mirakelbetty

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Betty Bergström - 10 december 2012 21:56

Jahapp då var det kväll igen. Skönt. Alla måsten skjuts åt sidan och en sitter här i stallkläder och bloggar för att önska godkväll till Er bloggläsare. 


Imorgon blir det mycket jobb. Som jag tom. blivit tillfrågad och fick tacka ja till, inte illa. Vi får hoppas att det fortsätter så. 


Nu har det vart förjävla mycket häst ett tag. Kände idag att det blir en ren och skär hästblogg om jag ska fortsätta i den här takten, och det vill jag inte. Det finns så mycket annat jag vill skriva om.
Därför kommer ni bara få korta bildinlägg om utveckligen med D ett tag framöver, 1-2 gånger i veckan och inte lika ofta som det vart de senaste veckorna. 


Ang. bilinlägget så ska ni för gudsskull inte tro att jag är någon självutnämnd expert. Jag avundas verkligen de som är så duktiga och kan göra gamla skrothögar till otroligt fina bilar. 
Någon gång, när tålamodet och tiden finns kanske man vandrar omkring i ett eget garage, med ett par bilar man fixar och drömmer sig bort i biltidningar om nya projekt. Kämpar jag riktigt hårt och är ihärdig kanske jag klarar både det och ett eget stall med allt vad det är jag önskar fylla livet med i framtiden. Kanske når jag dit, vem fan vet?


Vi ska allt se att vi hittar på något roligt här på bloggen imorgon med! 
Är det något speciellt ni vill läsa om så kan ni alltid kommentera eller om ni kanske vill att jag ska skriva om någon speciell händelse/artikel eller liknande så kan ni alltid mejla till: MirakelBetty@hotmail.com 


 

Mildväder och sol, vilken dag det varit! 

 

Och med det önskar jag Er godkväll och framför allt en god natts sömn för att fortsätta leva mitt i veckan. 


Yours sincerely 


MirakelBetty


Av Betty Bergström - 10 december 2012 17:25

Kuuult! <3 Älska gubben med skägg, glasögonen och att servostyrningen nyss kommit till! Och kolla bilarna!!


"Finesser och fanäser", "Herrgårdsvagn" "det är en bakhjulsdriven bil, och de är lite sladdriga" (undra om de kunde tänka sig att det var den "gamla tekniska lösningen" som var räddningen för dessa bilar då de nuförtiden upfattas som roliga att köra, snarare än gammalmodiga) hehe språket är ju för skojjigt! 


Hehe, notera också att priset på en vanlig GL var 149.300 kr, nuförtiden går en funktionsduglig besiktigad 240 på mellan 5 och 10 tusen  Fortfarande samma suveräna bil än idag!


Titta och skratta åt alla fula ord och njut av den här stora tårtbiten av Svensk bilhistoria!   



Möjligtvis att man sitter något högt original, men finns fan inget skönare än en gammal volvo å bränna omkring i. 
Tro mig, jag vet morsan å farsan har inte ägt annat förrens morsan kom in på fel tankar och sålde deras 940 turbo morsan och farsan ägt sen -95 då de plockade ut den flång ny. 

Sen har jag åkt med T förståss och kärat ner mig i hans blåa 240. Rewliga och snygga bilar! 


15 bast var man när man bestämde sig vad för bil det skulle bli när man fick lappen, en mattsvart, cepesänkt 240 från mitten av 80-talet.  Just mattsvart och cepesänkt kanske man inte vill ha längre, men det blir allt en 240 när man får råd! 


   

Ts två 240s, den blåa har jag utvecklat ett osunt förhållande till .. Så jävla rolig att köra, men vågar inte köra för att jag fasar för vad som händer den dagen jag tabbar till det då båda bilarna är fräscha. 


Nog fan är det här det bästa vardagsåket som finns? 


Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 10 december 2012 14:41

PitBullFarm är på G med nytt material, lite mer "hillbillygung" tycks jag förnimma. 

Jockes röst förgyller som vanligt med den lite råa stämman. 

Är ett fan av denne mannens musik genom tiderna, han har ju inte legat och sparkat sig trött på sofflocket direkt. Finns en hel del! 
Endå känns det fortfarande som att varje låt är något nytt, till skillnad från vissa andra band. 

Influenserna och gunget är ju lite hans alla projekts sound, och jag går igång på det.

Numer har det gått åt det här lite gungiga soundet som sagt, och det gillar jag. 
Jag hoppas bara att de inte helt snöar in på detta. Men vem vet, ett band som Pitbullfarm kan ju faktiskt utvecklas åt vilket håll som hellst. 
Joakim "Jocke" Hammer Karlsson - Mannen, myten, legenden.  Och det säger jag med glimten i ögat  

Alltså han som står för sång och en del gitarr i detta bandet. 


För att inte någon på något vis ska missunnas det cred vederbörande förtjänar så ska jag även nämna de andra i bandet, som gör det så bra som det är. 


- Esa, gitarr. Tidigare med i Hel & senare Völund Smed som nu lagts på is ett tag.


-  John "Jonken", trummisen från Völund smed. Den här karln ska även ha lite beröm för att han lyckades sälja både tröja och cdskiva till mig på Kuggnäs, jag som är kräsen värre när det kommer till skivor! Kan ju ha att göra lite med att jag var något yrslad. Måste vara så!


- Mattias "Tarzan" Hellman, kontrabas. 
Den färgstarka karln med tuppkam. Tycker mig känna igen honom från något annat band men kan vara så att jag misstar mig alldeles. Jag tycker han har tillfört väldigt mycket till Pitbullfarm och det är mycket tack vare honom som det låter så svängigt och trevligt!  





Min nya favvo! Så jävla skön! Bra bara, rätt igenom!!


 

Egenfotad bild taget i Eskilstuna på Jocke längst fram och Esa lite längre bak till vänster på Völund smeds releasefest på "Ur askan" om jag inte missminner mig? 

Kommer ihåg ca 5% från den kvällen, sweeet. Det misstaget gör jag aldrig om, att bli så jävla full att jag inte kommer ihåg när banden spelade.. 
Fick höra senare att jag var lite av en freak-show och det är väl en jävla tur att man mår bättre nuförtiden så man kan komma ihåg band och folk under lång tid framöver nästa gång. 

 

I-landsproblem, säg! 


Vad tycks om musiken? 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 10 december 2012 11:30

Kör vidare på en till Def Leppard låt, en riktigt bra, peppande rocklåt i vanlig ordning! 



Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 10 december 2012 11:00

Du vet väl att du kan följa min blogg via antingen bloglovi'n eller blogkeen?
Då får du en notifikation via en liten knapp på din webläsare som inet är ivägen och inte stör, det är alltså inget toolbar, utan bara en liten blå knapp. 

På det viset missar du inget och behöver inte gå in flera gånger om dagen för att se om jag eller någon annan skrivit något nytt. 
Det är superenkelt att gå med, tar bara några minuter.

Jag är ju med i bloglovi'n och det sparar massa tid då jag kan välja vad jag vill läsa och ser helheten innan jag öppnar inlägget. 


Knappen finns på högersidan här på bloggen, eller så kan du skriva in "mirakelbetty" i sökfältet på tjänsten du använder.


Tack för att ni gillar min lilla blogg!   

Behöver fortfarande två saker av er:
 
- Vilken låt tycker ni att jag ska göra ett dressyrprogram efter? Gärna en låt med lite fart i.

- Vilka rörelser tycker ni att programmet ska innehålla?
Skriv gärna förslag på dressyrprogram!

Kan grunderna i dressyr, sidvärts, början till öppna och sluta, vet tekniskt sett hur man gör galoppombyten har dock inte fått dom 100 på just Dammis, alla tre gångarterna och kanske några bomövningar? 


De tre första får en varsin länk! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty


Av Betty Bergström - 10 december 2012 10:49

Fick finbesök i trädgården nyss, av två mycket vackra rådjur. 

Häftigt! Vill fota mer vilda djur, har alltid facinerats mer av bytesdjur än av rovdjur. 
Så otroligt vackra och oskuldsfulla varelser <3


         


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 10 december 2012 10:15

Vad lite sunt förnuft och ren och skär konfrontation kan göra. 

Ännu ett bevis på att det är bättre att "rensa luften" och hålla en trevlig ton, den här dagen blev precis lite bättre. 


 

Ger du något bra av dig själv får du alltid bra saker som kommer tillbaka till dig på ett eller annat sätt, vill jag tro.


Yours sincerely

MirakelBetty 

Av Betty Bergström - 10 december 2012 09:35

Det alla fasar för. Men inte jag. Inte nu längre. Nu känns det rätt gött att det är Måndag. 
Ska börja jobba om ett öjneblick. Bara äta frukost först så är det dags att sätta fart. 


D var mycket bättre i magen idag, men nu vart det världens diskussion bara för att jag frågade efter någon som sålde ensi/hösilage. Att man ska behöva försvara sig med näbbar och klor, alla vet bäst och här står man som en idiot i mitten! 
USCH, det värsta jag vet är besserwisserarslen och hästfolk, såna där snackpåsar och sen de där otroligt irriterande människorna som alltid ska hålla med "allvetarna". 



Jag pallar liksom inte! JÄVLA foder, jävla sadlar! Vart fan är facit och vem kan något egentligen? 


Det ridmänniskor uppmuntrar till är att man ska sluta tänka själv och bara lyssna på dem. 
Förbannade äckel-människor till energitjuvar! 


Talar nu inte bara om händelserna idag, då jag naturligtvis förstår att jag måste ta hänsyn till proteinvärdet och kvalitén så att det inte är jord och regnskadat. 
Ja men har du bra hö så bevisa det då med din kunskap. KÖR FÖR HELVETE INTE ÖVER MIG. Då lackar jag ur. 

Jag menar den JÄVLA attityden. "Jag vet bäst, jag vet allt". 
Är rätt säker på att du är bättre på saker jag inte är så bra på, tex. grovfoder. Kan grunderna men inte mer än så. 


Jag är människa, det är du också. Visa dig duktig du. Men förr eller senare kommer det fram något som du inte är så bra på. Vill du då att jag ska vara lika dryg mot dig som du är mot mig? 
Nej, för det skulle du aldrig tåla. Så vafan håller du på med? 

 

Tänker fan sluta skriva om hästar och ridning, man får ju bara skit och sura miner jämt! 
Suron, gå och lägg er för fan. 


 

Hållt på med hästar i 14 år, kan mycket, men inte allt. Fråga mig inte om råd om du inte tar det på allvar. Min kunskap håller jag gärna för mig själv. När jag ber dig om råd litar jag på dig, gör du mig besviken så är det det sista råd du ger mig. Bara så att du vet. Jag har för mycket att göra för att ta skit från såna som ni. 
Trött på erat skit. 

 

Gör ditt bästa, det duger! 

För att påminna Er, en gammal favorit i repris: 

 

 

Yours sincerely 


MirakelBetty



Tidigare månad - Senare månad

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards