör! Titta där om du vill ha lite inspiration! 


Yours sincerely 

MirakelBetty

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards